lopende zaken..demag

ik schrijf er niet teveel over...
Dat mogen jullie doen...

zoveel te doen en zo weinig tijd..

DSC00027_zps63212729.jpg

DSC00026_zps0338398d.jpg

DSC00025_zpsd6c7b038.jpg

DSC00028_zpsc137ae4e.jpg

DSC00031_zpseba70705.jpg

DSC00029_zps704940f5.jpg

DSC00030_zpsc484a50f.jpg

DSC00032_zpsb38e7d2e.jpg

Cheers Eric

Hoi Eric,

Wellicht toch wel handig om er iets over te zeggen, want ik kan nu al een lading vragen verzinnen dat mogelijk verband houdt met 'jouw beoogde opstelling' of het feit dat ie 'nog niet klaar is'. Kun je ons verder inlichten ?

Johannes Haspels zei:
Hoi Eric,

Wellicht toch wel handig om er iets over te zeggen, want ik kan nu al een lading vragen verzinnen dat mogelijk verband houdt met 'jouw beoogde opstelling' of het feit dat ie 'nog niet klaar is'. Kun je ons verder inlichten ?

Tja wat kan ik er van zeggen..
Goed ff de gedachte erachter..

Plaats van handeling : Rusland
Condities..erg koud en winderig met sneeuw.
Witte cammo : Niet. Wat ik gelezen heb in de boeken was er bijna nog geen witkalk voorhanden destijds. Ze mochten al blij zijn al ze wat witte lakens konden bemachtigen. Dus dat wordt de volgende stap.

Plaatsing voertuig...in een greppel met de neus naar beneden en half gekanteld. Met een kapotte track. Welke is vernield door een ballistische lading onder de sneeuw.

figuren ? tja die heb ik ook al liggen...het zijn de " Cold wind" figuren van MB..

Het is weer een puzzeltje maar ik kom er wel weer uit hoor. Ik vindt het gewoon elke keer weer een uitdaging iets te doen met sneeuw en ijs.

Hij ligt nu ff aan de kant want ik wil eigenlijk eerst ff het Churchill project afmaken...

keep ya al informed..

cheers

Eric

Eric, dit Italeri model is helaas een bar slecht kitje en ik zou een lang betoog kunnen houden over alle details die niet kloppen. Aangezien je daar ongetwijfeld niet vrolijk van zou worden een paar opmerkingen. Extra pantser werd in 1943 geleverd in kitvorm, werd ook vaak toegepast op oudere voertuigen. De oorspronkelijke voorruit werd verwijderd (zie foto) en het zijpantser staat schuin, niet bijna recht zoals bij jouw model (de Italeri pantser "voorruit" is trouwens absurd hoog waardoor het geschut niet zonder een paar graden elevatie naar voren zou kunnen schieten). Tenslotte zat het gebogen ding achter het karabijnenrek alleen aan de linker zijde want het was een hitteschild dat boven de uitlaat zat.

KGrHqZgwE8ML5zcwBPEWlSyLTw60_3_zps1430042e.jpg

KGrHqRrgFCDTCmPBQvOHVJcew60_12_zpsdf89d58a.jpg

T2eC16REE9s2ugNrZBQuPHgSpt60_12_zps221a35b0.jpg

Arjan

Arjan Wiskerke zei:
Eric, dit Italeri model is helaas een bar slecht kitje en ik zou een lang betoog kunnen houden over alle details die niet kloppen. Aangezien je daar ongetwijfeld niet vrolijk van zou worden een paar opmerkingen. Extra pantser werd in 1943 geleverd in kitvorm, werd ook vaak toegepast op oudere voertuigen. De oorspronkelijke voorruit werd verwijderd (zie foto) en het zijpantser staat schuin, niet bijna recht zoals bij jouw model (de Italeri pantser "voorruit" is trouwens absurd hoog waardoor het geschut niet zonder een paar graden elevatie naar voren zou kunnen schieten). Tenslotte zat het gebogen ding achter het karabijnenrek alleen aan de linker zijde want het was een hitteschild dat boven de uitlaat zat.

Arjan

Arjan,

Ik had dit kitje al bijna 20 jaar in de kast liggen en heb me niet echt druk gemaakt of het nu wel of niet "correct" uit de fabriek is gerold bij Italerie.
Ik bouw omdat ik het leuk vind om te doen En het werkt voor mij therapeutisch 'rustgevend' om de stress te vergeten van de dag.
Als ik ook nog 'historisch' correct moet gaan bouwen dan kan ik beter een studie gaan volgen voor elk model dat mijn tafel passeerd.
Ik weet wel dat er wel leden zijn die dit doen maar dat is nooit mijn insteek geweest mijn de hobby.
Het moet een plezier blijven om te doen en het moet geen moetje worden om er heel veel tijd in te moeten steken voor rescearch om een 1:35 karretje van meer dan 20 of 30 jaar oud plastic op te pimpen tot correctheid.

Maar iedere gek zijn gebrek zeg ik altijd maar...

Zo nu weer terug naar onze tijd , de tijd van het plezier kunnen vinden in modelbouw in al zijn facetten correct of niet.

Prettige voortzetting van de dag.

Eric Sikkema zei:
Arjan,

Ik had dit kitje al bijna 20 jaar in de kast liggen en heb me niet echt druk gemaakt of het nu wel of niet "correct" uit de fabriek is gerold bij Italerie.
Ik bouw omdat ik het leuk vind om te doen En het werkt voor mij therapeutisch 'rustgevend' om de stress te vergeten van de dag.
Als ik ook nog 'historisch' correct moet gaan bouwen dan kan ik beter een studie gaan volgen voor elk model dat mijn tafel passeerd.
Ik weet wel dat er wel leden zijn die dit doen maar dat is nooit mijn insteek geweest mijn de hobby.
Het moet een plezier blijven om te doen en het moet geen moetje worden om er heel veel tijd in te moeten steken voor rescearch om een 1:35 karretje van meer dan 20 of 30 jaar oud plastic op te pimpen tot correctheid.

Maar iedere gek zijn gebrek zeg ik altijd maar...

Zo nu weer terug naar onze tijd , de tijd van het plezier kunnen vinden in modelbouw in al zijn facetten correct of niet.

Prettige voortzetting van de dag.

Hoi Eric,

Laat ik voorop stellen dat het een hoop toeschouwende mensen een deugd doet om te zien dat er weer een duits model langskomt.

Persoonlijk denk ik wel dat het een geruststellend gegeven is dat er correcties komen van 'historisch verantwoorde aard'; de opmerking van collega Wiskerke heeft minder weerslag op jouw precisie dan op de historisch correcte kanten van deze oude kit. Een 'oude kit' is binnen deze hobby vaak een vrije vertaling voor een 'lakende correctheid'. Jouw initiatief staat hier los van ! 🙂

groet

Eric Sikkema zei:
ik schrijf er niet teveel over...
Dat mogen jullie doen

Dat deed ik, maar dat valt duidelijk niet in goede aarde . Natuurlijk heeft iedereen het recht om een kitje te bouwen dat qua correctheid niet meer van deze tijd is maar dan moet je vind ik ook niet gek opkijken als iemand (die het kitje jaren geleden ook gebouwd heeft) hier zijn mening op geeft. Verder maak je duidelijk dat we je ook niet moeten aanspreken op "historische correctheid". Dan mogen we kennelijk alleen zeggen hoe knap het gebouwd is en hoe strak het in de verf staat. Ik vrees dat we hier uitkomen op een fundamenteel verschil van inzicht/modelbouwbeleving, maar ieder diertje zijn pleziertje natuurlijk 😉 .

Arjan

Terug
Bovenaan