Af! Landsverk M38

Dit model is af!

PietvanHees

Regiocoördinator Zuid-Oost
Lid van de TWENOT
Deze vintage resin baksteen kreeg ik een aantal jaren geleden ni handen. Even geparkeerd om 231 andere projecten. Ik hoorde dat ie weer uit komt! Maar dan met een aantal verbeteringen. Reden om deze eens onder de loep te nemen Ton kan ongetwijfeld nog informatie gebruiken.

De 2 ongeschilderde foto's bevatten mijn reparaties en verbeteringen. (De vorige bouwer was erg kwistig met secondelijm en niet alles was op de juiste stand / plaats terecht gekomen.)

IMG-20231231-WA0001.jpegIMG-20231231-WA0003.jpeg
Opvallend goed gedetaileerd! Op de bumpers en rond de toren zitten "varkensstaarten" Rom en toren hebben een joekel van een gietblok eraan. Bij het afzagen van de toren rand sneuvelden beide wapens. Van het snelvuur kanon heb ik maar een stalen loop gemaakt. De periscopen heb ik een stuk afgeveild.

Door mijn acties met de M39 (mijn andere voornemen voor 2024) weet ik dat deze toren te smal is. Hij heeft ook een gedeeld commandanten luik. (Dat was op onze Landsverk's niet, op de Ierse wel) Maar dat laat ik gewoon zo. Het is verder een geweldig model.

Mijn controle laag je basis waar ik zelf al een paar verbeteringen op heb gezien (de voorbeugel op de bumper is er met het spuiten afgestoten.)
IMG-20231231-WA0013.jpegIMG-20231231-WA0015.jpeg

De constructie op het rechter acherspatbord is me niet duidelijk. Wat zit er in de meidagen eigenlijk op?

Iemad nog een verbetering / opmeking / aanmerking?

Was er mee bekend, maar blijft een mooi ding.

Ik neem aan dat je deze site kent?

Zo stond deze een paar jaar geleden in Vught.
20181007_142411.jpg
Volgens mij was het bedoelt voor de ketting/rups rondom de achterwielen, maar of die bij NL ooit ingevoerd is geweest...

Mooie vechtwagen Piet! Ik heb ‘m zelf ook nog liggen, hopelijk kom ik er in 2024 ook aan toe. Je topic is dan ook extra interessant voor me.

De constructie rechtsachter was voor het monteren van hulprupsen. Zie de foto’s hieronder uit het boek van Drs. J.A. Bom over het eskadron PAW.

Verder heb ik geen inhoudelijke aanvullingen, hooguit dan een heimelijke wens dat ik nog liever een M36 dan een M38 in 1:35 zou willen kunnen bouwen 😇

IMG_4251.jpeg

IMG_4250.jpeg

Been there, done that. 😁
Het blijft een mooi model, ondanks de foutjes. Bovendien is het nog steeds het enige 1:35 model van de M38 naar mijn weten.
De toren is inderdaad te klein, en de luiken kloppen niet, maar dat mag de pret niet drukken.

Je hebt iets met de kleur groen gedaan Piet?
Beter zo. De laatste foto spreekt mij erg aan!
Mooi model

Terug
Bovenaan