lazarett

Hier een dio van een gewonde tankbemanning die naar een veldlazaret wordt gebracht. Er moet nog een hoop bijgewerkt worden. De L3000 is van tamiya en daar ben ik ook bijna klaar mee. de foto's spreken verder voor zich

dsc04030ns2.jpg

Het lazarett wordt een gewoon Frans gebouw dat als ziekenhuisje is ingericht. Ga het interieur zelf maken.

dsc04032du9.jpg

dsc04029ba3.jpg

De duitse trcuk mercedes benz L3000
dsc04028cl2.jpg

dsc04026ec9.jpg

gr Johannis

tips en commentaar welkom,

Johannis,

Dat ziet er leuk uit. Voorlopige opstelling vind ik best aardig gekozen. Veel succes gewenst en laat vaak veel zien 🙂

groet Frank

heb even een vraagje,
Ik ben bezig met het huis, van de begane grond naar de eerste verdieping moet een trap, ik weet wel hoe deze in elkaar zit.
eigenlijk wilde ik ook nog een trap van de eerste naar de tweede verdieping, maar hoe kan ik die plaatsen? was er vroeger al zo'n trapluik met een trap die je naar boven op kan klappen???

dsc04084cp5.jpg

dsc04083hj4.jpg

gr Johannis

P.S De volgende update zal niet zo snel zijn 😉

Ik zou het zo doen:
eerst een paar trapjes die naar de muur toe lopen en dan via de muur naar omhoog. Op het eerste verdiep dan een reling en net boven trap 1 bouw je trap 2 op dezelfde manier
klein paintdocumentje 😉 (ik weet dat ik niet kan tekenen 🙂 )

trappenpl0.jpg

even op je vraag antwoorden. Ik weet dat bij mijn grootmoeder er zo een opklapbare trap is die naar de zolder loopt. Het huis staat er van begin de jaren 50 dus mss bestond dat in 1940/1945 ook al...

Ik denk ook dat het eerste verdiep scheef ligt, of is dat gezichtsbedrog?

Greetz
Hendrik

De verdiepingen liggen zeker nog scheef maar dat is zo maar ff tijdelijk.

Ik vindt het verder een heel goed idee en ik ga het er zeker in proberen te maken. Was er zelf nog niet opgekomen in ieder geval 😉

gr Johannis

Ja Hendrik nu vraag je me wat 😉 . ik gebruikte 'eerst' ook van het gewone piepschuim van de Fixet, Gamma. Maar dit is niet echt geschikt voor modelbouw. Bij oud en nieuw kregen we zalmkisten thuis met piepschuim wat ze volgens mij Styrofoam noemen. Dit is piepschuim wat veel dichter op elkaar zit en veel beter is te bewerken. Ik heb niet meer veel van dat spul dus ik zal er ergens om moeten bij een winkel ofzo.

Je moet maar eens op de onderstaande link klikken. Daar staan veel verschillende dingen op waarvan je huizen kan maken.

http://www.twenot-forums.nl/viewforum.php?f=2

gr Johannis

Terug
Bovenaan