Jan Peters- DAF M39 KLAAR!

Ik geloof dat duitsers hun beutepanzers in zo'n beetje ieder gebied hebben ingezet. Bij euromilitaire 2006 foto's stond geloof ik ook een t34/76 door MIG die in west-europa zou hebben rondgereden.
 
De Daf is zo goed als klaar :D
Het ondergrondje is een resinplaat van VBM, mooi spul, maar helaas zaten er nogal wat luchtbelletjes in :(
Het wachten is nog op het naamplaatje, en ik laat 'm nu een paar dagen 'rusten' om 'm opnieuw te bekijken en eventueel de laatste puntjes op de i te zetten ;)

hpim51804yw.jpg


hpim51852tu.jpg


hpim51891on.jpg


Komend weekend ga ik 'm afmaken, en maak ik de laatste foto's
Jan :D
 
Ziet er goed uit Jan, mooi model geworden.
Leuk detail ook die planken aan de zijkant.
Niet te lang kijken hoor, ik zou er niet veel meer aan doen.

Groeten, Peter.
 
Hi Jan,

Ziet er netjes uit... echter 1 puntje van kritiek en 1 vraag: ik vind het gezicht van het figuurtje een beetje flets. Wellicht komt dit door de foto(-flits)? Want dan heb ik niks gezegd!
Ook ben ik nieuwsgierig waar je die grondplaat van VBM hebt besteld? Ik heb ze geprobeerd te mailen om een ander straatplaatje van ze te bestellen voor mijn Pz.II. Helaas werkt het adres alleen niet wat er op de site van de B.M.C. staat :huil:

groet Erwin
 
Hey die Jan!
Hij is mooi geworden hoor, ook je weggetje en strakke afwerking!
Persoonlijk had ik die helmpjes niet gebruikt, althans niet op die plek, maar dat is een smaak kwestie.

groetjes!
 
Hey Jan hij is idd mooi maar toch 2 kritiekjes

je figuur had idd beter gekunnen , de huisdkleur ziet er erg vreemd uit

je ondergrondje had iets meer gemogen, ergens nog wat details zoals bv een lantaarnpaal, een vat, een hond...ik zeg maar iets...om het geheel wat meer tot leven te brengen

mvg
Dominique
 
Hey Jan,

Leuk voertuig! Ik heb enkel een opmerking bij
a) de huidskleur van het figuurtje. Het was rond mei /juni dat de Duitsers in Frankrijk zaten dus dan schijnt het zonnetje al eens. Tenzij de man een type is die niet snel bruint :).
b) bij je post van 17/01 zie je op de laatste foto een zeer strakke lijn aan de rechterhand van het figuurtje. Mss kan je die nog we boller vijlen... Of is dat gezichtsbedrog?

Groetjes,
Hendrik
 
Bedankt voor uw comments heren! :D
Even wat antwoorden:

Erwin: Het figuur is redelijk bleek inderdaad, ik ben (behoorlijk!) kleurenblind, en wil 'm door de mannen op de bouwavond laten beoordelen, en dan eventueel bijwerken... De grondplaat heb ik telefonisch besteld, Arjen heeft een advertentie in de Tank staan (bij vraag en aanbod ;)) Deze zijn in resin gegoten, maar normaal maakt hij ze met gips geloof ik...

Boris, bedankt :D De helmpjes heb ik daar geplaatst, omdat ze zo op de foto staan die ik als voorbeeld gebruikt heb ;) (in mijn eerste post staat de foto ervan)

Dom, wat de huidskleur betreft: zie mijn reactie bij Erwin ;)
Ik wilde het ondergrondje juist simpel houden, om de aandacht op het model te houden.

Peter, bedankt! :D

Hendrik: de huidskleur: zie mijn reactie bij Erwin ;)
De hand zal ik nog eens bekijken!

Nick, het naamplaatje heb ik bij dr.shoe besteld... normale mensen laten hun achternaam erop zetten, en hangen het bij de deurbel ;)

Jan :D
 
:) Ja, dat is paardenmest.... gelukkig is het herkenbaar :D
Het onderste helpje zit op een lampje(?) op het spatbord vast. De tramrails zijn meegegoten in de ondergrond, daar heb ik dus niks aan hoeven doen (behalve de luchtbellen vullen :huh: )
Jan :D
 
Hallo Jan,

Aan de voorste buitgemaakte DAF op de bewuste foto hangt een helm aan de achteruitkijkspiegel en de andere over het voorste gecombineerde rem-/achterlicht rechts op de frontplaat. Kijk nog maar eens goed

De "lampjes" waarnaar jij verwijst waren kleine witte refelectoren.

Verder vind ik het een heel leuk model geworden.

mvg. John
 
Hendrik, er zitten geeltinten in verwerkt, die zie je alleen niet goed terug op de foto ;)

John, bedankt voor je reactie. Je hebt gelijk, maar ja, de wielen zijn ook anders en de balkenkreuze op het model zijn kleiner.... helemaal precies hetzelfde is hij (bij mij iig) nooit, ik heb de foto enkel als voorbeeld gebruikt ;)
Jan :)
 
Het figuurtje is gisteren 'in de groep gegooid'... conclusie, hij is waarschijnlijk al een poosje dood :)
Ik ga zijn huidskleur aanpassen met wat 'sunny skintone' ;)
foto's volgen, Jan :)
 
Dit zijn mijn eindfoto's.
Voor mij was het de eerste keer dat ik een resinkit heb gebouwd, iets waar ik altijd tegen op zag, maar dit was zeker niet de laatste ;)
Het figuurtje heeft iets meer kleur gekregen ;)

hpim5323eq7.jpg


hpim5343dx5.jpg


hpim5358wj4.jpg


hpim5359rn3.jpg


hpim5334dj1.jpg


hpim5345ma2.jpg


Jan :D
 
Figuurke

Hallo Jan,

je DAF ziet geweldig uit, mooi ook hoe je de kleur hebt weten te pakken.
Eén puntje wel: je figuur mist in mijn ogen op zijn feldmütze de nodige details, qua embleem, als je dit nog bijwerkt, is 'tie mooi.

Verder vind ik het een prachtbak.
Greetz
Axel RHvS
 
Terug
Bovenaan