Kroegspelletje

Ik zie zo'n kroegspelletje wel zitten...

• Totaal aantal stemmers
    14
  • Opiniepeiling gesloten .
Dat is alvast goed! Maar nu: waar staat deze opgesteld?

Hint, ik heb de foto afgelopen woensdag gemaakt, ik was ergens met de motor aan het toeren, de dag er op was ik in La Gleize

Verkeerde land....

Luxemburg… maar daar staan er zoveel.

Luxemburg is goed, deze stond vroeger op de binnenplaats van het kasteel in die stad, tegenwoordig in een parkje in een haarspeldbocht aan de rand van de stad.20240605_105925.jpg

Ik weet niet of ik aan de beurt ben (had tenslotte de plaats goed), maar zie hier :
Wandeltocht bij Belfeld.jpg
Deze bunker staat op de grens met Duitsland bij het Limburgse Belfeld, en maakte deel uit van een hele verdedigingslinie.
Wie weet hoe deze verdedigingslinie heet ?

De Maas-Rur-Stellung tussen de Maas bij Venlo en de Rur bij Herkenbosch.

Waar zijn we nu?
IMG_9551.jpeg

Laatst bewerkt door een moderator:
Bij de meelstreep in Eede:

1024px-Wilhelmina_passeert_de_meelstreep_in_Eede_%281945%29.jpg

(bron)

1024px-Eede_%28NL%29_6-4-2018_13-08-00.JPG

(bron)

Klopt helemaal. De plek waar koningin Wilhelmina de eerste stap in een bevrijd stukje Nederland zette.
Jakko mag !

Het kostte wat (uit)zoeken, en de foto die ik in gedachten heb is vermoedelijk niet precies híér genomen maar wel op een plek in de buurt die er heel erg op lijkt. Waar kijken we naar/waar zijn we?

Muur.jpeg

Wat we hier zien is de De vlaggentoren (旗臺)
Vietnam ,Hue Citadel.

Tijdens het Tet-offensief van 1968 veroverde het Zuidelijke Bevrijdingsleger op 31 januari 1968 om 8.00 uur de Vlagtoren en werd de vlag van het Nationale Bevrijdingsfront van Zuid-Vietnam 26 dagen en nachten gehesen. Op 24 februari 1968 heroverde de Hac Bao Company , behorend tot de 1st Infantry Division - Army of the Republic of Vietnam, de Flag Tower en haalde deze vlag neer.

Wat we hier zien is de De vlaggentoren (旗臺)
Vietnam ,Hue Citadel.
Sneller dan ik verwachtte :)

De foto die ik in gedachten had is deze:

M48A3 in Huế.jpeg

Volgens mij genomen bij een poort als deze in de muur van de citadel, maar welke precies … zeg het maar :)

Ben je daar helemaal naartoe gefietst, Jakko? Chapeau!
Daarom duurde het twee dagen voordat ik een foto had om te plaatsen.

Het lijkt heel erg op het 24 cm geschut welke in Hellevoetsluis staat, maar maar deze is denk ik net anders.
1000037458.jpg
Gr Bas

Terug
Bovenaan