jeroen gerritsenKV-1 small turret klaar

Ik vind hem zo precies goed. De russen hadden weliswaar een donkere kleur groen maar daar kun je zo weinig in variëren qua kleurgebruik. Ik ben echt reuze benieuwd welke kleuren je gebruikt hebt. Ook zou ik graag je wittewas techniek willen weten (net als de rest :p)

Niet te hard van stapel lopen he! :cool:

jurjen

Jeroen Gerritsen

Lid van de TWENOT
volgens mij gebruik ik dezelfde techniek als jullie.maar zo heb ik het gedaan;
gehele model zwart preshaden[Tam.flat black xf-1],daarna verdunde [Tam.hull redxf-9] erover geneveld.midden op alle vlakken.daarna heb ik Vallejo air panzer olive green[71096] op het gehele model gespoten,en daarna [Tam.j.a green xf-13] op de randenvan de vlakken.het wit is gespoten met [Tam.verdunde flat white xf-2 + druppie grijs+ paar druppie's Microscale Micro gloss=zelfde merk als de micro-sol decal spul.ook weer over nagenoeg het hele model[loopwerk niet].en toen met de spongebob techniek het groen aangebracht[Tam.j.a green gemixt met vallejo air panzer olive green].70/30.en thats it.misschien heeft het mixen van de twee merken groen het wat lichter gemaakt dan ik had verwacht,maar de mix zelf was vrij donkere groene kleur?/.maar ik ga op de randen nog een donkere kleur groen spongen en laat het midden van de vlakken in deze kleur..

groeten jeroen[O,en bedankt voor de positieve reactie's mannen ,zijn altijd zeer welkom.minder positief ook hoor ,maar toch minder. leuk :D ;)

Jeroen Gerritsen

Lid van de TWENOT
Ik heb wat donkerder groen aangebracht hier en daar,en de tracks de tweede laag gegeven,citadel bestial brown :oei: :D ,wat een namen verzinnen die gasten zeg.ga hem zometeen de eerste wash maar eens geven.

groeten jeroen,.

Johannes Haspels

Lid van de TWENOT
Jeroen,

Dat ziet prima uit. De trax hebben een mooi kleurtje erop...misschein iets voor mijn KV-1. Persoonlijk vind ik de verweringen iets te "toeferig" en te regelmatig.

Succes :)
groet Frank

Jeroen Gerritsen

Lid van de TWENOT
Hey Frank,ik snap wat je bedoelt. het lijkt teveel geplaatst.maar voor een eerste keer met deze techniek ben ik zeer tevreden :) ,volgende model word allicht weer beter[hoop ik] :) :) .de kleur van de tracks is een basislaag voor de pigmenten,over de tracks wil ik een pigmenten wash doen,ook voor het eerst en ben bezig om wat info hierover te krijgen.

groeten jeroen,.

Jeroen Gerritsen

Lid van de TWENOT
Nou,ik ben aan het stoeien geweest met een pigmenten wash.maar ik weet nog niet wat ik ervan moet denken.het is op die manier zeer moeilijk om te bepalen of de kleur goed is,dat kan je pas zien als het hele zaakje weer opgedroogt is :nouja: :huh: .maar goed oordeel zelf zou ik zeggen :p

groeten jeroen,.

Jan Peters

Lid van de TWENOT
:oei: Hij is al zo'n beetje klaar :oei:

Kijk nog even naar de roosters, die lijken nu dicht te zitten (wash met zwart erover?) en de loopvlakken aan de binnenkant van de tracks (drybrushen met staalkleur?)
Verder ziet het er top uit!
Jan :)

Jeroen Gerritsen

Lid van de TWENOT
Goed idee ja voor de roosters,krijgen ze meer diepte.met de tracks snap ik wat je bedoelt ,ga ik ook nog doen.ben nog niet klaar hoor Jan ,morgen begin ik met een ondergrondje :huh: :D

groeten jeroen,.

hey Jeroen, gezien de wintercamo vind ik je keus van pigment niet geslaagd, nu lijkt het eerder alsof hij een maand in het stof gereden heeft, persoonlijk zou je beter voor modder gaan !

ook de plaats waar de loopwielen op de tracks wrijven had je beter metaalachtig gelaten...

ik kijk uit naar meer
cheers
Dom

Jeroen Gerritsen

Lid van de TWENOT
Dominique,de tracks doe ik nog.staat ook een post boven die van jou ;)
niet meer modder op deze ,wat erop zit is opgedroogt.zou alleen wat donkerder moeten zijn,maar dat ga ik met een wash verhelpen.,want de roest enz,is ook te fel..in het echt minder als op de foto maar toch nog niet ok. :huh:

groeten jeroen,.

als je de volgende keer een wash maakt moet je er es wat blinkende vernis bijdoen, een drupje maar, dat zorgt ervoor dat het donkerder opdroogt ! wel eerst even testen op een oud model .

cheers
Dom

Jeroen Gerritsen

Lid van de TWENOT
Bedankt voor de tip Dominique,voorlopig ben ik er nu even klaar mee zoals ie nu is.nog wat kleine dingen, maar dat komt wel als ie op het ondergrondje staat :)

groeten jeroen,.

Jeroen Gerritsen

Lid van de TWENOT
Bedankt Robert-Jan,Tja ik ben wel een aardig snelle bouwer.maar dat moet ook anders verlies ik de interesse in een model..en ik moet zeggen dat deze kits van trumpeter echt de moeite waard zijn.................er zullen er meer volgen. :D

groeten jeroen,.

PE-ter v. Stiph0ut

Lid van de TWENOT
Erg goed gedaan. Kvind die modderbanen op het voordek goed gevonden.

(ik blijf de combinatie whitewash en modder 'byzonder' vinden, maar het ziet er goed uit en 't zal niet onmogelijk zijn). ;)

grtz,
Peter

Jeroen Gerritsen

Lid van de TWENOT
Taadaa,het ondergrondje is een mooi zwart plankie :) :) ik ben er al een tijd klaar mee,maar van een bijpassend ondergrondje zal het niet komen :oeps: :p .dat proberen we de volgende FOC wel weer ;)

groeten jeroen,.

Peter Stoof

Lid van de TWENOT
Juist ja, mooi ondergrondje hoor, helemaal af.
Ik zou er ook geen een meer maken.
Zo kan je hem toch ook tonen.

Aan de ene kant denk ik, wat veel "rode" pigment, en aan de andere kant heb ik zoiets van, ja moet kunnen.

Op de eerste foto vind ik de binnen zijde van de tracks wat vreemd over komen. Misschien dat het zo hoort, dan heb ik niets gezegd, maar volgens mij moet je daar nog wat mee doen.

Maar voor de rest, top.

Peter.

He Jeroen.
Ik vind m erg fraai en subtiel van kleur.
Zou er wel nog een close-upje bijdoen van het meest interessante gedeelte.
Die doorgeroestte fenders met gaten zijn erg geslaagd.

Hey Jeroen,

ik vind vooral de bovenkant van deze goed gelukt. Goede weathering van de koepel, motordek, kisten etc. Het loopwerk wil ik eens in het echt bekijken. Ga daarin met Peter mee, het pigment overheerst een beetje.

Knap ondergrondje hoor ;)

Robert

Jeroen Gerritsen

Lid van de TWENOT
Hey dudes,het loopwerk heb ik wat donkerder gemaakt .en het ''rood'' wat afgezwakt,in het echt is het veel bruiner in ieder geval :D ,bedankt voor de tips.ik zal hem meenemen naar sneek 3 maart ok. ;)

groeten jeroen,.

He Jeroen

ik vind het mooi uiteindelijk MAAR...

...als je pigment op je fenders hebt volop waarom dan bijna of niks op je zaag en je kisten op de fenders ?? dat zou ik nog even onder handen nemen, die scheidingslijn valt gewoon teveel op

anders knap hoor

cheers
Dom

Bovenaan