italian front panther Update.

hallo mensen.

ik ben chris van riel en ik ben 15 jaar.
dit is mijn 1ste tank die ik op dit forum zet er moet nog wel wat aan gebeuren zoals met putty de naden dicht maken hij moet nog gespoten worden maar hier zijn alvast wat foto´s van mijn panther.
er moeten ook nog schurzen op ik hoop dat jullie hem nu al mooi vinden en tips zijn altijd welkom.

P1011079.jpg

P1011080.jpg

P1011084.jpg

P1011087.jpg

P1011088.jpg

groetjes chris van riel.

schurzen voor panther

hallo mensen.

ik heb even gekeken op mol gekeken voor schurzen maar zouden deze passen
http://www.plasticmodelbouw.nl/?page=102138&action=product&id=224871
ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

Wat ik niet snap is, waarom maken ze die hull lijn aan de voorkant niet gewoon zoals als in het echt, van die in elkaar vallende platen die je dan aan elkaar 'last', nu heb je twee rechte stukken.

Verder een mooi panther-tje, mooi en netjes gebouwd 🙂
maar ontbreekt er niet nog wat aan de voorkant van de loop?

Ik ben benieuwd wat je ervan maakt. suc6

Re: schurzen voor panther

Chris van Riel zei:
hallo mensen.

ik heb even gekeken op mol gekeken voor schurzen maar zouden deze passen
http://www.plasticmodelbouw.nl/?page=102138&action=product&id=224871
ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

Chris,
Kijk eens naar de schaal die erbij staat😉 Dan zie je dat dit setje niet gaat lukken. deze is geschikt voor een 1:72 Hasegawa Panther.

Neem dan bijv onderstaand setje:
http://www.plasticmodelbouw.nl/?page=102138&action=product&id=3655695
Ik zelf heb geen ervaring met dit setje maar gezien de omschrijving moet deze passen.
Als je nog geen ervaring met PE hebt is bij mijn weten Eduard altijd mooi om mee te starten. Een mailtje naar plasticmodelbouw sturen kan je ook doen. Ze kunnen dan vast een setje apart voor je bestellen (kan een wachttijd aan verbonden zitten tot de volgende bestelling)

Succes

Grtz Jeroen

Mooie eerste posting Chris, met foto's 😉
Het luik aan de achterzijde van de koepel zit verkeerd om; de handgreep dient bovenaan te zitten. Is dat nog te herstellen?

Eric

Soms wil lijm week worden door hem te verwarmen, met een fohn, warm water of iets dergelijks.
Ben daar wel voorzichtig mee, alles wordt dan zachter.

Ik heb zelf dingen los gekregen door er weer lijm aan te doen,
in jou geval van binnen uit dus, als het niet lukt zie je de lijm niet.
Modelbouwlijm laat plastic namelijk smelten.

Andere optie is om je handvat eraf te snijden en hoger te plakken.
Dit lijkt mij de simpelste oplossing.

Rico

R. Goorts zei:
Soms wil lijm week worden door hem te verwarmen, met een fohn, warm water of iets dergelijks.
Ben daar wel voorzichtig mee, alles wordt dan zachter.

Ik heb zelf dingen los gekregen door er weer lijm aan te doen,
in jou geval van binnen uit dus, als het niet lukt zie je de lijm niet.
Modelbouwlijm laat plastic namelijk smelten.

Andere optie is om je handvat eraf te snijden en hoger te plakken.
Dit lijkt mij de simpelste oplossing.

Rico
lijkt mij ook bedankt zal er me bezeg gaan

heel erg bedankt ,klopt verder alles?
zo niet wil ik het graag horen.

groeten chris

R. Goorts zei:
Andere optie is om je handvat eraf te snijden en hoger te plakken.Dit lijkt mij de simpelste oplossing.
Rico

Inderdaad. Afsnijden (niet knippen), beetje water erop en met een schuurpapiertje 400 fijn schuren (glad, zonder krasjes) en de handgreep bovenaan lijmen. Met dezelfde truc krijg je de voorzijde mooi glad op elkaar zonder naad.

Ik neem eveneens aan dat het model nog niet af is, met missend gereedschap (en rekken), krik, mondingsrem etc. Dat pantser op het bovendek is netjes gedaan!

Eric

Bedankt Eric voor de info ik weet nu precies hoe ik het moet doen.

Hij is nog niet af ,al die dingen moeten er inderdaad allemaal nog op, maar die naad is omdat de bovenkant voor de fotoshoot er niet goed op heb gezet .Dus daar is niks aan de hand nog leuke iedeen om er bij te doen? 8)

chris

Chris van Riel zei:
benankt erik voor de info ik weet nu precies wat ik hoe ik het moet doen.

hij is nog niet af ,al die dingen moeten er inderdaat allemaal nog op, maar die naat is omdat de bovenkant voor de fotoshoot er niet goed op heb gezet dus daar is niks aan de hand nog leuke iedeen om er bij te doen? 8)

Chris,

sorry hoor, maar let toch eens op wat je typt. Een foutje is goed, maar dit is niet te lezen.

1. Zinnen beginnen met een hoofletter.
2. Benanken? of Bedanken?
3. Weet je nu wat je moet doen?, of hoe ik het moet doen?
4. Inderdaad is met een D.
5. Naad is ook met een D.
6. Iedeen? of ideeën?

Uit je zinnen maak ik op dat je meerdere zinnen in je hoofd hebt tijdens het typen.
Je begint met de ene zin en maakt het af met een deel van een andere.

Lees voor je je antwoord post eerst eens 5x na wat je getypt hebt.

Je bouwwerk is goed,
de foto's zijn strak,
nu je tekst nog,
controleren voor je post.

😈

Chris van Riel zei:
Sorry meneer 🙁 , ik zal het even veranderen. 😉
🙂 🙂 🙂
Dan voel je je opeens oud hè Rico?
Jan 😛

ps mooie Panther hoor Chris! Kijk nog wel even op je achterplaat naar de twee 'pinnetjes' naast de trekhaak (in het midden) een is eraf, en de andere heb je nu op de kop gelijmd (dat is een fout in de tekening van Dragon 😉)

Chris,
je bent gewoon lekker bezig zo!
Laat je nog niet te veel afleiden of elk minieme detail wel 100% OK is.
Je bouwt al verduveld netjes voor iemand van jouw leeftijd, maak deze pracht Panther gewoon lekker af en ga dan lekker met verf aan de gang!
En blijf deze prima foto's lekker posten, ik ben benieuwd naar je vorderingen!

Jan Peters zei:
Chris van Riel zei:
Sorry meneer 🙁 , ik zal het even veranderen. 😉
🙂 🙂 🙂
Dan voel je je opeens oud hè Rico?
Jan 😛

ps mooie Panther hoor Chris! Kijk nog wel even op je achterplaat naar de twee 'pinnetjes' naast de trekhaak (in het midden) een is eraf, en de andere heb je nu op de kop gelijmd (dat is een fout in de tekening van Dragon 😉)

Hee Jan, bedankt daar zat ik vanvond ook al naar te kijken geen iedee wat ik met die ontbrekende moet beginnen.Wat kan ik het beste doen met die pin die ondersteboven zit?

De vorderingen?Dat zal ik ook ff verklappen alle details zitten er al op (de ontbrekende rekken,mondingsrem,etc).

Ohh en ik heb ook een grote fout gemaakt die mij nooit meer zal overkomen:heb de wielen vast gelijmd 🙁 😳 .
Stom van me.

Wat kan het beste met de wielen doen?

Groeten chris.

Die ontbrekende kan je wel maken met een stukje sprue... warm maken en uittrekken.

En die op de kop kan je voorzichtig afsnijden en andersom terugplakken.

't Komt allemaal wel goed! 🙂

hallo,

bij deze de foto's van de gespoten Panther. Ik post de foto's deze keer aangezien ik had beloofd om de Panther te spuiten en daarna ook nog de foto's heb gemaakt. dus bij deze dan maar de foto's.
commentaar is welkom voor beiden van ons.
P1011092.jpg

P1011098.jpg

P1011099.jpg

P1011101.jpg

P1011102.jpg

groeten erik.

Terug
Bovenaan