Lettergrootte

Tini Hendriks

Lid van de TWENOT
Interesses
van Little Willie tot Leopard A4A1
Schalen
  1. Waar ik maar zin in heb
Nu bezig met
PLASTIC
Nu de zomer voorbij is en de ogen slechter worden vroeg ik me af of ik het lettertype kan groter zetten?
Als ik op mijn ipad onder instellingen de lettergrootte groter zet heeft dat geen invloed op de forumsite.
Ik heb ook in Safari gekeken of daar iets zit.
Albast bedankt!

Oplossing
Op een iPad met fysiek toetsenbord werkt ⌘+ wel (en ⌘- voor kleiner, en ⌘0 voor normale grootte); dit werkt ook in Safari op een Mac, trouwens. Op alle iPads, met of zonder toetsenbord, kun je dit doen door te wachten tot de pagina geladen is en dan aan de linkerkant van de adresbalk op dit icoontje te drukken:

Safari iPad pagina-instellingen.webp

Daardoor opent er een venster:

Safari iPad pagina-instellingen 2.webp

Door op de grote A te drukken wordt tekst groter, en natuurlijk met de kleine A wordt die kleiner 🙂
Op een iPad met fysiek toetsenbord werkt ⌘+ wel (en ⌘- voor kleiner, en ⌘0 voor normale grootte); dit werkt ook in Safari op een Mac, trouwens. Op alle iPads, met of zonder toetsenbord, kun je dit doen door te wachten tot de pagina geladen is en dan aan de linkerkant van de adresbalk op dit icoontje te drukken:

Safari iPad pagina-instellingen.webp

Daardoor opent er een venster:

Safari iPad pagina-instellingen 2.webp

Door op de grote A te drukken wordt tekst groter, en natuurlijk met de kleine A wordt die kleiner 🙂

Oplossing
Terug
Bovenaan