Italeri Horch Kfz 15 : : Vrijwel klaar : : 26-01-07

Robert Blokker

Lid van de TWENOT
Ola Gasten

Voor mijn diootje met de ophaalbrug komt ook dit voertuigje te staan... De oude eerste uitgave van de Italeri Horch die ondanks zijn leeftijd het nog steeds wint van 90% van het Tamiya aanbod als het gaat om kwaliteit en detail. Hij is gewoon rechtstreeks uit de doos gebouwd met als enige echte toevoeging de Zittingen van de stoelen welke ik beplakt heb met medisch tape... Over naar de foto's welke ik gewoon post en af en toe voorzie van een ondertiteltje

De kit volledig OOTB en ongeverfd
BOTLC_bridge_047.jpg

BOTLC_bridge_048.jpg

BOTLC_bridge_049.jpg

BOTLC_bridge_050.jpg

BOTLC_bridge_051.jpg

BOTLC_bridge_052.jpg

BOTLC_bridge_053.jpg

BOTLC_bridge_056.jpg

Dan de basislagen... Donkergrijs met een lichtere variant er over heen gespoten als highlights. Allemaal Tamiya verf... helaas laten de foto's dit niet zo mooi zien.
BOTLC_bridge_058.jpg

BOTLC_bridge_059.jpg

BOTLC_bridge_060.jpg

BOTLC_bridge_061.jpg

BOTLC_bridge_062.jpg

Inlijnen. Gewoon met verdunde zwarte verf (heel erg verdund) De diepere delen en de ranen van de opstaande delen bewerkt en het teveel later uit gestreken met een kwast bevochtigd met terpetine over de rest van het voertuig. Daarna nog een beetje gefilterd
BOTLC_bridge_067.jpg

BOTLC_bridge_068.jpg

BOTLC_bridge_069.jpg

Washes en chippies.. Ik wilde niet helemaal een voertuig die er uit zag alsof ie de hagelstorm van de eeuw had meegemaakt of dat ie een aanrijding had gehad met een pallet prikkeldraad dus heb ik dit heel summier gehouden met alleen op de spatborden wat chips en her en der wat steenslag op de grotere delen als de motorkap... Ook heb ik op sommige delen krassen toegevoeg welke uiteindelijk nog worden teruggebracht in sterkte.
BOTLC_bridge_070.jpg

BOTLC_bridge_071.jpg

BOTLC_bridge_072.jpg

BOTLC_bridge_073.jpg

BOTLC_bridge_074.jpg

BOTLC_bridge_075.jpg

BOTLC_bridge_076.jpg

Markings en Decals. Goed ik moest natuurlijk ook het beessie nog van een bepaalde divisie maken. Dankzij Henk Pijper kon ik een beslissing maken welke divisie het zou worden. In dit geval de 347 Inf. Div. die heel toepasselijk voor een Holland diorama een molentje hadden als divisieteken. Goed dit is mijn eerste ingewikkelde spuitmal en het hele dingetje is maar 4 bij 6 mm Erg klein snijwerk... dat ie niet helemaal mooi strak is kan ik niet zo mee zitten. Je herkent de molen en dat vindt ik belangrijker.
BOTLC_bridge_077.jpg

Gisteravond nog de hele avond lopen te washen, filteren, drybrushen, pigmenteren etc. etc. En dit is het resultaat tot nu toe.. Hij is nog niet af maar hij nadert wel zijn einde.
BOTLC_bridge_078.jpg

BOTLC_bridge_079.jpg

BOTLC_bridge_080.jpg

BOTLC_bridge_081.jpg

BOTLC_bridge_082.jpg

BOTLC_bridge_083.jpg

BOTLC_bridge_084.jpg

BOTLC_bridge_085.jpg

BOTLC_bridge_086.jpg

BOTLC_bridge_087.jpg

BOTLC_bridge_088.jpg

BOTLC_bridge_089.jpg

BOTLC_bridge_090.jpg

BOTLC_bridge_091.jpg

Goed er is nog wel het een en ander te doen op sommige plekken moet de pigmenten een ietsie minder sterk naar mijn smaak... her en der nog wat kleine chippies... ook in de stof wat krassen in de stof... de hele onderkant moet nog en de wielen... en dan moet ik nog wat bedenken voor in de achterbak. En uiteraard het raam nog want dat is een van de componenten waar ik na de washes en het inlijnen niet meer zo veel mee gedaan heb. Overigens zit op deze foto's nog niet alles vat maar heb ik het even los in elkaar gezet omdat dit makkelijker schildert.

BEn benieuwd naar jullie meningen

Met een vriendelijke groet

Robert Blokker

Robert,
Ik zat er aan te denken om deze ooit te kopen maar je hebt me overgehaald 😀 . Zit er nog verschil tussen de oude en de nieuwe of is het gewoon dezelfde kit in een nieuwe Italeri doos?
Interessant is het medical tape idee. Maar waren de zittingen van leer of canvas of...? Het wash en pigmentgebeuren vind ik echt super :!: Toch een minpuntje voor het dashboard.

Ola gasten bedankt voor jullie replies

@ Roy
Er zit absoluut geen verschil in de oude en de nieuwe kit van Italeri. Ze zijn exact hetzelfde zelfs de inhoud is onveranderd.
Die zittingen waren van leer maar als ik straks de zittingen aflak met semigloss dan ziet het er erg mooi uit. En dat Dashboard ja... Ik wou dat ik het geschilderd had voor ik alles in elkaar gezet had. Ik nam in mijn eigen stommiteit maar aan zonder te checken dat Italeri de decals voor de dash er wel bij had zitten maar dat was dus niet zo dus met het model in de hand en ingehouden adem heb ik het uiteindelijk geschildert... Al met al geen slecht resultaat. Als er straks nog een laagje gloss op komt ziet het er wel redelijk uit. Moet nog wel wat werk aan de dash gebeuren.

@ Jeroen
Merci voor de complimenten. Ikzelf ben ook altijd een voorstander geweest van zo duidelijk mogelijk progress te tonen.

@ Peter
Met die flash op het stuur bedoel je aan de binnenkant van die ring zeker.. Ik moet dat gebied nog verfen dus ik neem die Flash meteen wel weg dan. Die Aftstands lichten moeten inderdaad nog geschilderd worden en zo zijn er her en der rond het voertuig nog wel kleine dingen die moeten gebeuren.. spiegels bijvoorbeeld. Ik ben nog wel ff zoet en hij is nog niet af.

Nogmaals bedankt voor jullie replies.

Robert Blokker

Super

Hoi Robert,

Deze vind ik echt super. Heel subtiel maar toch et heelveel leven in. Het enige wat ik jammer vind is dat zowel de numerplaat als het molentje op de achterkant vrij scheef zitten. Iemand de de kwaliteiten heeft om zo'n mooi karretje te bouwen/schilderen kan zeker die tekens recht zetten. isschien wat aandachtiger zijn.

Groetjes,

Gino

Hoi Robert,

Ik zou niet al teveel spullen achter in de bak leggen.
Hij staat nu achter al zo hoog op zijn poten, dat als er veel bagage of andere zaken in liggen hij verder door zou moeten zakken.
Verder vindt ik hem er erg mooi uitzien.

Groeten Theo

Hoi Robert,

een flinke lap aan foto's van een erg mooie Horch. Mijn Italeri-angsten verdwijnen steeds meer na het zien van mooie bewerkingen van jou/jullie.
Ik vind je bakkie gaaf gedaan, vooral de weathering vind ik goed gelukt.
Zoals gezegd ben je bezig met een mooi diorama. Good luck !

groet frank

Ola Gasten

Bedankt voor jullie antwoorden.

@ Gino.
Ik had er met dat molentje en met die nummerplaat op de achterkant niet zo veel erg in dat ze scheef zaten... Met dat molentje kan ik nog wel leven in het echt werd dit ook gestencilled. Met die nummerplaat zal ik wel moeten leven... door de set en sol kan ik het niet meer veranderen.

@ Theo
Dat achterbakkie komt wel vol te staan maar niet met zware spullen.. wil hooguit een paar dozen achterin hebben staan.

@ Benjamin
Bedankt voor je complimenten.

@ Frank
Je zou het gewoon eens moeten proberen. Niet alle voertuigen van Italeri zijn even briljant maar heel veel van de oudere kits en de nieuwere kits zijn zeer goed van kwaliteit en pasvorm.

Nogmaals bedankt allemaal voor jullie replies.

Met een vriendelijek groet

Robetrt Blokker

Een erg mooi Horch, en echt super zo RUDD! Blijkt toch maar weer dat je niet een hele berg AM nodig hebt om een mooi model neer te zetten 😉
Jan 🙂

Ola Gasten

@ Jan
Je kan nog zo'n goede bouwer zijn en een kit volhangen met metaal en resin... maar als het niet goed geschildert is dan blijft het gewoon een stuk plastic met metaal en resin.

het voertuig voor in mijn dio is ook af ... Het was me het werkje wel... Voorlopig even de laatste set foto's van dit voertuigje. De zittingen van het voertuigje glimmen momenteel nog maar dat is van de Matte lak die ik erop gekwast heb die nog nat was dat ik foto's maakte.

BOTLC_bridge_092.jpg

BOTLC_bridge_093.jpg

BOTLC_bridge_094.jpg

BOTLC_bridge_095.jpg

BOTLC_bridge_096.jpg

BOTLC_bridge_097.jpg

BOTLC_bridge_098.jpg

BOTLC_bridge_099.jpg

BOTLC_bridge_100.jpg

BOTLC_bridge_101.jpg

BOTLC_bridge_102.jpg

BOTLC_bridge_103.jpg

BOTLC_bridge_104.jpg

Zoals gewoonlijk ben ik weer zeer geinteresseerd in jullie meningen

Robert Blokker

Hee Robert hij is echt goed. Model gewoon niet helemaal onder de modder en eens een keer niet met overdreven veel pigmenten, goed gezien. Ik vraag me alleen af of Duitsland wel kartonnen dozen gebruikte, ik dacht dat alleen Amerika dat had? Ik kan me vergissen...

Ola Gasten bedankt voor de replies

@ Jan
Mooi werk! Ik ben benieuwd naar het geheel, met de ophaalbrug en de figuurtjes!
Daar ben ik ook benieuwd naar 🙂 🙂 🙂 🙂

@ Peter
merci voor de complimenten. De Duitsers maakten enorm veel gebruik van kartonnen dozen en kartonnen verpakkingen. Verband, Conserven, Kruitladingen, Springstoffen, Rantsoen materialen zoals het brood en de kaas in blik en dergelijken werden allemaal in Kartonnen dozen vervoert.. Kruitladingen in Kartonnen cilinders.
Deze dozen zijn ook allemaal originele dozen op schaal.

@ Jeroen
Wat is er nou voor lol aan om een gebowud en geschildert model te krijgen. voor 17,95 ben je eigenaar van deze kit en met wat werk krijg je hem ook zo...

Nogmaals heren bedankt voor jullie replies

Met een vriendelijek groet

Robert Blokker

Terug
Bovenaan