Laat zien die torens!

Jan Peters

Lid van de TWENOT
Schalen
  1. Waar ik maar zin in heb
  2. 1:35
  3. 1:72
  4. 1:144
Ik heb afgelopen zondag veel torens gezien, de ene nog mooier dan de andere. Ik heb ook veel mensen horen zeggen dat het forum ermee vol 'gespammed' ging worden..... dus: laat maar zien die torens 😀
De Panthertoren uit Adam's workshop:
E1019013.jpg

E1019012.jpg

E1019011.jpg

En de warhammer 🙄 toren uit Phil en Brian's workshop:
E1019010.jpg

E1019009.jpg

Jan 🙂

Zou wel willen, maar foto emmer werkt niet mee 😕 .zal het morgen eens proberen.die van jou zien er al een stuk beter uit dan die van mij in ieder geval.................en je hebt meer gedaan dan mij zondag 🙂 🙂

groeten jeroen,.

Ik heb nog geen foto van mijn koepel na de wash, maar zo zag 'ie eruit na het bewerken van de wintercamouflage! Details zijn na wash wel stuk mooier uitgekomen. Overigens ideale dingen om op te oefenen, die sci-fi torens. Veel frutsels en details, panelen etc.

DSCF3421.jpg

DSCF3422.jpg

DSCF3423.jpg

Binnenkort te zien op mijn Pz IV die ook mee was 🙂

DSCF3399.jpg

Martin

Ik zal eens foto's maken vandaag. Heb gisteren als een beetje zitten klooien op de M4A3E8, en dit is best geinig geworden, al zeg ik het zelf 🙄 ..

Kallum, MartinD

Het is in ieder geval en erg leuke en eenvoudige methode. Als je de goede gloss vernis en voldoende haarlak gebruikt kan er eigenlijk weinig mis gaan!

Net ook meteen maar even bij Games Workshop zo'n mooie spuitbus glanzende vernis gehaald die Phil voor de workshops meegenomen had. Lekker makkelijk, ipv vernis via de airbrush spuiten. Wel leuk om trouwens eens in zo'n winkel rond te neuzen, ondanks dat ik verder weinig met sci-fi of warhammer-achtige dingen heb.

Benieuwd naar de M4A3E8 foto's

Martin

Ola Jan en de rest

Nou vooruit.. heb gister even een paar fotootjes gekiekt van het torentje met bescheiden weathering.

turret_001.jpg

turret_003.jpg

turret_004.jpg

Niet echt wild maar wel een goed inzicht gekregen in de techniek en het resultaat dat behaald kan worden. Overigens heb ik met Adam Wilder besproken of ik de techniek mocht vertalen naar het Nederlands en het artikel zal volgende week beschikbaar zijn op Kitmaker Benelux. Voor de mensen die niet bij de workshop aanwezig konden zijn.

Met een vriendelijke groet

Robert Blokker

Hallo iedereen,

ook van mijn kant enkele foto's van de panther turret. Nog lang niet klaar, maar ga er zeker mee verder.

RIMG0114.jpg

RIMG0115.jpg

Ik had nog de volledige set van MIG liggen en ga die dan ook maar gelijk verder gebruiken. De bunker is inmiddels in elkaar gezet en moet ook nog gespoten worden. In eerste instantie dacht ik dat het een betonnen bunker was, maar gezien de opvalende lasnaden, lijkt het mij van ijzer.
Dit maakt het verweren etc danwel weer erg aantrekkelijk.

RIMG0116.jpg

Had ik nog een vraagje: werden de lopen ook in de menie ondergrond gezet, of hadden die een andere ondergrond en welke kleur was dit dan?

Groeten Eelco

eelco brugman zei:
In eerste instantie dacht ik dat het een betonnen bunker was, maar gezien de opvalende lasnaden, lijkt het mij van ijzer.
Dit maakt het verweren etc danwel weer erg aantrekkelijk.

Groeten Eelco

Ha Eelco,

Allereerst mooi werk op de koepel 🙂

Klopt dat het een ijzeren 'bunker' is. Naar mijn weten waren er drie mogelijkheden voor een pantherkoepel stelling:
- De ijzeren bunker, kwam geloof ik ook het meest voor
- De betonnen bunker
- Een houten bunker (jawel)

Martin

eelco brugman zei:
Had ik nog een vraagje: werden de lopen ook in de menie ondergrond gezet, of hadden die een andere ondergrond en welke kleur was dit dan?

Nee, lopen kregen een hiite bestendige lak/primer. Die was donkerggrijs. Er zijn redelijk wat foto's van voertuigen die met zo'n (ongeverfde) loop rondreden

Hier de toren van mevrouw Crombeecke, die gewoon voor de lol meedeed en haar eerste stappen op modelbouwgebied heeft gezet.

DSC04292.jpg

DSC04293.jpg

DSC04298.jpg

DSC04302.jpg

Laat ik het zo zeggen. Mijn eerste stappen waren een stuk minder 🙄

Robert

Maar jij kreeg ook geen les van de meester van de hairspray techniek 😉 😈
Zonder gein... strak torentje hoor, zeker voor de eerste keer!
Jan 🙂

Terug
Bovenaan