Let op: Profielberichten zijn voor iedereen te lezen!

Jakko Westerbeke

Forumbeheerder
Lid van de TWENOT
Interesses
Pantservoertuigen, vnl. WOII t/m Golfoorlog
Schalen
  1. 1:35
  2. 1:72
Nu bezig met
1:35 M29C Weasel
Het valt me nu net op dat sommige leden zo te zien profielberichten gebruiken voor wat bedoeld is als privéberichten. Als je wilt dat die berichten voor iedereen zichtbaar zijn is dat natuurlijk prima, maar zijn ze alleen voor degene aan wie je ze schrijft, dan kun je beter een privécommunicatie beginnen.

Voor de duidelijkheid: als je op iemands naam klikt en dat dan nog een keer doet, kom je op de profielpagina van die persoon. Hier staat dan een tabblad „Profiel berichten” [sic]:

Schermafbeelding 2020-02-05 om 21.53.46.png

Daar kun je een bericht typen — maar dat bericht zal voor iedereen zichtbaar zijn!

Wil je ook echt een privébericht sturen dat niet voor Jan en alleman te lezen is, gebruik dan in plaats van bovenstaande, de knop „Start privé conversatie” die verschijnt wanneer je op iemands naam klikt:

Schermafbeelding 2020-02-05 om 21.55.53.png

Alex van de Wetering

FOC-begeleider
Lid van de TWENOT
Ja, dit euvel zag ik laatst ook al. Ik kan me voorstellen dat dit voor sommigen onduidelijk is.
Waarvoor is die optie Profiel berichten eigenlijk bedoeld?

"berichten" en "laatste bijdragen" lijkt in eerste instantie ook naar hetzelfde te verwijzen, maar dan blijkt dat "berichten" de berichten zijn die je zelf bent gestart.....en "laatste bijdragen" alleen berichten waarop je gereageerd hebt. Even wennen die nieuwe software :)

Henry Klom

Lid van de TWENOT
ivm het niet kunnen sturen van prive-berichten;

bij mij stonden de privacy settings van mijn account op;

Schermafdruk op 2020-02-07 07-52-07.png

Vreemd genoeg kon ik anderen wel een PB sturen.

Ik heb die functie nu op deze stand gezet;

Schermafdruk op 2020-02-07 07-56-04.png

Als het goed is moet het nu wel mogelijk zijn om mij een PB te sturen

Jakko Westerbeke

Forumbeheerder
Lid van de TWENOT
Interesses
Pantservoertuigen, vnl. WOII t/m Golfoorlog
Schalen
  1. 1:35
  2. 1:72
Nu bezig met
1:35 M29C Weasel
Waarvoor is die optie Profiel berichten eigenlijk bedoeld?
Ik snap dat ook niet goed. Aan te geven wat je bezighoudt of wat je momenteel aan het doen bent is het enige dat ik kan verzinnen. Uitschakelen kan ik ze alleen niet, zo te zien.

ivm het niet kunnen sturen van prive-berichten;

bij mij stonden de privacy settings van mijn account op;

Bekijk bijlage 2801
Ik dacht toch dat ik dat standaard op „Alleen leden” gezet had (iedereen kan dat zelf aanpassen), alleen kan ik niet terugvinden waar dat in te stellen is :( Kans dat dit de reden is dat met sommige mensen geen privéconversaties te beginnen is.

Vreemd genoeg kon ik anderen wel een PB sturen.
Dat is niet zó vreemd: die instelling gaat alleen over of je wilt dat anderen een conversatie met jou kunnen beginnen :)

Bovenaan