Af! Jeep ambulance

Dit model is af!

Jan van Harn

Lid van de TWENOT
Interesses
Britse Gemenebest WW2
Schalen
  1. 1:35
Nu bezig met
Fordson WOT 6 GS, AEC MkI, Scammell Pioneer Recovery
Ik wil hier nog figuren aan toevoegen met brancards. Basis is de Tamiya Jeep.
De begroeiing is gemaakt met static grass, zeeschuim en materialen die je buiten kunt vinden, waaronder bloemen van de hop en brandnetel. De varen is van gelaserd papier.
IMG_20200201_163318247.jpg
IMG_20200201_163128181.jpgIMG_20200201_163156709.jpgIMG_20200201_163250988.jpgIMG_20200201_163225675.jpgIMG_20200201_163210606.jpg

Goed gedaan Jan. Ben je nog van plans eenheidstekens aan te brengen?
Heb je de Ambulance ombouw zelf gemaakt?

Leuk hoor.....een Canadese ambulance jeep staat bij mij ook nog op de wensenlijst.

Alex

Ha Alex,
Ik heb de ombouw inderdaad zelf gemaakt. Achteraf had ik de bevestiging aan de achterzijde anders moeten maken. Een tijdje terug stond hierover informatie op M-L. De jeep staat er inmiddels een paar jaar, het ondergrondse is ook een jaar oud. Ik heb nog opgevouwen brancards klaarliggen (Scratch). Die wil ik nog een keer toevoegen met figuren.
Er komen geen decals meer bij, voor zover ik kan nagaan, waren deze jeeps niet altijd volledig voorzien van herkenningstekens.
Dit was trouwens mijn eerste ervaring met de airbrush.
Groeten, Jan

Laatst bewerkt:
Mooi Jan, ziet er altijd zo heel makkelijk uit met dat buizennetwerk maar je moet maar net de juist maten weten. Inderdaad doet me dit Canadees voor, is dit ook zo en heb ik het goed als je dit dio in het Verre Oosten positioneert?
Vriendelijke groet, Anne

Dank je Anne,

De Britten gebruikten deze ook, bijvoorbeeld 3rd Inf. Division. In veel gevallen zie je geen eenheidsmarkeringen. Voor het voertuig nummer heb een Brits nummer gebruikt ) niet zichtbaar op de foto's).
Dit is bedoeld als een stukje Normandië, gras, wat struiken/planten en een zandkleurige ondergrond. Bedenk hierbij dat grasland vroeger veel meer onkruiden bevatte dan nu.
Met vriendelijke groet, Jan

Terug
Bovenaan