Klein tussendoortje

Manuel de Jong

Lid van de TWENOT
De laatste tijd heeft modelbouw ff op een laag pitje gestaan.
Niet echt de zin om grote dingen te bouwen en meer zin om te schilderen.
Dus daarom even 3 koepels geschilderd, en mee meer op het schilderwerk te richten en eens iets af te maken.
DSC00236.jpg

DSC00241.jpg

DSC00243.jpg

Het zijn 3 oude modellen van Verlinden, met wat kleine aanpassingen.
DSC00238.jpg

DSC00240.jpg

DSC00244.jpg

Figuren zijn een mix van VP, Dragon, en nog meer merken.
DSC00245.jpg

DSC00246.jpg

Graag jullie reactie

Groetjes Manuel

ik vind ze gaaf, maar wil wel even vermelden dat het me opvalt dat je washes op sommige punten wat vlekkerig lijken. de koepels zien er verder vet uit, leuke combinaties, en weer eens wat anders. de figuurtjes zien er prima uit, behalve de rusjes ,die vind ik wat bleek, maar ik ben bang (ofwel eigenlijk hoop ik het) dat dit door een eventuele flits of lichtval komt, want de muts is ook wat minder zichtbaar, dus zou dat het euvel kunnen zijn.

1:35 trouwens? ze lijken namelijk groter, en zien er goed uit, een mooie eye cacher!

Timo

@ Timo

De schaal is 1:35.
En de kleuren komen niet echt heel erg overeen met de werkelijkheid.
Er was veel zonlicht in de kamer waar de foto's zijn genomen.
De figuren lijken erg bleek, maar er zit juist veel schaduw in de gezichten wat moeilijk te zien is.
verder de vlekken waar je het over hebt, deze vallen reuze mee maar door het licht lijken het echt vlekken, en dat terwijl ze er eigenlijk niet zijn.

Oh ja de schitterende sokkels zijn gemaakt door Eric Jacobs.

groetjes Manuel

dat de sokkels van Eric komen was in 1 oogopslag al duidelijk, niemand maakt zulke mooie!

Timo

Heren dank voor de lovende woorden.

@ Kristof
Als je nog een paar koepels heb liggen waar je niks mee doet, dan wil ik deze wel van je overnemen.
Heb nog wel zin om een aantal van dit soort sokkels te maken.
Dus laat het maar aan me weten.!

groetjes Manul

Terug
Bovenaan