Jay Cruz: Jagdpanther, update 3 september

Spullen binnen!

Let the games begin...

PICT0012.jpg

Jeroen Gerritsen

Lid van de TWENOT
Hey Jay,gaat lekker zo te zien.is dit de kit waar ook een resin motorblok bij zit??als je dit tempo aanhoud ben je met pasen klaar man :) :)

groeten jeroen,.

Hey Jeroen,

Geen resin motor bij deze. De gebruikte upgrades zijn van Armourscale en Hauler. Ook de resin ammo die er bij komt is van Hauler.

Het wordt trouwens een erg late versie, dus met gereedschap verplaatst en zal gesitueerd worden in de Ruhr Pocket, april 1945.

Nog even een update. Komt nog VEEL meer PE op en alle greepjes worden van dun metaaldraad.

De kont...

B2.jpg

Motordek...

B5.jpg

Luik van de commandant...

B14.jpg

CV ketel (hoog rendement, milieukeur A)...

B16.jpg

Dan Raadtgever

Lid van de TWENOT
d

Da's geen Jagdpanther........maar een HR-ketel met kapsones....... :duivel:

29 maart meenemen en weatheren dat ding ! (Als ie dan 'nog' nie af is.... :nouja: .)
Ziet er goed uit in 1/48 !

Mzzzl,
Dan.

Harry van der Vlag

Lid van de TWENOT
ready to paint...

Ooohh ...............was ik maar vast zover......... :huh:

Dit is inderdaad een mooi jagdpanthertje , ;)

ben benieuwd naar het spuitwerk ..:)

grtz harry

EricReist

Lid van de TWENOT
Het ziet er al fraai uit maareh... we hebben tot oktober toch? Met dit tempo heb je er elke maand 1 af! :)

Eric

En nog een update. Bouwen is nu 99% af, moet alleen nog de handgreepjes maken.

Gaatje toegevoegd in het fröbeltje op de mantlet. Ontbrak namelijk in de kit.

D.jpg

D4.jpg

D6.jpg

D22.jpg

D20.jpg

D16.jpg

Heren, dank!

Ben het er helemaal mee eens. De Jagdpanther blijft toch de ultieme jagdpanzer.

Devlin, hij krijgt een 3 tone schema, met groen als basis, ipv zandgeel.

Kleine update, alvast wat met primer aan het kliederen...

E12.jpg

E5.jpg

En om maar even aan te geven wat een bakbeest het is, de Jagdpanther naast een Tiger op dezelfde schaal....was me nog niet eerder opgevallen dat het chassis van een Panther zoveel langer is dan dat van de veel zwaardere Tiger.

E15.jpg

Arno Riedel

† Overleden
Prachtige Camo. En nou valt me eindelijk in wat ik altijd al wou vragen maar nooit durfde.
Iedereen spuit zijn model mat om dan terwille van de decals weer een glanslaagje te leggen.
Jij spuit hem meteen glans, lijkt me logischer.
Of mis ik iets. :oeps: :oeps: :oeps:

Cheerio, Arno

Rinke Feenstra

Lid van de TWENOT
Hey Jamie strak gebouwd en gespoten,welke kleuren heb je gebruikt?
Bedoel merk verf en de verhouding qua verdunning!!!

Keep up the good work.
Grtz Rinke :D

Rinke,

Dank je wel.

De meeste verf die ik gebruik als ik ga airbrushen, krijgt een ongeveer 50/50 verdunning, als de verf wat dik is ongeveer 60/40 (dus 60% verdunner).

De kleuren die ik heb gebruikt zijn allemaal Model Master (Testors). Aangezien ik een bepaalde effect in gedachten heb voor de afwerking, heb ik niet de standaard "verplichte" kleuren gebruikt, maar kleuren die een wat lichtere versie van het origineel benaderen. Het groen is Green Zinc Chromate Flat, roodbruin is Military Brown Flat en het donkergeel is een mengsel van ongeveer drie delen Sand Flat tegen een deel Dark Tan.

Bovenaan