Kanne - Schwimmwagen

Welaan dan, alea jacta est, zou je kunnen zeggen. Ik ben dan na lang wikken en wegen niet zozeer de rivier overgestoken, neen, veelmeer ben ik begonnen de rivier in de eigenlijke betekenis van het woord vorm te geven. Of eigenlijk is het meer een beek. Eindelijk wordt het dan nat om de voeten van de Schwimmwagen... nou, tenminste één kletspootje dan...

Zie en oordeel zelf, behoud daarbij de gedachte vast dat wat nu nog gezien wordt als wit water, dit na droging transparant wordt. Maar het geeft een idee van hoe het er (naar ik hoop) in een later stadium uit gaat zien.

05022010001A.jpg


05022010002A.jpg


Hieronder dan ter leringhe ende vermaeck nog een tweetal opnames waarop met name het water van iets dichterbij te aanschouwen is:

05022010004A.jpg


05022010006A.jpg


Nog één waarschuwend woord: bedenk ook dat dit slechts een beginstadium is!

Kanne
 
Hey Kanne,

Een beginstadium die wel erg naar meer smaakt.... Ben heel erg benieuwd hoe dit gaat worden!
Gewoon op deze manier door blijven gaan, ziet er goed uit allemaal.

Laat ook nog even foto's zien wanneer het water is opgedroogd en hoe heb je het water gemaakt?

Groeten,

Eelco
 
Bedankt Eelco!

Ik weet niet of je de rest van dit draadje ook hebt bijgehouden, maar ik laat zo'n beetje alles stap voor stap zien, dus ook elke fase van het water komt in beeld. Al moet ik zeggen dat dat water maken wel wat trager gaat dan ik had verwacht.
Ik gebruik daarvoor trouwens een product van Faller, best.nr. 171662. Kijk maar eens op faller.de (zoekfunctie gebruiken).

Dank je Jacco! Zal kantje boord worden om alles op tijd af te krijgen!

K.
 
Ha die Kanne,

Mooi geslaagd boompje. Vind het diorama één van de mooiere die hier bij de FOC geshowd worden. Ik blijf er echter bij dat ik graag had gezien dat de Schwimmie in het water zou staan ipv op de rotsen. Maar goed, dat is een kleinigheid. Ook zou ik wel wat detailfoto's willen zien.

Toch wel in mijn persoonlijke top 5. Succes met het afronden :) !

groeten, Richard.
 
Hoi Kanne,

Het water ruist over mijn scherm, de golven schuiven door het beeld en het voelt koud, de temperatuur buiten past zich geheel aan bij het beeld ;)

Ik vind het wel grappig zo op de rots, in het rivier met zoveel snelheid zou het wagentje aanzienlijke schade oplopen en dat is natuurlijk zonde van alle inspanningen.

Succes met de laatste loodjes!
Gr Johanna
 
Ha Richard!

Bedankt zeg! De boom is ook aan jou te danken, ik ben blij dattie je goedkeuring kan wegdragen!
Tja... de Schwimmwagen is nou eenmaal zo terechtgekomen, moet je maar denken. Ik ben bang dat de chauffeur er niet zo over nagedacht heeft hoe hij hem zou parkeren ;)
Misschien komen er nog wat detailfoto's.

Johanna, jij ook bedankt! De laatste loodjes... zijn wel het zwaarst, maar het geeft ook veel voldoening om te merken dat er allerlei stukjes op hun plaats vallen.

Hier nog twee kiekjes van een "waterfase":

06022010001A.jpg


06022010002A.jpg


Tot de volgende!

Kanne
 
Hoi Kanne,
Waarschijnlijk een beetje mosterd na de maaltijd, maar als ik de foto`s nog eens goed bekijk vindt ik dat de schwimwagen een beetje `te`mooi balanceerd op de rotsen.

Misschien toch wat meer in de rivier zelf parkeren.
Sorry, misschien is het wat te laat.
Wat betreft het water.....Super!!! :D

Greetz Jacco
 
Jacco, volgens mij probeert Kanne uit te beelden dat de chauffeur geprobeerd heeft met droge banden over de rivier te komen, via de rotsen of zoiets, dan is het namelijk wel logisch het voertuig zo te plaatsen. Maar goed, Kanne kan dat het best zelf uitleggen.

Water ziet er goed uit, het wordt koud op mijn scherm ;)
Gr Johanna
 
Hoi Jacco!

Inderdaad een beetje zout als het ei op is, de Schwimmwagen is op z'n plek gefixeerd door het water wat om één van de achterwielen spoelt. Hoe dan ook, ik wilde de indruk wekken dat de Schwimmwagen op een dusdanige manier terecht gekomen is dat er van wegkomen geen sprake meer is. Als je het dio in het echt ziet is dat, denk ik, wel aardig gelukt.

Misschien heb je wel gelijk, maar het is niet meer haalbaar om de wagen los te maken en anders te plaatsen; dan zou ook het water opnieuw gemaakt moeten worden en daar begin ik nu niet meer aan.

Dank je voor je steun Johanna, 't idee is zoals hierboven beschreven!
Enne... ik zou zeggen, zet een muts op ;)

Groeten,

K.
 
Nou, het begint zo langzamerhand op zijn eindje te lopen.

Nog een beetje begroeing aangebracht op het heuveltje aan de rechteroever van de beek, ik vond dat nog een beetje leeg en kaal...

Dieter krijgt nog iets in zijn linkerhand, een foto of iets anders waaruit hij kan opmaken wie er de Schimmwagen verlaten heeft. Misschien ene Riedel?
Dan de sneeuw opnieuw aanbrengen. Nabicabo moet je niet in rokerige ruimtes laten staan, daar wordt het bruin van. Veel sneller dan het plafond.
Dan de boom definitief plaatsen, dan eindfoto's maken. Als alles goedgaat ben ik er dan.

Nog twee fotootjes, eentje van het gewas op de rechteroever:

09022010001A.jpg


En eentje van het diorama in vogelvlucht:

09022010005A.jpg


Het lijstje komt uit het assortiment van Ikea.

Groeten,

K.
 
Hoi Kanne,

Mooi lijstje :rofl: :rofl: past goed bij de koude omgeving.

Mis nog het boompje, dat maakt het helemaal compleet en voor de rest vind ik het een mooi, rustiek geheel geworden.

Nu nog de laatste loodjes!
Gr Johanna
 
Het project "Schwimmwagen" is nu afgerond, zie ook de eindfoto's.
Is allemaal een beetje eerder dan verwacht, maar goed.
In ieder geval wil ik graag iedereen die zijn of haar steentje in de vorm van opbouwende kritiek, commentaar, humor, suggesties en wat al niet meer, heel erg bedanken.

Een paar mensen in het bijzonder wil ik wel even specifiek noemen:

Arno Riedel heeft me geweldig geïnspireerd; het beeld van een van zijn voeten geslagen kerel, meegesleurd door het snelstromende water van een ardennense beek is me steeds voor ogen blijven staaan. Arno, heel erg bedankt!

Rob Plas zond mij een grote hoeveelheid foto's van ardennense beken, ook dat heeft veel inspiratie opgeleverd. Rob, ook jij zeer bedankt!

Richard Cramer zeer zeker ook bedankt, na een eindeloze, vruchteloze zoektocht naar asperagus in zo'n beetje elke bereikbare bloemisterij in de omgeving had ik het idee een spar te gaan "bouwen" al opgegeven. Dan maar zonder. Ware daar niet, als een waarachtige deus ex machina, Richard die een mooie bos van de zo begeerde plant wist te leveren.
Wrang, maar mea culpa, mea culpa, in de eindfoto's is de spar niet in volle glorie te aanschouwen; in dit draadje des te meer. Schrale troost. Maar toch: Richard, bedankt!

Kanne
 
Hey Kanne,

Is zeker een goed geslaagd project geworden. Zal hem zeker in Schiedam gaan bekijken, ben benieuwd.
Je hebt er een leuke setting van gemaakt met een wonderbaarlijk mooie boom en zeer realistisch water.

Groeten,

Eelco
 
Dank je Ron!
Zelf ben ik ook niet ontevreden. Zal toch eens zien dat er iets van een vitrinekastje komt.
Gisteren in Schiedam stond ie voor het eerst publiekelijk te kijk, heb wel aardige dingen gehoord (ook als een soort Apelles post tabulum).
Was trouwens erg leuk daar, je hebt echt wat gemist!

Groeten,

Kanne
 
Terug
Bovenaan