Kethuda Bey test

Hallo iedereen,

dit is eigenlijk een dubbele test. Eerst en vooral heb ik het gezicht geschilderd volgens de Jaume Ortiz methode (één van de beste schilders met acryl in de wereld. ik zou natuurlijk Gino niet zijn, moest ik er niet een paar kleine aanpassingen aan hebben gedaan, nl. nog eens extra oplichten met wit en eens extra schaduwen met zwart. Misschien ga ik ook wel nog wat met purper spelen.

Langs de andere kant bn ik ook mijn camera nog aan het testen. En wat blijkt: Marcel Jussen heeft weer eens gelijk. In macro stand moet ik het onderwerp dichter bij de camera zetten. Op 20 en 30 cm afstand was het resultaat ronduit slecht.

Op 10 cm gaf het dit resultaat:

facefinished10cm.jpg

7cm:

facefinished7cm.jpg

5cm:

facefinished5cm.jpg

3cm:

facefinished3cm.jpg

Persoonlijk vind ik de laatste het best, maar ik heb me al meer vergist. Ik hoor dus graag welke foto jullie het beste vinden en wat jullie vinden van de nieuwe manier om huidskleuren te schilderen?

Vele groetjes,

Gino

Ik vind persoonlijk de 5 cm afstand de beste. Het lijkt er inderdaad op dat je geen macrostand mag gebruiken als de camera verder dan 10cm van je figuur afstaat. Nogal uitzonderlijk, want de meeste camera's hebben hier doorgaan geen problemen mee.

Wat me trouwens wel opvalt is dat de 7cm en 5cm foto's een witrand hebben. De 2 andere foto's niet. Hoe kan dat?
Het lijkt er zelfs op dat de laatste foto vergroot is en daarom toch weer onscherp is.

Ik las al dat je van plan bent een andere camera aan te gaan schaffen. Als ik dit lijdensverhaal allemaal overzie dan denk ik..geen slecht idee.

Trouwens de gezichten bevallen me wel. Iets voller van kleur. Niet zo bleek.

Marcel

in navolging van marcel vind in de foto op 5cm ook de beste.
de andere hebben nog altijd iets onscherps

Figuurtje ziet er goed uit Gino. In het echt nog veel en veel beter dan op de foto's!

G-man rulez 🙂

Groeten

Flip

Over de foto's heeft "Masterclass Photo" Jussen al antwoord gegeven en ook ik vind het gezicht beter uitkomen, nu ben ik dus ook een bewonderaar van jaume, het is ongelofelijk hoe die man dat zo mooi krijgt
Maar je bent toch al op de goede weg bezig, en het is goed dat je er toch een eigen iets van maakt, dat kan ik wel waarderen in mensen
bert

Hier is een direct link ipv de pdf link naar een voorbeeld van Jaume ortiz en hoe je gezochten kan schilderen in acryl
Bert

http://www.planetfigure.com/forums/index.php?showtopic=1185

Terug
Bovenaan