KV II in duitse dienst

Dit is een model waar ik me nu een beetje mee bezig hou samen met nog 2 andere modelletjes. Het is de Trumpeter KV II in duitse dienst. Mn pa heeft deze voor de kerst cadeau gehad en in elkaar gezet en ik hou me bezig met het schilderwerk.
Hij is gewoon uit de doos gebouwd alleen er zitten fruilmodel tracks onder. Hij is nog niet klaar, er moeten nog wat loopwielen geschilderd worden de geweertjes moeten nog gedaan worden. Komen nog 2 figuurtjes bij maar dat zal nog wel even duren 🙂 Moeten nog wat olie vlekken mss of wat gemorste benzine ofzo. Mss nog een filter?
Hier en daar nog wat chips. Ik heb de meeste met de hand geschilderd. Sommigen zijn aardig gelukt dacht ik zelf. Er zijn ook wat maskol chips bij maar das toch niet zon succes vind ik zelf. Zal wel mn methode zijn die het succes verminderd 🙂

Hebben jullie nog tips of op en aan merkingen dan hoor ik ze graag.

Mvg Wim

Hoi Wim,

Mooi model, de chips vind ik redelijk goed gelukt!
Ik heb wel nog wat tips voor je:
- het wit van de whitewash is echt te wit, gooi er nog een bruine of groene filter overheen om het wit wat af te zwakken.
- ik zou het uiteinde van het kanon nog wat zwart blakeren met pastels of pigmenten.

Voor de rest; top!

Niels

met dat zwartblakeren moet je voorzichtig zijn. Dat was meestal niet echt heel erg veel en niet veel verder dan net rond de monding. Whitewash mag inderdaad nog wat afgezwakt worden. Mis alleen nog een balkenkreuz 😉

Je chips zijn wel heel goed gelukt en het monster ziet er veelbelovend uit.

IK vind hem zeer geslaagd wim,zeker als je rekent hoe lang je nu bezig bent met deze hobby 😉 ,in de roestlopers zou je misschien nog een donkere roestkleur kunnen aanbrengen in het midden van de lopers en vlekken,en idd in zijn geheel met een donkere wash wat smeriger maken 😀

groeten jeroen,.

Zon half jaartje nu ongeveer ja 🙂 Ja moet nog wat roestlopers en mss wat ander uitlopers aanbrnegen maar zoals aan de voorkant wordt het gewoon een bruine streep. Maar heb nog wat tips gehad hier en daar dus komt wel goed denk ik.
Als ik wat verder ben post ik nog wel wat meer foto's.

Bedankt voor de respons.

Wim probeer volgende keer een penseel te gebruiken met een fijnere punt om je chips te schilderen, nu vind ik ze nogal afgerond, probeer mss eens wat kleinere chips erbij te schilderen met bv een 0000 penseel, dat zal het nog wat beter maken

verder idd een paar washes en filters erover rekening houdend dat vuil van beneden naar boven kruipt...

cheers
Dom

Er kunnen op sommige plaatsen nog wel wat chips bij dus zal het eens proberen met een kleiner penseeltje. Ik had voor dat ik er wit overheen spoot met een fijn penseeltje wat maskol opgebracht maar ja dat is dus niet de manier je krijgt daardoor te veel ronde chips blijkbaar. Zo leren we weer 🙂
Alleen nog wat washes dar ben ik een betje benauwd voor, zal ik toch nog eens goed bestuderen voordat ik dat er nog overheen ga gooien.

Thx for the comments

Hey Wim,
mss of wat gemorste benzine ofzo.
😈 Het was een diesel. 😈

Maar verder ziet hij er goed uit. Als basis. Filters zou ik absoluut doen! Dan kan je moel nog wel een maal zo mooi worden! Roet idd kan een model in mijn ogen al snel vernaggelen. Wees hier heel subtiel mee!
Verder mooi gechipt. Misschien iets te groot en vreemde lokatie her en der, maar dat valt nog wel mee. Dit contrast verschil word ook wel iets afgezwakt met de filters.

mzzls

Terug
Bovenaan