Ledenadministrateur zoekt gegevens

Arne Ρоirοt

Lid van de TWENOT
Interesses
Nederlandse pantservoertuigen, van oud tot jong
Schalen
  1. 1:35
Beste mede-plakkers,

Hopelijk heb je gelezen in De Tank #288 dat de vereniging bezig is om financiele- en de ledenadministratie door te ontwikkelen.
Van een administratie die vooral in MS-Office (en dan m.n. Excel) en via PostNL wordt gevoerd naar het online platform e-Boekhouden.nl.

Morgen krijgen alle leden een persoonlijke mail met de vraag om hun gegevens te controleren en/of aan te vullen.
(als we een mailadres van ze weten natuurlijk)
Bovendien doen we weer een oproep om over te stappen naar een incasso-machtiging voor die leden die dat nog niet hebben gedaan.

Enkele voordelen van deze stap zijn:
  • de mogelijkeheid van gepersonaliseerde mails, aan alle leden van de club. (zoals die van morgen)
  • de mogelijkheid om de leden snel te informeren over urgent nieuws, bijvoorbeeld iets over een komend evenement van de club.
  • alle lid-gegevens (de NAW met name) zijn actueel en online zichtbaar voor bestuursleden.
  • Al deze informatie altijd op zak met de e-Boekhouden app.
  • de secretaris, ledenadministrateur en penningmeester werken in de zelfde database, en nooit meer in verschillende, eigen bestanden.
  • deze functionarissen kunnen online samenwerken met een plaatsvervanger/opvolger die ook altijd realtime informatie heeft.
  • direct factureren van de contributie, uit het ledenbestand naar de bank,
  • automatische verwerking/ koppeling van facturen aan betalingen.
  • wie wij daarvoor machtigen, kan online zijn factuur of declaratie indienen, waarna deze automatisch in onze boekhouding wordt opgenomen.
  • online archivering van facturen en nota's.
  • een actueel overzicht van onze financiele stand van zaken en prognoses.
Om maar wat aardigheden te noemen.

Deze overstap is best een uitdaging:
Want hoe werkt dit nou weer? (je moet wel een beetje van ICT enzo houden) en: als dít kan, kan dát dan ook?
We investeren nu eerst in het compleet krijgen van de ledenadministratie.
Vanaf 1 januari gaan we het nieuwe clubjaar ook financieel administreren in dit pakket.
(voor de pakketkeuze van e-Boelhouden hebben we ons trouwens laten adviseren door de panningmeester van de IPMS)

We houden allemaal meer van plakken dan van boekhouden en administreren, en na deze tijdsinvestering en transitie, hopen we
  • nauwkeuriger
  • sneller
  • persoonlijker
  • en vooral: met minder inspanning
de Twenot te kunnen ondersteunen.

Als je vannacht geen mail krijgt:
  • controleer je spam box
  • constateer dat je mailadres niet bekend is bij ons, en mail dit naar info@Twenot.nl

Laatst bewerkt:

Als je vannacht geen mail krijgt, kan dat ook komen omdat je een Gmail-account hebt.
Gmail hanteerde bij zo'n 80 adressen een veiligheidscheck waar we niet doorheen kwamen.

1717970973078.png

Dit probleem is opgelost. Ook zij hebben nu een mail kunnen ontvangen.

Ik heb nog wel 10 mailadressen over die onjuis / vervallen zijn...

Laatst bewerkt:
Mede-leden!
Ik ben als huidige penningmeester en ledenadministrateur zeer blij met deze ontwikkeling. Ik had een veelvoud aan (excell) bestanden en incasso machtigingen. Dankzij e-Boekhouden en het initiatief van Arne kan de administratie ook veel veilger worden gevoerd. Nooit meer stand-alone bestanden die op PCs verloren kunnen gaan! Daarnaast is het binnen het bestuur veel makkelijker om de werkzaamheden (tijdelijk) over te dragen aan een mede-bestuurslid. Zoals Arne al aangaf, zal ik de ledenadministratie blijven doen en het penningmeesterschap op 1 januari a.s. aan Arne overdragen. Wij beiden rekenen op de mdewerking van ieder lid. Dus als je lid bent en geen email hebt ontvangen: neem contact op met mij via info@twenot.nl

Bedankt
Gert Mons

Ik heb geen email ontvangen, en het is ook geen Gmail account.
Ik heb echter bij email opties het volgende NIET aangevinkt : Ontvang nieuws en update e-mails.
Ik neem aan dat het daaraan ligt. Ik stuur wel even een mail.

Ik heb echter bij email opties het volgende NIET aangevinkt : Ontvang nieuws en update e-mails.
Ik neem aan dat het daaraan ligt. Ik stuur wel even een mail.
Daar ligt het niet aan: dat is een voorkeursinstelling op het forum — Arne mailt je niet via het forum, maar rechtstreeks door gewoon een mailtje te sturen naar de adressen die in de ledenlijst van de TWENOT staan.

Als je geen mailtje ontvangen hebt, is het een goed idee om de spambox of reclame-map in je mailer te controleren. De kans is dat het daarin beland is. Het mailtje ziet er zo uit:

TWENOT-mailtje.jpeg

Staat het ook niet in je spambox, dan zou natuurlijk kunnen dat de ledenadministratie alleen een oud adres van je heeft, dat je niet meer gebruikt. Kun je het mailtje helemaal niet vinden, doe dan zoals Arne vroeg: mail zelf naar <info@Twenot.nl> 🙂

Twenotters!
Arne en ik hebben de afgelopen week van ca 70 mensen reacties mogen ontvangen ter aan vulling op de aanwezige gegevens. Ook heb ik bijna 10 nieuwe machtigingen voor het innen van de contributie.
Maar.... er hebben bijna 250 mensen geen mail kunnen ontvangen, omdat we niet beschikten over een emailadres. Willen juist die mensen, die misschien wel dit forum bezoeken, een email sturen naar info@twenot.nl met hun naam en telefoonnummer. Dan kan ik die data toevoegen. We hebben nog een flinke slag te maken!

Alvast bedankt
Gert en Arne

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan