Hoi Eelco,
Hoe ik dit heb geschilderd? Tipje van de sluier? Ik heb geen geheimen hoor 🙂
Ik begin met een primer ( vallejo ) daarna doe ik altijd een extra laagje donker ( zwart, panzergrau of wat mij voor het betreffende voertuig passend lijkt )
In dit geval heb ik ( volgens mij ) German grey van Vallejo gedaan. De volgende stap was Tamiya XF-57, dit heb ik vrij slordig ( met opzet ) in eerste instantie aangebracht.
Daarna de XF-57 met een lichte kleur gemengd voor wat lichtere vlekken ( deze komen er nu helaas bijna niet meer af maar wel zichtbaar nog op het linker voorste spatbord ). De tracks heb ik zwart gemaakt ( na de primer ) en hier heb ik verschillende dingen mee gedaan. eerst drybrush met een metalizer.
Daarna P+, daarna een donkere wash ( samen met het voertuig ) toen nog een drybrush met zo'n Tamiya weather setje over de delen van de tracks die de grond raken. Daarna met een bruine verf heel voorzichtig tussen die delen in gespoten. Daarna weer die Drybrush met dat Tamiya setje om het effect wat te blijven houden. Op het laatste moment ook nog besloten een stoffige look te geven aan de tracks en onderkant met volgens mij revell 16 en toen dus nog maar een keer weer die drybrush met het Tamiya setje.
Daarna heb ik de beschadigingen gedaan met revell 78, het was aanvankelijk de bedoeling het wat kleiner te houden maar omdat ik het een paar keer niet mooi gelijk kon houden aan beide kanten is dit het eindresultaat geworden.
Ook heb ik een poging gedaan om een witte scheiding aan te brengen tussen het zandkleurige en het panzergrau kleurige. Dit wou alleen niet zoals ik het wou dus dat heb ik voor deze kit maar even overgeslagen.
Wat de MG betreft die had ik eigenlijk ook nog eens moeten drybrushen, hij leek eerst mooier maar door de P+ is dit allemaal wat weg getrokken.
Kleurvariatie, had ik voor het metaal-achtige eerlijk gezegd niet aan gedacht. Maar dit neem ik zeer zeker mee voor een volgende keer.
Het klinkt wel slap vind ik vaak, maar hij staat nu in de kast en daar laat ik hem dan ook. Ik ben bang dat als ik er verder mee zou gaan dat ik hem dan verknoei. Dat vind ik jammer want ik vind het wel een mooi ding geworden zo.