Jan Peters- Jagdpanther maart '45 productie KLAAR!

Even een snelle foto van het Armorscale loopje wat gebruikt gaat worden:
E1019023.jpg

Is dat mooi of niet?
Jan :D
 
@Jeroen; als ik af mag gaan op de armorscale loop die op mijn 76mm Sherman zit, moeten alle PE onderdelen licht verlijmd worden. Het grootste gedeelte van de mondingsrem is dan in elkaar te draaien.

@Jan: lekker meenemen naar de bouwavond. Zo'n loopje moet toch te doen zijn? :duivel:
 
Nu de E-10 zo'n beetje klaar is, kan ik zo langzaam aan een begin gaan maken met deze.... Het hele spul is in een paar jaar bijelkaar gescharreld:
JP.jpg


De Ingredienten van dit gebakje:
Tamiya Jagdpanther Late version (duh!)
WW2 production tracks
Fruilmodel sprockets
Fruilmodel Idlers
Aber PE set
Aber cleaningrodtube
Armorscale loop
Royal model kugelblende
Onderdelen van de Dragon Panther G

Nu maar eens kijken of er wat van te maken is :)
Jan :)
 
Diepe emoties maken zich van me meester... dit is de eerste doos die ik zo'n 10 jaar geleden kocht... en waarmee deze hele hobby, inclusief torenhoge stapel kits en accessoires, gestart is. Toen natuurlijk RUDD gebouwd.

Ik ga deze 'parallelle' FOC Jagdpanther volgen... geen zimmerit voor jou, wel de bijzonder fraaie WWII tracks (een genot om mee te werken!).

Succes,

Eric
 
Ik ben begonnen :D
De Tamiya kit is erg mooi, maar kan het toch niet halen bij de nieuwe modellen van Dragon.... Er zit dan ook 15 jaar verschil in natuurlijk ;)

Ik ben begonnen met het onderstel aan te passen, met onderdelen van Dragon's ausf. G en wat AM spul.

Voor:
JP001.jpg


En na:
JP002.jpg


JP003.jpg


JP004.jpg


JP005.jpg


Jan :)
 
nogal wat lijmplekjes jan... verder, nog weinig te zien, maar hoe mooi zijn die friul wieltjes? ik kan het zo niet echt beoordelen, ik heb nl effe nix om ze mee te vergelijken.

ik ga em wel volgen, ik vind em wel vet!

Timo
 
De 'lijmvlekken' zijn veroorzaakt door de MEK, daar zie je straks niks meer van. Vwb de fruil sprockets, het is inderdaad alleen het detail wat beter is ;)
Jan :)
 
Ik ben weer wat verder, de andere kant van de hull heeft ook zijn details gekregen, en ik heb de schokbreker bevestiging alsnog op de goede plek gezet aan de rechter kant. Walsstructuur is aangebracht met lijm, en de ongewenste gaten zijn gevuld.... Morgen meer ;)
JP006.jpg

JP007.jpg

JP009.jpg

JP010.jpg

JP012.jpg


Jan :)
 
Kleine update: Ik heb de ventilatoren en flammvernichters uit de Dragonkit op de JP gemonteerd. De draagarmen zitten er allemaal op (Leon bedankt!!) en het dak is verder gedetaileerd. De voorste periscoop is van Aber, en de kugelblende is wederom van Dragon (zit nog niet vast)
Binnenkort weer meer ;)
JP2001.jpg

JP2002.jpg

JP2003.jpg

JP2004.jpg

JP2006.jpg


Jan :)
 
Hallo Dom,

Je kan in mijn topic zien wat het resultaat van gewalst staal kan zijn. Ik heb deze techniek weer van de belgische vrienden. Je neemt een kwastje en dompeld deze in de tamiya extra thin cement en maakt een paar cm2 vochtig. Met een droge kwast dan meteen haaks op het oppervlak deppen totdat je hele fijn draadjes krijgt. Nu een uurtje laten drogen en licht opschuren. Als je er dan schuin opkijkt zie je dutjes in het oppervlak. Als je grovere structuren wilt bereiken dan kun je dezelfde procudure herhalen, maar dan nog eens met de toevoeging van putty.

Succes!

@ Jan: Nice werk Jan. Had niet anders verwacht ;)
 
Hi

Dat gewalst staan effect lukt beter vind ik persoonlijk met Humbrol lijm.
Die is iets agressiever en dat komt goed tot zijn recht bij zwaar gepanserde bakken zoals Jagdpanthers &Co.
Het principe is net hetzelfde.
Ben er heel tevreden over , gebruik het al jaren.

Grtz

Kristof
 
Terug
Bovenaan