Leopard 2A5 (update 25-03-12)

Bas Slaats

Algemeen bestuurslid
Forumbeheerder
TWENOT-bestuurslid
Lid van de TWENOT
Interesses
Halftracks en alles wat zich rondom Tilburg heeft afgespeeld.
Sinds maanden weer eens mijn airbrush aangezet om wat achterstallig spuitwerk af te werken, in dit geval een Leo 2 van de Bundeswehr (Dragon). Zag helaas dat mijn compressor olie lekt, maar dat mag de pret niet drukken. Straks nog even clearcoat erover heen en dan kunnen we dinsdag gaan inlijnen

gr Bas

P1130834.JPG

P1130830.JPG

P1130833.JPG

P1130836.JPG

P1130835.JPG

Re: Leopard 2A6

Hallo Bas, strakke bouw ! 8)
Gaat deze Draak beter in elkaar dan een Leo 2 van Revell ?

Laat vooral zien hoe het verder verloopt, ben benieuwd naar de gebruikte kleuren (Tamiya Nato 3 kleuren schema ?) en hoe het er na dinsdag uitziet. 😕:

Succes,
Peter.

Netjes gebouwd, vindt echter de kleuren niet reeel overkomen.

Met name het groen is m.i. te licht, het lijkt bijna geel. In het echie is het groen binnen de patroon best wel overheersend.

Gr,
Bart

Geen foto's, die komen later deze week, maar ik kan verklappen dat de decals er ook op zitten. Nu nog een laag clearcoat en dan kan morgen op de bouwavond het inlijnen beginnen.

@Peter: de kleuren zijn inderdaad de nato kleuren van Tamiya. Ik heb nog een artikel uit MM van lang geleden, waarin ook een Leo 2 gespoten wordt, en dit ben ik nu aan het opvolgen. Ik heb echter ook met kaki nog wat lopen spelen.

@ Bart: check het hoofdstuk modulatie in de nieuwe FAQ 2 van Mig en dan schrik je je ook rot bij het zien van de gebruikte kleuren. Echter na de vervolgstappen wordt dit weer gecorrigeerd. Moraal van het verhaal is dat het straks veel makkelijker is om het donkerder te krijgen dan lichter: let maar op. (de foto's zijn trouwens ook wat overbelicht)

gr Bas

Hoi Bas, altijd weer bijzonder veel respect hoe je op deze schaal zo mooi je details kan laten zien!! Strakke cammo ben ook heel erg benieuwd naar je weathering!!!

Gr.JW

Hoi Bas,

Ik geloof je direct 😉 Heb de FAQ2 hier niet liggen, maar ik volg je op de voet. Ik heb binnenkort zelf een YPR te doen.
Hopelijk kan ik hier nog wat goede ideeen opdoen.

Succes,
Bart

Fase 2 van het project. Het ziet er nu heel smerig uit en dat is ook de bedoeling. In de latere fases zou dit goed moeten komen (hoop ik 😱 ) Zoniet, dan gooi ik er nog wat camo netten op 😉

groet Bas

@Nickey: ja ik neem hem mee!

P1130878.JPG

P1130879.JPG

P1130882.JPG

P1130884.JPG

Re: Leopard 2A5 (update 18-03-12)

Bedoel je deze Bas? 😉
DSC01896.jpg

DSC01897.jpg

DSC01898.jpg

DSC01899.jpg

Zal binnenkort nog wat betere maken. Deze vier waren een haastklus met het nodige improviseren. Aan je Tiger heb ik gelukkig meer tijd besteed 😉

Kijk das nou service! Nogmaals bedankt!

Weer tijd voor het wekelijks update'tje, tank is nagenoeg af, ben nu aan een ondergrondje begonnen.

groet Bas

P1130891.JPG

P1130892.JPG

P1130893.JPG

He Bas,

Die extra details (antenne, loopwikkel etc) aan de Leo zijn veel beter.
De basis voor je ondergrondje lijkt ook goed te zijn als start !
Succes ermee 🙂

groet Frank

Terug
Bovenaan