john kooyman - 1:48 jagdpanther update 23-3

John Kooyman

Lid van de TWENOT
eigenlijk was ik van plan om deze keer niet mee te toen. de rede hier voor was dat ik het onderwerp te beperkt vond en vind om met iets origineels te komen en omdat de laatste foc is voor mij op een totale ramp uitgelopen. nu het zover is begint het bloed toch weer te kriebelen en heb ik toch een projectje gevonden dat ik de moeite waard vind om mee mee te doen. ik ga nu mee doen met een 1:48 jagd panther van bandai. dit is een bouwdoos uit begin jaren 70 die ik recht uit doos bouw ik voeg er niks aan toe alles wat je te zien krijgt zit in de doos het enige dat niet in de doos zit is een base maar die heb ik nog wel ergens liggen en ander maak ik er wel een.

John Kooyman

Lid van de TWENOT
hier al vast een paar foto's van de kit die ik ga bouwen. voor een kit uit het begin van de jaren 70 is het een vrij uitgebreide kit.

bandaijagpanther8sq8.jpg

bandaijagpanther1ei9.jpg

bandaijagpanther7wp8.jpg

bandaijagpanther6ir8.jpg

bandaijagpanther5ke3.jpg

bandaijagpanther4rs2.jpg

bandaijagpanther2ej9.jpg

John Kooyman

Lid van de TWENOT
hier is de eerste update dan. dit is het werk dat ik heb gedaan op de bouw avond in Breda. ik moet nu nog wat ruw bouw doen en dan kan ik gaan beginnen met de af werking.

2007_1125Image0007.jpg

2007_1125Image0008.jpg

2007_1125Image0009.jpg

2007_1125Image0010.jpg

2007_1125Image0011.jpg

2007_1125Image0012.jpg

2007_1125Image0013.jpg

2007_1125Image0014.jpg

het interieur van de jagdpanther zit nog los zo dat ik het makkelijker kan schilderen

Jeroen Gerritsen

Lid van de TWENOT
Hey John,apart kitje zeg :D ,maar is je camera van hetzelfde bouwjaar ofzo?? :) :) slechte kwaliteit foto''s zeg :huh: beetje jammer om zo je werk te laten zien vind ik,dat moet toch beter kunnen ;)

groeten jeroen,.

John Kooyman

Lid van de TWENOT
nee maar dat krijg je met een telefoon camera. ik had op het moment geen digitale camera beschikbaar. die zal ik wel hebben voor de eind foto's en mischien voor de volgende update. ik wou gewoon even laten zien he het er voor staat op dit moment

Martin Dogger

Lid van de TWENOT
john kooyman zei:
nee maar dat krijg je met een telefoon camera. ik had op het moment geen digitale camera beschikbaar. die zal ik wel hebben voor de eind foto's en mischien voor de volgende update. ik wou gewoon even laten zien he het er voor staat op dit moment
Dat lijkt me wel beter ja :huh: ... hier is eigenlijk weinig van te maken. Voor het bouwgedeelte is het minder van belang, maar als je gaat schilderen en verweren, is er geen enkele nuance te ontdekken ben ik bang.

Het moet toch wel te regelen zijn dat er iemand een camera, statief en goede verlichting mee neemt naar de bouwavond?

John Kooyman

Lid van de TWENOT
Het moet toch wel te regelen zijn dat er iemand een camera, statief en goede verlichting mee neemt naar de bouwavond?

een statief heb ik en de verlichting word aangewerkt. ik moet op mijn hobbykamer nog nieuwe verlichting aanleggen en ik denk dat dan dat probleem verholpen is.

zoals ik al eerder schreef zal er als alles mee zit van de week nog een update komen met hopelijk beter foto's

John Kooyman

Lid van de TWENOT
ik had vandaag geluk dat ik kon beschikken over een goed fototoestel. ik heb dus even nieuwe foto's genomen zodat de mensen een betere kijk op mijn project hebben. je kunt nu goed zien dat ik nog flink wat dingen verder moet afwerken wat er voor al op neer komt dat ik nog flink wat moet schuren en puttyen.

Bovenaan