Jan Peters- Jagdpanther maart '45 productie KLAAR!

Lijkt het nu ineens een stuk lichter, of is het de verlichting? De kleuren zijn goed nu... Zou het echt gekkenwerk zijn om het achterdeel opnieuw te spuiten (die paar banen)? Heb je de gebruikte mengsels nog? Ik heb laatst bij het schoonmaken van de airbrush de glassex omgegooid :oeps: waardoor er een paar grote spatten kwamen op een model, en jahoor, de verf eronder is verkleurd. Ik heb met de mixes van de dag ervoor de zaak kunnen redden, incl de basislaag, camo en eerste verdunde laagjes om alles weer te blenden.

Nu ik het zo zie, zit er op de achterdeur 'verloren' groene camo? Of gaat die achterste groene band op het dak 3 kanten op? Tjee wat een zeikert opeens :huh: maar als het eenvoudig te redden is, en (jouw kennende) al die vervolgstappen die nog moeten komen... Nuja... zie het als een goedkope poging om weer in de buurt te komen qua stadium met mijn Jagdpanther :)

Eric
 
Jan, ja kijk nu is mooi licht ;) ;) Die van Vallejo Air sand kleur ga ik even opslaan. Want de dark yellow kleuren van Vallejo vind ik zelf niet zo erg mooi en vrij donker.

JW
 
ik vind hem wel mooi hoor :p ;)
pas wel een beetje op de rainmarks e.d. deze moeten denk ik wel onder een hoek van 90 graden met horizon naar beneden gaan... het lijkt nog een beetje scheef :oeps:

Rinus
 
Dank u heren :D

Eric, het is de belichting, en de lichte stof filters en fading van de individuele kleuren. Ik ga het achterdek niet meer overspuiten, het valt bijna niet op, zeker niet als de reservetracks er straks aan hangen ;)
Op de achterkant zitten banen die nergens op aansluiten, net als op de foto van het echte voertuig (Spielbergers Schwere Jagdpanzer, blz. 25)
En zeiken? Dat doen we toch niet op dit forum? ;)

JW, toch ben ik van mening dat de kleur 'dark yellow' van Vallejo meer in de richting van het echte dunkel gelb komt.... maar voor een model kun je inderdaad beter wat lichtere kleuren gebruiken.

Eelke, Dank je!

Rinus, je hebt gelijk! Dat moet ik goed in de gaten houden, bedankt voor de tip! :D

Bas, voorlopig in de schuur :p En Blackwell? Meer Hermsen ;)

Jan :D
 
Ik ben nog bezig :D
JP13005.jpg

JP13006.jpg

JP13007.jpg

JP13008.jpg

JP13009.jpg

Ik ga nu eerst verder met de tracks en de wielen...
JP13011.jpg

JP13013.jpg

Jan :)
 
Hoi Jan, het lijkt alsof de boven- en zijkanten veel kringen heeft van het nodige aan verwering?! Of is dat het fotobedrog of juist de bedoeling?

JW
 
Alive and kicking! Ik vind dit sowieso al een strakke camo, je maakt er wel iets moois van! Waar JW het over heeft kwam ook bij mij op, net alsof er vlekken van erg kalkhoudend water te zien zijn.

Verder niets dan lof!

Groeten,

Kanne
 
ik kan ook niet anders melden dat er een paar 'lelijke' vlekken te zien zijn...die je deze keer niet kan goedpraten ;)

toch proberen weg te werken, ze verpesten momenteel een verder erg mooi model :!:

cheers
Dom
 
Er is geen water aan te pas gekomen.... dus kalk is er niet te vinden ;) de vlekken zijn er met behulp van de de airbrush op gemaakt (spetters) door 'neutral wash' op een penseel te 'laden' en er doorheen te blazen. De plekken op het dak en het achterdek zijn tensocrome, en die worden nog geblend met pigmenten.
....die je deze keer niet kan goedpraten ;)
Ik wist ook niet dat dat nodig was? :)
Jan ;)
 
Weer een beetje verder :D
Ik neem 'm morgen niet mee naar Overloon, ik heb 'm 2x vervoerd tot nu toe, en er zijn 2x onderdelen afgebroken :huh: Zolang hij niet op zijn sokkel staat blijft hij dus lekker thuis ;)
Genoeg gelöld, hier wat foto's:
JP10009.jpg

JP10001.jpg

JP10002.jpg

JP10003-1.jpg

JP10004.jpg

JP10006-1.jpg

JP10008-1.jpg

JP10007-1.jpg

JP10011.jpg


Het pigment op het achterdek wordt nog bewerkt, het contrast is nu erg groot ;)
Jan :)
 
hey Jan, zoals je zelf zegt, het contrast droog - nat is nog te groot, het valt echt net iets te veel op, nog wat blenden en dan heb je een perfect model , de modder achter de wielen vind ik erg geslaagd, mss nog iets meer blaadjes, gras en dan is het...het...

cheers
Dom
 
Hij ziet er lekker smerig uit jan:) De modder is goed gelukt hoe heb je dat gedaan eigenlijk? gewoon pigment?
En een beetje blenden zoals doominique zegt en het ziet er heerlijk uit. Dit gaat wel goed komen.

Mvg Wim
 
Bedankt voor jullie comments :D

Dom, het nat/ droog contrast heb ik bewust zo gemaakt, kijk maar eens naar een smerige vrachtwagen oid, daar zie je dezelfde effecten. Op het achterdek moet nog wel het een en ander gebeuren....

Wim, de structuur is met vulmiddel van de HEMA gedaan, voor het spuiten. De rest is inderdaad pigment, met de donkere/ natte delen bewerkt met matte vernis van Vallejo.

Er zijn wat dingen mis gegaan tijdens het erop maken van de eerste track... er zijn wat asjes afgebroken (verzwakt door de WS :nouja: ) een spanwiel is kapot gevallen (gelukkig had Marc Koppelman er nog eentje over, waarvoor dank!!!) en het model is van zijn standaard gevallen :oeps: De meeste schade is alweer gerepareerd, maar ik heb/had er even geen zin meer in :huh: :) :)
Binnenkort meer, inclusief nieuwe foto's!
Jan :)
 
jan,
afgelopen weekend hebben we volop door de limburgse blubber gebulderd met de bergingstank,het was een zeer wisselvallig weekend met buien en zon,dit had precies dit effect tot gevolg,de blubber van het terrein was zeiknat terwijl datgene wat al enige tijd op de tank zat kurkdroog was,
groeten,bert
 
Bert, ik let altijd goed op vrachtwagens en bulldozers op de weg/ bouw. Inspiratie genoeg ;)

Eric, Uiteraard zit het ook tussen de wielen.
Ik ben al een stuk verder, sterker nog, ik ben zo goed als klaar 8)
Binnenkort de eindfoto's :D
Jan :)
 
Ha Jannes!
Mooie bak hoor! Het loopwerk ziet er zeer goed uit. Modder is iets wat lastig blijft. Op die laatste foto zit zo'n rare witte vlek. Dat vind ik wel een beetje jammer. verder toffe JP!

Mzzls :D
 
Terug
Bovenaan