john 29th armoured brigade swimmwagen

John Kooyman

Lid van de TWENOT
vandaag kreeg ik eindelijk inspiratie tijden het uitpakken van mijn kerst cadeautjes dus ga ik mijn project baseren op deze foto

gd26.jpg


hier voor ga ik deze kit van afv club gebruiken

qo98.jpg




john
 
John, de foto is van een Schwimmwagen Typ 166 en jouw kit is van een Typ 128. Ik betwijfel sterk of er Überhaupt Schwimmwagen Typ 128 in Normandië hebben rondgereden maar elk diertje zijn pleziertje natuurlijk ;) .

Arjan
 
je hebt gelijk waarschijnlijk gelijk ik geef ook gelijk toe dat ik niet veel van duitse voertuigen engelse voertuigen zijn meer mijn ding.
hoe ik het verder aan ga pakken. zoals ik al zei het idee is gebaseert op deze foto of liever gezegdb het idee. hoe of wat ik precies er van maak weet ik nog niet.
ik heb een paar mogenlijkheden en weet nog niet welke ik ga gebruiken


john
 
gistere ben ik even naar ransart geweest en daar vond ik wel de goede swimwagen gevonden dankzij bruce.nu kan ik dus echt werk gaan maken van dit project.

dz9l.jpg




john
 
gistere tijdens de bouwavond heb ik een begin gemaakt met mijn normandië project. de bouw liep echt lekker ik ben nu al op de helft maar ja wat wil je het is ten slotte een tamiya kit.

mz9c.jpg


5cef.jpg



john
 
Een fantastisch karretje John ! was jarenlang een droom om deze in het echt te bezitten..

Dat idee met die Britten die 'm bekeren tot de Allied Forces vind ik top ! doen zeg ik
bravo_zpse8aefded.gif


groet,
Peter
 
He peter ik had dit idee al wat jaartjes op de plank liggen maar het kwam er niet van.toen ik zag dat er iemand een paar jaar terug aan begonnen was had ik zoiets van laat verlopig maar anders denken ze nog dat ik hem na aap. :rofl: Nu had ik voor deze wedstrijd geen idee wat zou gaan doen ik ben uit eindelijk maar ik m'n boeken gaan kijken en kwam de foto waar op dit project is gebaseerd weer tegen en dacht leuk idee hier kan ik wat van maken. Ik ben nu aan het kijken wat ik moet doen wel camouflage of gewoon een kleur de foto is niet zo duidelijk over. :huh: Ik zie wel wat ik doe.

john
 
john kooyman zei:
Ik ben nu aan het kijken wat ik moet doen wel camouflage of gewoon een kleur de foto is niet zo duidelijk over. :huh: Ik zie wel wat ik doe.
De sterr en markeringen zijn zo strak en netjes, dat ik het idee heb dat deze in SCC No. 15 is overgespoten. Zou wel gaaf zijn om te doen, met een paar van de randjes een hint van het Dunkelgelb eronder.

Just my 2 cents.
 
Martin Dogger zei:
john kooyman zei:
Ik ben nu aan het kijken wat ik moet doen wel camouflage of gewoon een kleur de foto is niet zo duidelijk over. :huh: Ik zie wel wat ik doe.
De sterr en markeringen zijn zo strak en netjes, dat ik het idee heb dat deze in SCC No. 15 is overgespoten. Zou wel gaaf zijn om te doen, met een paar van de randjes een hint van het Dunkelgelb eronder.

Just my 2 cents.
Dat is zeker een gave optie, de Schwimmer in een Britse kleur ! zie je niet vaak...zou ik persoonlijk voor gaan...
 
he martin en peter ik het is een goed idee ik ben zeker van plan daar wat mee te doen. ik kwam trouwens vandaag nog een foto tegen op het net die me ook nog wat ideeën gaf voor de setting.

ih4j.jpg



john
 
Ja die foto ken ik... mooi plaatje !

Persoonlijk zou ik toch kiezen voor je eerste idee : het "omcatten" van de Schwimmert..

keuzes.... :nouja:
 
Terug
Bovenaan