jagpanzer IV POTEAU 1944

Martin Visser

Lid van de TWENOT
Interesses
Shermans, Bustes
Schalen
  1. 1:9
  2. 1:35
  3. 120 mm
Re: jagpanzer IV " Backpack" vignet

voor wat er te zeggen valt, strakke bouw 😉

Leuke setting volgens mij gaat het wel wat worden. Weet je al hoe je de disc camo gaat aanbrengen?
Voor het figuurtje kan je met een stukje tamiya tape de verrekijker om zijn nek bevestigen 😉

Verder succes.

Martin

Hey Niels!

Goed bezig kerel!
Erg strak gebouwd en een mooie layout zo met figuur en motor.
Een wijze keuze om n.a.v. Poteau dit neer te zetten omdat de meesten het verhaal wel kennen.
Ik ben benieuwd naar het vervolg, succes! 😀

Groetjes

Ziet er goed uit, ben benieuwd naar de voortgang.
Voor de disc camo kun je kiezen uit verschillende stencils:
http://www.uschivdr.com/products/dpc-35/
http://www.am-works.com/store/lw35078-spraying-stencil-wwii-german-camouflage-hallow-disc-p-182.html

Re: jagpanzer IV " Backpack" vignet update 15 oktober

Nice, heb dr ook nog 1tje liggen waar een diskcamo op moet komen.
Eens lekker (af)kijken hoe je het er vanaf gaat brengen 😉

Grtzz

Re: jagpanzer IV " Backpack" vignet update 28 oktober

Hey Niels ziet er puik uit,strak en netjes gebouwd!!!
Nu je geduld bewaren en rustig mee doorgaan.
Moet wel zeggen dat je met grote stappen vooruit gaat.

grt Rinke

Geinig kitje, zoeen wil ik ook nog eens bouwen!

Ik heb er eens eentje metiemand geruild,maar bij mij vandaan gegaan dus, slechte keuze uiteindelijk. Panzer 4 is aardig fors als je em zo bekijkt tov een figuur, maar vergelijk em eens met een kt of een panther. Ben met beiden bezig, werkbank is vol...

Goed bezig Niels!Speciaal het figuurtje van Dog-Tag spreekt mij aan,heb deze zelf ook al 3 keer gebruikt 😉 .

Groeten/Roger

Hi Niels,

Je gaat met rappe schreden vooruit, dit ziet er gewoonweg zeer goed uit!

Grtn

Vincent

Mooi Niels!
Het lijkt erop dat je wat meer beheerst te werk gaat en dat werpt zijn vruchten af.
Geduld, jou snel ontwikkelende vaardigheden en talent zullen dit vast tot een prachtmodel brengen.
Ga zo door en neem de tijd, komt helemaal goed!

Groetjes 😀

Re: jagpanzer IV update 30 oktober

Hi Niels,

OK netjes. Ik zou alleen de stelen van de batsen vervangen, die ogen te ielig. Verder zijn de klemmen anders dan van Aber, misschien nog ff vervangen door dergelijke exemplaren, die ogen wat authentieker. Bouw is zoals gezegd zeer strak en netjes! Figuur in de Panzer oogt ook natuurlijker en mooier, hij leunt immers, goede move.

Grtn

Vincent

Zo had ik dezelfde figuur in gedachten voor in mn hetzer, maar, gaat nevernooitniet passen, dus ik heb nu een samenraapsel van benen met afgeknipte voetjes, omdat t anders nog niet paste, zwart jasje en een hornet koppie, hopen dat t wat wordt 🙂

Zoals mn voorganger zegt, de schepstelen zou ik nog vervangen voor een slag dikker, maar de gereedschapklemmen zou ik niets aan doen, drama die dingen altijd!

Hoi NIels,

Een prachtige schone bouw van een prachtig voertuig !
Over de stelen is genoeg gezegd, maar je moet ook letten dat de PE-uitsteekseltjes hiervan ook mooi om de steel heen gebogen worden. Verder biterweinig te melden...gewoon prachtig gebouwd !

groet Frank

Ha Niels!

Ik sluit me bij mijn voorgangers aan, niks dan lof over je werk tot-nu-toe!

Maar ik zou niet Kanne heten als ik niet toch nog een puntje van kritiek zou aanroeren... je raadt het vast al, je taalgebruik 😈

Wees maar gerust, ook daar heb je, wat normaal gesproken een klein stapje voor de mensheid is, een hele grote sprong gemaakt, werkelijk geweldig!
Vertel me nou alleen niet dat je je stukjes door iemand laat nakijken voor je ze neerzet 🤣

Groeten uit Stad,

Kanne

Niels,

Zeker een keurig gebouwde Jagdpanzer!! De nodige opmerkingen/tips zijn gegeven dus die ga ik niet benoemen.
Zeker geen zwarte jas aangezien het geen panzer personeel was en ik zou het figuur uit de Jagdpanzer laten!
Je spreekt met regelmaat over Pz.III/IV maar het is een Jagdpanzer en is toch wat anders als je alleen al naar de tracks kijkt, die jij erom hebt zitten van AFV is anders dan die jij moet gebruiken voor je Jagdpanzer.

kijk goed naar de tracks op deze Jagdpanzer:

http://www.missing-lynx.com/gallery/german/jagdpanzerivl70cwcw_1.html

en vergelijk ze goed met die van AFV voor de Pz.III.IV!
De trakcs orgineel in de doos van Dragon zijn ook de juiste die je moet gebruiken! Die van AFV lijken wel iets op de Jagdpanzer tracks maar ze verschillen wel dus of die van Dragon gebruiken of de juiste tracks kopen!!

Tevens heb je op de foto met de loopwielen de loopwielen niet juist geplaatst, misschien voor de foto zo gedaan, maar zorg ervoor dat je vooraan de andere loopwielen hebt zitten omdat de Jagdpanzers erom bekend stonden vooraan (aan beide kanten) 2x metaal loopwielen hadden!

Ga je voor Poteau dan moet je zeker kiezen voor de disccammo!!

Gr.JW

Mooi Niels,

Ik ben het met je eens dat het figuur zo beter past.
Kijk nog wel ff of dan zijn rechterhand logisch gesitueerd is bij zijn nieuwe positie(kan ik niet goed zien).
Het kleine luikje (voor de periscoop?) zou ik dan wel sluiten zodat het zicht op de lege inhoud minder wordt.

Groetjes!

Niels,

Ik vind hem er heel erg mooi uit zien maar wat mij direct op viel is dat de hefboom van de gereedschapklemmetjes onderste boven zit. Daardoor lijken ze anders. (Vincent)

Persoonlijk zou ik het figuur in het luik laten staan boven op het (toren)dak staan was in mijn tijd ten strengste verboden (ik neem aan toen ook al, je ziet niet veel foto's met bemanningen die op het torendak staan).
Dit was niet omdat je er doorheen kan zakken 😀 maar omdat de tank, (die toch al vrij hoog is en opvalt in het landschap,) in mijn geval nog eens 1,86 hoger maakt........ (en een gemakkelijk doelwit voor sluipschutters bent)

Ad

Ad_Jansen zei:
Niels,

Ik vind hem er heel erg mooi uit zien maar wat mij direct op viel is dat de hefboom van de gereedschapklemmetjes onderste boven zit. Daardoor lijken ze anders. (Vincent)

Persoonlijk zou ik het figuur in het luik laten staan boven op het (toren)dak staan was in mijn tijd ten strengste verboden (ik neem aan toen ook al, je ziet niet veel foto's met bemanningen die op het torendak staan).
Dit was niet omdat je er doorheen kan zakken 😀 maar omdat de tank, (die toch al vrij hoog is en opvalt in het landschap,) in mijn geval nog eens 1,86 hoger maakt........ (en een gemakkelijk doelwit voor sluipschutters bent)

Ad
haha, nog nooit aan gedacht maar klinkt eigenlijk wel heel erg logisch, een tip die ik ook mee ga nemen naar volgende projecten.

groeten erik

niels huijnen zei:
Hallo

Pff wat een reacties .... 😉
Even een voor een beantwoorden:

Kanne@ Mijn excuses verkeerd gelezen 😳 En trouwens niemand lees ze ... 🤣

Jan willem@ ik weinig verschil.Maar wees nou zelf Even eerlijk als jury zou je niet meteen kijken naar de tracks met de vraag : van welk type zijn ze enz?
Ik ga ook geen nieuwe tracks kopen want, Ik ben blij met het resultaat en ik denk dat weinig personen er naar kijken. Maar bedankt voor de tip en ik
zal mijn het in mijn achterhoofd onthouden...Bedankt! 😉.De wielen ... inderdaad ze liggen op mijn desk. maar ze zijn kleiner daarom zette ik ze niet
erop. Het spijt em het figuur komt toch echt in de tank. Er komt nog wel een kleine conversie 🙂

Boris@ Ja dat luikje......ik twijfel.Ik wil het open laten. Door het figuur valt er weinig op ( en er zit een kanon in en dat bedekt het een bietje ).Over de hand ik zal
er eens kijken hoe het staat en/of het logisch is.

Ad: hum..... Nu weer verkeer om ? 😈 Ik snap er niks van die tekeningen van Lion Roar ( of ik heb niet goed gekeken 🤣 )En inderdaad best wel
logisch. 😱 :!:

Erik:Ja eigenlijk niks om op een antwoord te geven maar..... SUCSES! 😀

Een zuid-Limburger die nu een bakkie lust 😉
Niels

Niels, slecht excuus en slechte voorbereiding!!
Dus als we vanaf nu af aan Panthers gaan voorzien van Tiger tracks maar het gelijke antwoord gaan hanteren?? 🙄 🙄 🙄 Gemiste kans!!!

Gr.JW

Niels, volgens mij begrijp je niet wat ik zeg! Ik heb het niet over de wielen maar over de tracks!!

Gr.JW

Hey Niels,

Met alle respect, hoor. Kijk even beter naar de verschillen. Ik heb drie seconden gekeken en zag meteen al twee verschillen. Ik heb niet veel verstand van dit soort kleine details, maar als leek valt me dit meteen al op. Ik heb even een tekeningetje gemaakt met Paint en kijk zelf!

2rxeg6e.jpg

Je moet doen wat je zelf denkt dat goed is 😕 . Je hebt nu namelijk mooi gebouwde tracks erom heen zitten, maar met de correcte tracks komt het allemaal net dat tikkie realistischer over en scoor je misschien wel meer punten bij een wedstrijd 😱 .

Veel succes verder.

Groeten,

Maarten

Hey Niels,

Moet je die AFV tracks in elkaar zetten doormiddel van een kliksysteem, het Magic-Track systeem of doormiddel van pinnetjes er doorheen steken? Daar ben ik even benieuwd naar om dat ik die AFV track misschien ook wel wil gaan gebruiken 😉 🙂 .
Niels Huijnen zei:
Maarten,

Dat balkje dat je bedoeld is de pin om de tracks bij elkaar te houden 🙄 😉 .
Dat andere is correct, maar dat zie je bijna niet !

Zelf houd ik de AFV tracks .

Mazzel!,
Niels 😀

Dat zou ik zeker doen, je hebt nu gewoon mooie tracks en nieuwe kosten alleen maar weer meer geld en tijd 😕 🙄 .

Keep up the good work!

Groeten,

Maarten

Heb via facebook ff met Niels contact gehad en wat blijkt Niels heeft dus de verkeerde tracks in de doos zitten van Dragon!!! 😢 😢 Vandaar dat er misverstand is over de tracks maar gaat opgelost worden!!!

Gr.JW

Complimenten JW !

Dat noem ik nog eens begeleiden van jong talent, niet alleen commentaar maar daadwerkelijke hulp.
Energie en tijd gebruikt om iets tot op de bodem uit te zoeken, chapeau !

Zal dit mooi gebouwde model van Niels nog beter maken.
Die instelling zou iedereen moeten hebben in dit kleine circuit, komt de algemene kwaliteit en plezier alleen maar ten goede.

Groeten, wim

Hoi Niels,

Mooi gebouwd ding, ik zie zo 1 iets dat niet echt klopt. je hebt op de front fenders pe geplakt, de fenders zijn al aan de dikke kant en nu nog dikker. Meestal zijn fenders van dun metaal gemaakt. ik heb zo mijn vermoeden dat je de kit versie moet afschuren, let wel u profielen waar deze op rust behouden, en dan de pe fender plaatsen.
Maar ook ik kan er naast zitten.

mvg steven

Hoi Niels,

Ik volg Steven wat betreft de indruk hoe de fender-PE is toegepast.

Ik wil je in totaliteit meegeven dat ik jouw leerproces door de tijd heen hier op Twenot geweldig vindt ; je werkwijze en aandacht zijn buitengewoon scherper en preciezer geworden ! Mooi om te zien ! 🙂

groet Frank

Ik zou zelfs voor gehele pe spatbordjes gaan, goed in elkaae te zetten imho, en zien er veel mooier uit, geeft echt wat extraas aan je kitje.

Hoeft niet natuurlijk, maar kan wel!

Re: jagpanzer IV Germany februari 1945

Hmmm.... jammer. Je had een goede combi van titel en uitbeelding.
De eerst geplande camo was een veel grotere uitdaging, maar 't is uiteraard je eigen keus.
Succes! 😀

Groetjes

niels huijnen zei:
Ik twijfel nog heel erg dus aan de eind van de week weten jullie meer..... disc camo.... 8) toch wel leuk...

Ooooooooooh Niels... de kinderen alhier hebben hun schoen gezet MAAR zij hoeven maar een nachtje te slapen. Ga je ons nu een HELE WEEK in spanning laten??

DSCN1625.jpg

Waar komt deze vandaan? Ook van jouw hand? Mooie camo, aparte opzet zo! Komt er moeras omheen?

Eric

(wat is het einde van de week... vrijdag, zaterdag... zondag...? Ik HOU het niet meer!)

EricReits zei:
...Ik HOU het niet meer!...

Toch morgenavond maar een (bouw-)avondje doen ? Kun je wat spanning kwijt...
Wat we gaan doen is een verrassing, maar neem dan wel het tuigje met dat rode balletje mee...

niels huijnen zei:
...frank : gaan jullie bruno kijken ofzo ???? 😀 😀 geen groen maar een rood tuigje? 🤣

Nee Niels, voor meer info moet je Pulp Fiction maar eens kijken, waar Marcellus Wallace wordt ingewijd in de duistere keerzijde van de menselijke driften...

Marcellus-Wallace.jpg

Op onze bouwavonden gebruiken we doorgaans originele Y-strap-leer van 1943, ten behoeve van een contemporaine beleving van onze modelbouw...

Terug
Bovenaan