Af! Leopard 1 Brugleggende Tank

Dit model is af!

Jasper Breur

Lid van de TWENOT
Interesses
Nederlands materieel, Koude Oorlog en vliegdingessen
Schalen
  1. 1:35
  2. 1:48
Nu bezig met
YPR-765ERA
De oplettende kijker zal opmerken dat ik dit model al een keer eerder heb laten zien, maar dat model heeft de tand des tijds niet al te best doorstaan en dus was ik er niet tevreden over. Grootste probleem met dit model van Elite Models is dat de kwaliteit bedroevend slecht is. Geen enkel onderdeel is recht, en met name op de brugdelen was dat goed zichtbaar. Toen ik daarom een modelbouwer in Duitsland met een 3D-print brug voor de Biber zag heb ik er meteen een bij hem besteld, om zo mijn eigen bruglegger te kunnen restaureren. En alsof dat niet uitdagend genoeg was leek het me ook eens leuk om een diorama bij het model te maken. Hiervoor heb ik Resin Water van AK-Interactive gebruikt, bomen en struiken van GminiatureS en een brugdeel uit de originele Elite Models kit. Het figuurtje is van MasterBox, en kan wat mij betreft best door voor een panstergenist 😉

20231201_143227170_iOS (Groot).jpg20231201_142647430_iOS (Groot).jpg20231201_141854340_iOS (Groot).jpg20231201_143448030_iOS (Groot).jpg
20231201_142911750_iOS (Groot).jpg20231201_143334970_iOS (Groot).jpg

Mooi gedaan Jasper!
Alles netjes afgewerkt en mooie compacte compositie!
was de kleine golfjes maken in het water maken ook zonder problemen aangebracht ,geen lucht belletjes? ( ik vraag dit voor een vriend!😉)

Groet,

Roger

Groet,

Roger

Dankjewel Roger!
was de kleine golfjes maken in het water maken ook zonder problemen aangebracht ,geen lucht belletjes? ( ik vraag dit voor een vriend!😉)
Ik durfde het zelf niet in een keer te doen, dus ik heb het resin water eerst goed laten uitharden en daarna met AK Ultra Glue (gewoon dikke houtlijm) de golfjes met een penseel gemaakt. Vervolgens met een laagje Liquitex High Gloss er overheen zodat de golven wat gladder worden.

Misschien dat je vriend het wel in de resin zelf durft, maar ik vond dit de veiligere keuze 😉

Waar is de brug in 3D te koop??

Grootste probleem met dit model van Elite Models is dat de kwaliteit bedroevend slecht is. Geen enkel onderdeel is recht
Dat verbaast me niks 🙂 Ik heb een Schützenpanzer Lang van ze, en hoewel ik nog nooit ook maar een poging gedaan hem om hem te bouwen, heb ik ook de indruk dat er heel weinig recht is in die doos …

Eenvoudige compositie maar juist voor dit voertuig zeer fraai en sfeervol weergegeven 🤓👍

Perfect Scale Models brengt de Biber ook uit en die schijnt heel wat betere kwaliteit te zijn dan Elite. Alleen fors aan de prijs (€115 voor de Leopard conversie en €115 voor de brug).

Perfect Scale Models brengt de Biber ook uit en die schijnt heel wat betere kwaliteit te zijn dan Elite. Alleen fors aan de prijs (€115 voor de Leopard conversie en €115 voor de brug).
Als je de Elite Biber nieuw zou kopen kom je niet veel goedkoper uit, zeker gezien het feit dat de bijgeleverde brug niet bruikbaar is. Ik heb hem ooit voor €25 gekocht dus ik mag niet klagen, juist omdat ik de PSM kit ook wel erg duur vind. Het Elite onderstel is trouwens zo slecht nog niet. Het is gewoon een Italeri Leopard die is omgebouwd naar een Biber en daarna slecht is gekopieerd in resin.

Nu lijkt het me dat er moeilijker dingen te scratchbuilden zijn dan die brug, zolang je goede tekeningen en afmetingen ervan hebt.

Terug
Bovenaan