Kübelwagen op Balsa-Foam® ondergrondje

Evert Wassens

Lid van de TWENOT
Ik ben nog een redelijke nieuwkomer op het gebied van militaire voertuigenbouw en wil graag mijn laatste projectje (kübelwagen) laten zien.
Ik ben nu bezig een ondergrondje van Balsa-Foam® te maken waar later de figuurtje nog bij komen te staan.

Hallo E,

Welkom op dit forum, waar het gebruikelijk is dat je bekend bent met je "echte" naam, niet een nickname. Een mailtje richting één van de moderators in het rood maakt dat in orde.

Ben zeker benieuwd naar de foto's van je Kübel 😀 ! Keep us posted....

groeten, Richard.

Ha die Evert,

We zijn een uurtje verder en er is al progressie: foto's 🙂 !

Wat ik zie, ziet er netjes uit: mooie kleurgebruik, netjes gewerkt met lijm, verf en decals. Verder aandacht voor details als zand op de voorruit en in het profiel van de banden. Ook een "gouden" diorama regel in acht genomen en het voertuig niet evenwijdig aan het ondergrondje geplaatst, waarbij ik het feit dat de Kübel in het zand weggezakt is een leuke toevoeging vind.

Dan ben ik benieuwd naar het vervolg. Ik zal niet beginnen te neuzelen over washes, filters en wat niet meer zij... Dat zijn zaken die je wellicht totaal niet interesseren. Wel zou ik het voertuig nog wat meer met accessoires aankleden en, om hoogte in je vignet te krijgen, een palmboompje o.i.d. toegevoegd.

groeten, Richard.

welkom op het forum!

ik vind dat Balsa Foam wel een vondst zeg, het lijkt net echt zand!
Dat spul schijnt prima te sculpten, als ik zo snel even Googel.

leuk dat je deze build deelt met ons!

Dank je wel Peter,

Balsa-Foam is inderdaad perfect en extreem makkelijk te bewerken. Ik moet alleen bekennen dat ik het nog wel in zandkleur ga spuiten. Dit is nu nog de basiskleur van de zachte Balsa-Foam.
Het Balsa-Foam is nu in Nederland te koop bij: www.brevecomodelling.nl

Hallo Evert,

Een welkom hier op ons Twenot forum en wie weet dat we elkaar binnenkort wel zullen zien in Breda.
Ben heel benieuwd naar de diverse producten en doe je dit ondergrond nog op een mooie sokkel??

Gr.JW

Hoi Evert, welkom bij de Twenot 😀

Mooie Kübelwagen, maar het rijspoor in het zand vind ik het meest opvallend... heel gaaf gemaakt,
lijkt inderdaad net echt zand !
Is het puur balsafoam, of heb je nog strooisels gebruikt ?

happy modelling
super_zps0681fd38.gif

Peter

Hallo Peter,

Het is inderdaad een eenvoudig, niet in het oog springend modelletje maar het ging mij even meer om het expirimenteren met de Balsa-Foam.
Het ondergrondje is inderdaad puur Balsa-Foam.
Het enige wat ik gedaan heb is met schuurpapier (korrel 120) een grof structuurtje er in gedrukt.
Dit gaat heel makkelijk omdat dit de zachtste soort is.
Ik heb hem inmiddels nog wel een donkerder zandkleurtje gegeven en wat grove steentjes erbij gelegd.
Ik zal binnenkort weer wat foto's daarvan bij plaatsen.

Gr Evert.

OK thanks, en laat maar komen die plaatjes 🙂

Peter, bedoel je met plaatjes: foto's of plaatjes Balsa-Foam®....? 😛
Voor het laatste zou ik je aanraden even te kijken op mijn website www.brevecomodelling.nl
Als diorama liefhebber zal je dat zeker interessant vinden... 😉 !!!!

Eindelijk weer verder kunnen gaan met mijn Kübelwagentje.
Out of the box gebouwd maar ik vind hem toch wel leuk geworden.
Hij moet alleen nog op een sokkel geplaatst worden of een mooi afwerk lijstje er omheen.

Evert,

hele mooie kubel, mooie setting, ziet er erg mooi uit.

Ik mag eigenlijk niets zeggen van je figuren eigenlijk daar ik die helemaal niet beheers,
ze zien er niet slecht uit, maar wel statisch op een of andere manier...

(ogen, ...)
Rico
(die je dit niet na doet...)

correctie...

Ik probeerde het hier te duiden maar dat lukt me niet,
ondanks de schaduwen, het inlijnen en al wat meer krijg ik niet uitgelegd wat ik mis...

Ik laat dat maar aan de figurenschilders...

Rico

Hoi Evert,

Zo wie zo al mooi om te zien hoe je met balsa-foam een simele maar doeltreffende ondergrond maken. Hopelijk mee 14 maart in Breda?
Op schaal 1/35 kan je vaak het beste het wit van ogen weglaten, wit geeft bij "te-veel" aangebracht al gauw een "pop" achtige look, en het alleen laten bij een klein zwart streepje. Ik zal 14 maart wel wat figuren bij me hebben om te laten zien wat ik bedoel.

Je zou de uniformen nog een filter kunnen geven om de kleuren/schaduwen iets meer met elkaar in balans te brengen. Maar doe dat nu niet meer maar bij een volgend project.

Gr. uit Hilversum (oh nee Leeuwarden)

JW

Hallo Rico,

Ik beheers figuurtjes schilderen ook helemaal nog niet.
Ben volop aan het oefenen met steeds nieuwe technieken en de nodige DVD's, Youtube's en boeken naast me.
Ik vind het ook erg lastig.

Bedankt in elk geval voor je reactie. Erg leuk.

Hoi Jan Willem,

Bedankt voor je reactie. Je hebt gelijk. Het valt alleen op de foto veel meer op vind ik.
Ik sta open voor alle adviezen en neem deze mee in het volgende project.
Ik hoop ook eigenlijk ooit met iemand 1 op 1 te gaan zitten om hier hulp en advies bij te krijgen. Een soort workshop of zo.

Ik zal hem inderdaad meenemen naar Breda. We kijken er erg naar uit.

Gr. Evert.

Evert Wassens zei:
Hoi Jan Willem,

Bedankt voor je reactie. Je hebt gelijk. Het valt alleen op de foto veel meer op vind ik.
Ik sta open voor alle adviezen en neem deze mee in het volgende project.
Ik hoop ook eigenlijk ooit met iemand 1 op 1 te gaan zitten om hier hulp en advies bij te krijgen. Een soort workshop of zo.

Ik zal hem inderdaad meenemen naar Breda. We kijken er erg naar uit.

Gr. Evert.

Ik neem wat figuren mee en misschien hebben we tussen de drukte door ff tijd om te gaan zitten. Paar simpele tips kunnen al veel doen.
En dat is ook het mooiste gewoon ff wat simpele tips en bij je volgende project weer een stapje maken. Tis ook maar een hobby 😉

Gr.JW

Erg leuk tafereeltje Evert ! De compositie van de figuren vind ik goed getroffen...titel is niet eens nodig.

Inderdaad is wit een no-no voor ogen van modelfiguren 8) , maar zo op de foto's vind ik
het eigenlijk best meevallen. Zo te zien lijkt iedereen de juiste blik in de ogen te hebben.

Alvast veel plezier met je volgende werkstuk !

groet 😀
Peter

Zaterdag een geweldige eerste Twenot bijeenkomst beleefd in Breda.
Ik heb een ontzettend leuke dag gehad, heel veel hele leuke mensen ontmoet en fantastisch werk gezien.
Iedereen heel erg bedankt daarvoor.
Laat het volgende evenement maar komen.

Terug
Bovenaan