La Gleize (Sdkfz 251/3)

Mooi hoor!
Toch het huis maar zo gedaan en niet met plat plaat, eenvoudiger denk ik zo?
Dat van die Amerikaan wist ik niet, wat zou zijn lot geweest zijn... (Ken wel andere die het er niet zo goed van af hebben gebracht...) Mooie historische toevoeging!

Grtz
E

Oh wacht, dit verhaal ken ik wel! Had het alleen vergeten... Heb ook zooo veel te doen aan andere onderwerpen 🙄😉😂😂
Snap ik met het huis. Zoals gezegd: mooi hoor👌🏻

E

Ik ben zoals besproken gisteren bij die bewuste boerderij geweest maar kon er geen foto's van de achterkant maken. Het was er erg druk met tractor en ver-rijker rijdende, niet al te vrolijk kijkende boeren dus ik heb me er maar niet aan gewaagd verder het erf op te lopen. Wss ben je daar ook niet de eerste met zulke vragen. Verder staan er achter de boerderij een paar grote schuren, en de weg loopt min of meer dood op een aantal boerderijen.
Wel de voorkant op de foto gezet, heb je in ieder geval een idee van de kleuren.
20240606_104801.jpg20240606_104457.jpg20240606_104455.jpg20240606_104459_001.jpg20240606_104419.jpg

Thanks Rob👍
Inderdaad goede referentie voor kleur!
Voor wat betreft de originele bouw is er nog maar weinig over!
Dacht eerst dat het rode steen gedeelte nog origineel was maar dit deel is nu een stuk langer!
Vanaf welk punt heb je de laatste foto gemaakt?

Groet,

Roger

Alle foto's zijn gemaakt vanaf de hoek van het erf, zeg maar net voorbij de afslag van het weggetje naar rechts op jouw tekening. Je kijkt daar naar de locatie "1" naast het huis bij de rode pijl. Het erf is nu verhard met beton, dat zal toen wel niet het geval zijn geweest. De grond is daar donkerbruin wanneer nat, iets lichter en grijzer wanneer droog.
Terug naar boven kijkend zag ik net de Königstiger bij het museum boven de heg uitsteken.

Dag Roger,

Ik wil zeker geen afbreuk doen aan het moois dat je hier neerzet, maar het "verband" op de gevel zit niet goed. De gestrekte stenen dienen onderling ook te verspringen. Bij één van je vorige dio's dacht ik nog een voorbeeld gepost te hebben. Misschien een klein detail, maar het geeft een totaal ander beeld (en is zoals in de werkelijkheid). Voor de rest blijf ik genieten van je kunsten.
Mvg, Gert

Hallo Gert,

Weet niet of het iets uitmaakt maar dit zijn nepstenen!
Deze zijn er net als bij tegels opgeplakt!
,Afwerking die je wel vaker in België ziet!

Groet,

Roger

Laatst bewerkt:
Wat je op de onderste foto net ziet is dat er een soort ruitpatroon in de voegen zit, om het nog ingewikkelder te maken....

😂😇

Om te beginnen vind ik je opzet en idee erachter al erg geslaagd! Ik volg je uitwerking dan ook met grote belangstelling 🙂

Als ik de foto’s van de oude bouwwerken zie heeft Gert hiermee wel een puntje:
De gestrekte stenen dienen onderling ook te verspringen.

Noem het vakverdwazing (gevolg van al een jaar of 25 bij architectenbureau’s werken 🫣😉), maar dit heeft dus ook een naam. Oficieel wordt dit metselwerk in kruisverband genoemd:

IMG_6325.png

Gezien de hoeveelheid werk kan ik me wel goed voorstellen dat je het laat zoals het is. Doet in mijn ogen zeker geen afbreuk aan de scène.

Groet en veel bouwplezier,
Erwin

Hallo Gert,

Weet niet of het iets uitmaakt maar dit zijn nepstenen!
Deze zijn er net als bij tegels opgeplakt!
,Afwerking die je wel vaker in België ziet!

Groet,

Roger
Dag Roger,

Als Belg weet ik dit maar al te goed :cool:, maar zelfs dan werd toen meestal het kruisverband gebruikt (zoals ook op de foto te zien is). In elk geval ik wou het maar even onder de aandacht brengen het blijft natuurlijk uw werk. En nogmaals ik doe het zeker niet na!
Mvg, Gert

Terug
Bovenaan