King Tiger Weverstraat Oosterbeek

Frank Langeler

Als ik het niet kan 3D printen dan........
Lid van de TWENOT
Interesses
WOII Duits, Slag om Arnhem
Schalen
  1. 1:16
  2. 1:35
Nu bezig met
King Tiger 1/16, Ammo Trailer M10
Hoi allen,

Na een tijdje geestelijk en lichamelijk afwezig te zijn geweest van de forums (wordt zelfs beschouwd als nieuw lid 🤣) wil ik het draadje/ de draad of wat er dan ook ligt weer oppakken.

Afscheid van de forums kwam destijds door de opkomst van het fenomeen Fasebook. Fasebook want voor mij was het echt een fase. Het nepnieuws wat me om de oren slingerde en de Panzer IV's die king tiger werden genoemd en waar heel de wereld op inhaakte van "mooie king tiger" hingen me snel de strot uit. Dus snel weer afscheid genomen van deze fase...

Toch de neiging om weer wat te delen en te vragen....

De modelbouw heeft bij mij niet stil gestaan en vooral de interesse in de slag om Arnhem is weer helemaal opgebloeid. Vandaar mijn nieuwe endavour: de Kingtiger van Oosterbeek uit de Weverstraat.

Ik heb hiervan een aantal foto's gevonden:
45.jpgKig tiger Weverstraat oosterbeek 1.jpgKig tiger Weverstraat oosterbeek 10.jpgKig tiger Weverstraat oosterbeek 22 Polen contrast.jpg4407.jpg

maar er moeten er nog meer zijn, wie kan mij helpen??

Dit moet hem trouwens worden:
De Weverstraat Tiger aan de Apeldoornseweg in Arnhem bij de ingang van het Sondbeekpark.

Kig tiger Weverstraat oosterbeek 14.jpg

P.s. de M9 Rogers trailer is al in bestelling en de bouwplannen van de portiershuisjes zijn al gevonden....

De King Tiger die ik ga bouwen is die van Takom met interieur.
 
Frank,

Ik meen dat Marcel Zwarts deze Panzer IV (;)), eens in 1/16 heeft gebouwd, dus misschien weet hij meer. Marcel is natuurlijk ook met een prachtig boek bezig, waar deze Tiger ook vast in gaat komen.....maar ik neem aan dat Marcel dat beeldmateriaal nog even voor zichzelf houdt!

Overigens past dit project heel goed in de huidige FOC! Dus vind je het leuk.....doe mee. We hebben slechts een magere 5 deelnemers totop heden, dus wat meer bouwers zou het wel wat leuker maken.

Alex
 
5E629B09-FC9F-40FB-A3AB-DB59A036C5FF.jpeg
Uit “de Polen van Driel“ door G.F. Cholewczynski. In het voorjaar van 45 komen de in Duitsland gelegerde polen nog een keer naar het slagveld terug. Hier inspecteren ze de KT in de weverstraat. Dit is na de opnames van de film “theirs the glory” aangezien de toren gedraaid is en het apparaat voor eem tweede keer gebakken is. De zimmerit is nu echt bijna compleet verdwenen. Ondanks andere berichten was na de oorspronkelijke strijd nog een behoorlijke hoeveelheid zimmerit aanwezig op de tank.

rectificatie.... voor de opnames van theirs the glory, 🤭desalniettemin is op andere opnames te zien dat de KT nog de meeste van zijn zimmerit heeft....theirs the glory is hier de ruggesteek voor
 
Laatst bewerkt:
6A487984-13AF-48A2-BA48-CC01BED063D7.jpeg
Fur meine Deutsche Freunden:Aus "Die Polen von Driel" von G.F. Cholewczynski. Im Frühjahr 45 kehren die in Deutschland stationierten Pole noch einmal ins Spiel zurück. Hier inspizieren sie die KT in der Weberstraße. Dies ist nach den Dreharbeiten zum Film „Ihnen gehört der Ruhm“, da der Turm gedreht und das Gerät ein zweites Mal gebacken wurde. Das Zimmerit ist inzwischen fast vollständig verschwunden. Trotz anderer Berichte war nach der ursprünglichen Schlacht noch eine beträchtliche Menge Zimmerit auf dem Panzer vorhanden.

Nichts neues fur meine Deutsche Freunden🤫
 
Laatst bewerkt:
Hoi Frank als je wel een KT wil bouwen maar eentje met iets meer vrijheid, dan heb ik er ook nog wel eentje, zo te zien Frankrijk, maar zou ook nog nasleep van het Ardennen-offensief kunnen zijn. Groet en bedankt voor her draaien van uw hoofd, Anneimage.jpg
 
Terug
Bovenaan