Krupp-o-fiel ... [Gereed! ... 2 jaar later]

Omdat het kan 😉

Wielen met winterkettingen zijn besteld. Tarp/dekzeil zit ik zwaar aan te denken.

krupp_1.jpg

krupp_2.jpg

krupp_3.jpg

krupp_4.jpg

krupp_5.jpg

Jacco! Bedankt!! 😀

Gr,
Jeroen

Joooooooh, vertel eens wat meer over de gebruikte technieken!
Ik wed er om dat velen hier om zitten te springen!
-Omdat het er allemaal zo goed uitziet dus 🙂

Ja maar....Jeroen toppie joppie hoor 😉 Denk nog even aan wat ik je verteld heb over onderdelen die het meest te "lijden" hebben. Kijk nog kritisch naar je opstap om in het voertuig te komen. De bumper vooral onderaan heeft geen/nog geen verwering terwijl die toch het kortst op de weg ligt en kijk nog even kritsch naar je achterkant met name het middelste deel van de achterkant wat als het ware het laagste deel is van je "laadklep". De bovenste rand is nog wit terwijl je juist op dat soort plekken de meeste slijtage zou kunnen verwachten met het in- en uitstappen waarbij vaak bij aanvallen de snelste weg werd gekozen...afzetten op de rand en springen maar.

Groot compliment voor je werk, vooral ook je progressie en nog groter compliment dat je graag wil leren en wil luisteren (excuus voor het laatste woord "luisteren" maar denk dat je wel weet wat ik bedoel te zeggen 😉 )

Wat voor eenheid???? Zie al een mooie Krupp voor mij van de LSSAH tijdens Kharkov februari/maart 1943. 😀 😀

http://migjimenez.blogspot.com/

Deze link van MIG geeft ook veel goede info en kijk even naar de "spons-afwerking" dit kan je heel goed toepassen op jouw Krupp. Nu nog even de juiste wielen met ketting 😉

JW

Heren dank dank dank.

Krijg ook steeds meer lol en zin in het verweren van de voertuigen.
Goed luisteren naar personen die er heel wat meer verstand van hebben dan ik zelf lijkt me een logisch iets. De zaken waarvan ik denk dat ze kloppen verander ik of neem ik mee. Hoe anders kun je op een hoger niveau komen?? Waarom zou je anders werk van jezelf op een forum zetten?

Gr,
Jeroen

Re: Krupp-o-fiel ...

Even onder het stof vandaan gehaald ...

Ben nu eindelijk weer wat modelbouwgerelateerde zaken aan het doen. Prive zat 'even' dwars. Gisteren de tarp/dekzeil in de primer gezet .. begin ik me opeens te bedenken dat ik helemaal niet weet welke kleur ik dat ding dien te spuiten!?!?? Iemand enig idee? Is het gewoon iets van desert yellow of groen of zoals de Krupp zelf... grijs?

Gr,
Jeroen

Re: Krupp-o-fiel ... [Help .. 26-07-2010]

Ga voor een meer wat khaki kleur vergelijkbaar met Humbrol 72!

JW

@JW, khaki lijkt me wel wat. Maar dan wel heeel licht. Lekker te verweren daarna! Trouwens de 4de aug. ook bouwavond in Joure?

@Kanne, ik neem hem voor je mee 😉

Gr,
Jeroen

Jeroen Timmer zei:
@JW, khaki lijkt me wel wat. Maar dan wel heeel licht. Lekker te verweren daarna! Trouwens de 4de aug. ook bouwavond in Joure?

@Kanne, ik neem hem voor je mee 😉

Gr,
Jeroen

Nee geen bouwavond de 4'e! Geert is vanaf vrijdag op vakantie, we kunnen dus niet op de zaak terecht, we hebben een kleine zomerstop ingelast.

JW

Maar je mag dinsdagavond wel bij ons aanschuiven JW, je bent van harte welkom 😉

Leuk Jeroen dat je weer aan de slag bent, we keuren het dinsdagavond wel 🤣

Erg mooi!

Die Krupp heeft altijd wel wat.
Blast models maakt een resin tarp voor de Krupp.

http://www.phpshopxml.com/blamod.shop/CID/2100c04b9a4eff9c60fa01072bf851fa/function/itemPageDisplay/shopItemCode/BL35129K

@Marc, laat ik nou net die tarp in huis hebben 😉 En gisteren ook nog gespoten te hebben. Was wel weer even wennen om met de luchtkwast aan de gang te gaan...

@Johanna, neem hem dinsdag mee. Denk dat ik al wel met het verweren ben begonnen dan 🙂

Gr,
Jeroen

Oei, alweer drie maanden geleden! Eindelijk tijd om eens iets te doen. Een kleine van 8 weken helpt niet echt om productief te zijn 😉

Tot zover ... Koplamp afgebroken (zucht), spiegels idem dito .. Toch eens wat voorzichtiger worden! Moeten nog een aantal zaken gedaan worden, zoals de wielen en het gereedschap. Tevens moet het luikje rechtsachter nog gemonteerd worden.
Verder zit ik even te kijken of er aan de rest nog wat gedaan moet worden, misschien nog wat stof, maar in een natte omgeving, waar hij in komt, zul je niet veel stof hebben ...

krupp_ww_1.jpg

krupp_ww_2.jpg

krupp_ww_3.jpg

krupp_ww_4.jpg

Gr,
Jeroen

Re: Krupp-o-fiel ... [Update 24-10-2010]

Wordt mooi deze Jeroen.
Het dekzeil lijkt qua kleur nog wat "los te zitten" van de rest van het vehicle.
Wellicht wat subtiele modderspatters zoals op de onderkant ook op het dekzeil, of wat washes die het geheel iets meer bij elkaar brengt?
Moeilijk om te bepalen waar het hem nu precies in zit.
Wellicht als de wielen zijn afgewerkt dat het allemaal ook dichter bij elkaar komt.

En die sneeuwkettingen; d#mn dat zijn altijd erg fijne details.

Massel,
Marcel.

Marcel,

Daar heb je inderdaad gelijk in. Misschien als ik de 'zeiltjes' die als deur dienen, lichter van kleur maak dat het geheel dan wat meer naar elkaar toe komt.
Ben bang dat wanneer ik meer washes toe ga passen de whitewash op het dekzeil lelijk wordt. Vind het nu bovenop, moeilijk te zien door de wat overbelichte foto's, al redelijk op het randje.

Gr,
Jeroen

Misschien had je het dekzeil eerst moeten verweren met grijzige tinten en misschien hier en daar een donkere vlek vooraleer de white-wash er op te zetten.

Maar wel een lekker karretje!

Moi Kanne,

Heb het zeil al flink lopen verweren alvorens de whitewash erop te doen. Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik een andere basis kleur genomen heb voor het dekzeil t.o.v. de zeilen die als deur gebruikt worden. Misschien daarom de deuren anders van kleur om het wat naar elkaar toe te trekken.... Dank voor het meedenken 😉

Gr,
Jeroen

Hoi Jeroen,

ik vond dat je al een erg mooi resultaat hebt neergezet !
De wieltjes nog even flink in de Dreck zetten en hij rijdt zo weg 😛
Jeroen Timmer zei:
... Koplamp afgebroken (zucht), spiegels idem dito .. Toch eens wat voorzichtiger worden!...
Wat betreft de voorzichtigheid; misschien kun je overwegen tijdens het bouwen de connecties van lampen en andere uitstekende delen te vervangen door metalen versies ? Bij mijn huidige Sd.Kfz.11-project heb ik geprobeerd om zoveel mogelijk staal en messing te gebruiken voor dergelijke zaken om de kans op afbreken drastisch te verminderen.

groetjes
Frank

Zo Jeroen, dat is een aardig werkje, de laatste keer live zat het dekje er nog niet op. Ik weet niet hoeveel kleurverschil je heb gebruikt voor het dek, misschien dat de foto het overbelicht, want ik zie het niet echt. Voor de rest vind ik de verwering erg mooi en wacht de rest rustig af. Lekker gekliederd? 😉

Gr Johanna

Update met betrekking tot het dio ...

Komen nog misschien twee figuurtjes bij. Eentje die de dode kameraad mee wil slepen en misschien nog eentje die bij de Krupp staat aan aanwijzingen geeft. Licht eraan of het niet te vol wordt. Het dio wordt nog minimaal voorzien van sneeuw. Dit om de combinatie met de whitewash te benadrukken. Verder moet het dio nog een mooie omlijsting krijgen. Genoeg te doen, zeker omdat ik het eigenlijks voor 21 november klaar wil hebben 😉

De Krupp ook wat aangepast ... de zijltjes aan de zijkant lichter gemaakt om meer te matchen met de tarp. Wielen voorzien van eerste viezigheid, wordt later nog aangepakt met natte modder, idem voor de weg, die wordt ook nog aangepakt zodat er wat meer modder ontstaat.

krupp_ww_5.jpg

krupp_ww_6.jpg

krupp_ww_7.jpg

krupp_ww_8.jpg

krupp_ww_9.jpg

Gr,
Jeroen

Re: Krupp-o-fiel ... [Update met Dio 28-10-2010]

He Jeroen,

Het is een goed verhaal wat je wilt uitbeelden, maar de echte omlijsting mist naar mijn idee.
De schutter zou ik in ieder geval meer in dekking zetten (half achter de Krupp?), en je zou iets toe kunnen voegen wat duidelijk waarom het slachtoffer buiten het voertuig was op dat moment. De sneeuw is denk ik een goede zet, en de whitewash vind ik nu beter overkomen dan op de losse foto's.

Groeten, MartinD

😱 ...dus dàt was je van plan met dit dioramaatje...
Ziet er leuk uit, vraagt om wat sneeuw als je mijn mening wilt horen.
En inderdaad, die huif oogt heel anders zo!

Zonde van de afgebroken delen,

maar zo zie je maar dat goed werk dus inderdaad tijd nodig heeft, weer wat geleerd.
Ook je ondergrondje ziet er erg mooi uit, ik zou de schutter laten waar hij is, niks mis mee,

succes met de verdere afwerking,

Rico

@Martin. Je kon wel eens gelijk hebben met het verhaal en hoe dit neer te zetten. Zal eens wat diverse opstellingen maken. Het idee met de dode was eigenlijks dat deze er al lag toen de Krupp er voorbij moest. Iets met een titel van: "Nie kameraden hinter lassen!". Misschien de Krupp wat schuiner zetten zodat het een remactie lijkt om uit te wijken voor de dode. De plek van de schutter inderdaad meer beschut, wellicht achter een van de boomstronken ...

@Kanne. Het sneeuw was ook de bedoeling 😉 Eens kijken om dit hier en daar wat neer te leggen zodat het lijkt dat het dooit. Laat dan mooi zien waarom en zoveel modder aanwezig is.

@R.Goorts. De afgebroken onderdelen zullen op een of andere wijze geplaatst moeten worden. Kan niet zo zijn dat ik die eraf laat .. onmogelijk, zal ik me alleen maar aan gaan ergeren 😉

Gr,
Jeroen

Jeroen Timmer zei:
@Martin. Je kon wel eens gelijk hebben met het verhaal en hoe dit neer te zetten.
Leg anders twee of drie boomstammen op de weg, zodat de Krupp wel moest stoppen.
Een beetje voor de hand liggende hinderlaag verhaal, maar wel een die duidelijk maakt waarom ze daar stoppen.

Of je legt een tweetal dode konijnen neer naast de neergeschoten Duitser, want hij was tijdens het voedsel in het bos gespot door een paar Russen/Britten/Amerikanen en die wilden zijn eten ook wel hebben. Maar toen kwam de Krupp er aan gereden, en nu zijn ze misschien net op tijd om hem en het eten te redden ... of zoiets.

Groet, MartinD

@Martin, LOL .. fantasie heb je wel 😉 Heb het dierensetje van Tamiya en wou zoiezo al een dier in het dio gebruiken, krijgt op die manier wel een andere setting 😉 Vind hem niet eens zo slecht! Dank 😉

Gr,
Jeroen

Heb je geen figuren, die een beetje naar boven kijken?
Dat shot namelijk van bovenaf de helling is wel erg gaaf namelijk. Dan kun je de bemanning achter de Krupp zetten, zodat ze daar dekking zoeken.

Groet, MartinD

Martin ... je maakt me in verwarring! 😉 Al die ideeën!! Wat er niet is kan gekocht worden natuurlijk. Zal eens de verzameling figuren doornemen, want dit is wel een hele leuke optie.

Gr,
Jeroen

Jeroen Timmer zei:
Zeg nou zelf, dit is toch een ideale positie voor een hinderlaag? ... 😈
Enne, sorry voor de verwarring. Maar ik denk nu maar gewoon hardop, om het zo maar even uit te drukken.

Succes in ieder geval, ik blijf 'm volgen.

Haha ... je hebt helemaal gelijk 😉 Top als mensen zo meedenken, dat mag ik wel. Leuk idee van een ambush, kan nog wat extra struiken plaatsen...

Gr,
Jeroen

Was het al zolang geleden dat ik iets gepost heb hier?? Schaam me diep 😉

Hier het eindresultaat!

krupp_dio_1.jpg

krupp_dio_2.jpg

krupp_dio_3.jpg

krupp_dio_4.jpg

krupp_dio_5.jpg

krupp_dio_6.jpg

krupp_dio_7.jpg

krupp_dio_8.jpg

Dank voor alle reacties en ideeën. Heb ze niet allemaal toegepast maar zeker wel een aantal, dank daarvoor!

Gr,
Jeroen

Ha die Jeroen,

Mooi diorama 😀 , kan niet anders dan het eens zijn met de anderen.

Vraagje: was dit oorspronkelijk niet een diorama voor de "Ardennen-FOC"? Dit omdat er een Russische tanker te zien is.

groeten, Richard.

Terug
Bovenaan