Jagdtiger Dragin henschel productions 1/35

Hoi Lars,

Even een opmerking t.a.v. de overgang van de pantserplaten. Deze zijn uit 250 mm dik staal gemaakt en haken in elkaar. Daar waar de randen van de snijbrander zichtbaar zijn moet dit eigenlijk ook doorlopen in het frontpantser. Hier heb jij nog een opstaande rand. Als je deze weghaalt wordt dat al een stuk beter.Dit geld natuurlijk voor al de vier de randen.

pantser.jpg

Verder lijkt het of je camo een dun randje dik gespoten is en de rest is ingevuld. Deze overgang zou ik ook iets retoucheren voor het verweren.

Gr. Frank

Lars,

Misschien toch even kijken naar je camo. Je eindigt nu namelijk precies op de hoek van de bovenbouw. Camouflage loopt daar meestal over daar, om de vorm van het voertuig te brengen. De randen aan de voorkant, die zou ik wel bijwerken. Levert een veel mooier resultaat op dan wanneer je nu doorgaat.

Groet, MartinD

lars wiltenburg zei:
nou de overgangen zien er in het echt wat anders uit en ik heb geen foto's vanuit de hoeken. De cammo ben
ik tevreden over en laat ik zo

lars wiltenburg zei:
Tips en commentaar zijn welkom!

Het lijkt er toch op dat ook jij bent ingesteld op lovende kritieken.
En da's erg jammer, want je model is helemaal niet slecht, net als je spuitwerk.
Ik had die ophangpunten dan toch nog andersom gezet. Ook had ik nog even vlug gekeken naar de snijschade en gietnaden.
Je zet je loop-steun wel goed maar haalt een gietnaad niet weg,...

Het zal aan mij liggen, maar da's nou net zo'n stapje...

Succes met de verdere afwerking,

Rico

Schiet lekker op zo!

Toch sluit ik me aan bij de vorige heren:

1. de platen haken in elkaar, je zou van de zijplaat boven, waar die in de voor of achterkant haakt, de plastic naad kunnen wegschuren:
jagdtiger_24_of_82.jpg

2. plak de tanden waar de reserve tracks aan komen met de punten omhoog, en vergeet de blokjes aan de onderkant niet (je hebt nu die putjes):
jagdtiger_05_of_82.jpg

3. als je de trekkabel niet gaat monteren, schuur dan even die vierkante blokjes weg op de romp
jagdtiger_12_of_82.jpg

Kost wat schuurwerk en wat verf, maar anders blijf (je) dit opvallen...

Eric

Hey Lars,

Bekijk je model nog eens goed met de kennis van bovenstaande opmerkingen. Ik denk dat je jezelf hiermee zeker kan verbeteren( iets wat je ook wilt neem ik aan anders vraag je niet om tips) 😉

Iedere bouwer kan wat met goede tips toch :idea:

Succes met de rest en blijven posten die updates.

Grtzz

Wie zegt dat her met sculp aan de slag moet dan?
Zorg dat de flash weg its, dat verbetert al een hoop. Bovendien
krijg je een veel mooier resultaat als je gaat inkomen wanneer dit soort randen strak zijn afgewerkt.

Groet, MartinD

lars wiltenburg zei:
...Het nadeel is wel dat ik weer moet spuiten terwijl ik net ben begonnen met inlijnen 😕

Lars,

om 19:25 laat je foto's zien voor tips,
en om 23:25 ben je al bezig met inlijnen?

Dit alleen om je aan te tonen dat je niet veel doet met tips... 😕 🙁
Ja, ik weet dat er iets langer tussen zal zitten dan 4 uur, maar dan nog...

Zonde...

Rico

Lars is gewoon lekker bezig.
Als t geheel klaar is kunnen de tips weer gegeven worden, inclusief paint-tips, dus er is weinig aan de hand.

Wel ben ik benieuwd welke research-leidraad je gebruikt hebt bij de bouw- en verffase...

Teruggrijpend naar de ophanging van de sparetracks: zou je een foto kunnen plaatsen van de handleiding waar dit behandeld wordt? Kan me t zelf bijna niet voorstellen dat de JT-goegemeente t foutief heeft gedaan. Dit lijkt me n voorbereidings-issue...

Groet Frank

Re: Jagdtiger DragOn henschel productions 1/35

lars wiltenburg zei:
Nou iedereen ik ben begonnen met inlijnen maar ik kan nog wat aan die platen en natuurlijk ook de ophangingshaken doen!
Hopelijk binnekort nog een update

Hoi lars,

Hoe vaar je met je project inmiddels ?

groet frank

Nou niet zo goed ik ben aan het verhuizen dus er is niet zo veel tijd voor mn jagdtiger 🙁 maar volgend weekend ben ik verhuisd dus kan ik weer flink doorwerken.
Ik ga die hoeken waar iedereen het over had bijwerken en daarna bijspuiten.

Groetjes Lars

Re: Jagdtiger Dragon henschel productions 1/35 @VERWEREN

Ik ben gestart met het verweren! Verweren met olieverf begin ik onder de knie te krijgen en word steeds beter.
Ik heb het dak en de voorkant al gedaan(nog niet helemaal af) en ik ga binnekort de details schilderen.
Achter op het dak lijkt een vlek te zitten, dat is het ook maar hij is zover verdwenen dat het bijna niet meer zichtbaar
is, achteraf heeft het nog een aparte look gegeven!
De foto' s:

DSC_5143.jpg

DSC_5142.jpg

DSC_5140.jpg

hoi lars lekker bezig zo, ik kan alleen de vlekken op de bovenkant van jouw JT niet zo goed plaatsen.
ben je met een wash bezig geweest?
als je een wash plaatst is het handig om dat hele stuk inc. wat er omheen ligt nat te maken met terpetine en dan pas je wash aan te brengen .
dan heb je namelijk meer controle.

Zorg dat je nu met een schoon penseel en wat white spirit de laag opnieuw oplost.
Het teveel kun je dan aan een doekje af vegen.

Je bent te snel gegaan op het dak. Zorg eerst voor een goede pinwash rond de details, dat is effectiever dan dit. Je ziet nu ook dat de kleur erg donker wordt en dat er een korreligheid komt.

Welke olieverf heb je gebruikt?

Groet, MartinD

Trouwens Lars, als je met oliverf schaduwen en of stof effecten wilt maken op een flakke (bol mag ook maar je snapt wel waar ik heen wil 😉 )
ondergrond kun je daar het beste een droog penseel bij gebruiken en geen terpetine toevoegen. Want dan kun je de olieverf uitsmeren en dat werkt beter als wat je nu hebt denk ik want dan krijg je niet van die kringen rondom.

Mzzl, Chris

Het is echt niet moeilijk, je zet gewoon stipjes met een lichte kleur
olieverf en dan ga je die uitsmeren tot een egale kleur
De FAQ van MIG over de colormodulation wel eens gezien?, dan snap je het wel.
Het is trouwens ook niet echt 'schilderen' meer uitsmeren.

Gewoon lekker uitproberen, het kan alleen maar beter gaan.

hoi lars,

je bent lekker aan het het painten, ff een vraagje; zit jou gun nog los van binnen??? op een foto lijkt wel of de gun helemaal aan de binnen zijde zit?? dit gaat een probleem worden met het bevestigen van de rest van de gun.

gr steven

niels huijnen zei:
gewone terpetine lars ...
Niet gewoon terpentine gebruiken Niels, Lars.
Dat spul is vooral bedoeld om kwasten schoon te maken, en om eventueel te verdunnen voor gewoon schilderwerk.
Terpentine is ietwat vettig, wat zorgt voor kringen en randen na het drogen van je washes.
Gebruik dan liever Thinner for Washes van MIG, de white spirit van AK, Talens of ga naar een kunstschilderswinkel. Daar verkopen ze het ook, soms in jerrycans van 5 liter.

Stofeffecten met olieverf maak je makkelijk met Napels Geel. Meng dit met wat Raw Umber om verschillende tinten te krijgen.
Toevoeging op Chris' bericht: gebruik geen droog, maar een vochtig (geen nat!) penseel. Test dit bijvoorbeeld op je vinger of nagel.
Er moet een kleine glans achterblijven, geen laagje verdunner.

Groet, MartinD

Re: Jagdtiger Dragon henschel productions 1/35 @VERWEREN

lars wiltenburg zei:

Hoi lars,

Zoals al door iemand werd gezegd; je gaat als een speer, maar dit gaat ten koste van de kwaliteit van je beoogde doel.
In de bouwfase heb je hier en daar wat zaken verkeerd aangepakt, maar in je paintjob komt dezelfde aanpak naar voren.

Vooral de bovenste foto geeft aan dat verschillende verwerings-ingrepen wat rommelig eindigen;
* wash die slechts ten dele is aangebracht, op sommige plekken teveel

De onderste foto laat effecten zien waar ik niet goed raad mee weet;
* rechts van de gunmantlet, aan de rand/hoek van de upperhull, lijken 2 krassen te zitten waar het plastic zichtbaar is,
* de zwarte strepen en vlekjes lijkt een (per-ongeluk) onbedoeld effect,
* de bruine hatch-R in een groene wolk.
* ...

Ik ben zelf van mening dat de sterke neiging om alles meteen uit te proberen weinig winst oplevert, als je de afzonderlijke voorgaande stappen niet "veilig stelt". Voor dit project had ik wellicht zelf een Tamiya JagdTiger gebruikt. Maar goed...genoeg projecten om nog te vervolmaken met de kennis die je nu opgedaan hebt. Binnenkort op naar het volgende project ! Succes !

groetjes Frank

Terug
Bovenaan