Jasper Breur
Lid van de TWENOT
- Interesses
- Nederlands materieel, Koude Oorlog en vliegdingessen
- Schalen
- 1:35
- 1:48
- Nu bezig met
- YPR-765ERA
Na een bezoek aan het Gunfire museum in het Belgische Brasschaat was ik erg onder de indruk van de daar aanwezige Leopard 1A5BE met MEXAS bepantsering. De Leopard is sowieso een mooie tank, maar met dit pantser pakket nog imposanter. Ik heb dit voertuig nagebouwd aan de hand van de Leopard C2 MEXAS van Takom in 1:35, want Canada heeft dit pantser pakket wel in gebruik genomen op hun Leopards, in tegenstelling tot onze Zuiderburen. Zodoende zijn er verschillende kits van de Canadese variant op de markt. Deze zijn vrijwel identiek, echter is op de 1A5BE MEXAS het pantser alleen aangebracht op de toren en de voorkant van de romp. De zijkanten zijn onveranderd gebleven, anders dan op de Canadese variant waar deze ook extra pantserplaten hebben gekregen. De 3D-printer moest er aan te pas komen om nieuwe fenders te maken, wat me weer een donor kit scheelde.

Om de Takom kit verder in een Belgisch jasje te steken heb ik de ombouw set voor de Leopard 1A5BE van Legend Productions gebruikt. Het geheel is geverfd met NATO groen en brown van AK Real Colors en NATO black van MRP. Die laatste vind ik overtuigender dan de erg grijze AK variant. Ook heb ik in plaats van de camouflage uit de losse hand te verven eens MiG Masking Putty gebruikt. Dat werkt uitstekend!

Om de Takom kit verder in een Belgisch jasje te steken heb ik de ombouw set voor de Leopard 1A5BE van Legend Productions gebruikt. Het geheel is geverfd met NATO groen en brown van AK Real Colors en NATO black van MRP. Die laatste vind ik overtuigender dan de erg grijze AK variant. Ook heb ik in plaats van de camouflage uit de losse hand te verven eens MiG Masking Putty gebruikt. Dat werkt uitstekend!