Italeri Horch Kfz 15 (kleine update 19/5)

Hoi,

De laatste tijd heb ik me beziggehouden met dit model. Het is de bedoeling dat het ter zijner tijd in een dio met chauffeur en officieren komt. Die figuren worden dus ook mijn volgende project.
Het is een prettig model om te bouwen, hij is dan praktisch ook recht uit de doos gebouwd. Hier en daar wat evergreen gebruikt. De kap heb ik er helemaal afgelaten.
Het model is geschilderd met Vallejo german grey en geweatherd met enamel, olieverf en cmk pigmenten.
Comments zijn altijd welkom.

DSC01574.jpg

DSC01575.jpg

DSC01576.jpg

DSC01577.jpg

DSC01595.jpg

DSC01596.jpg

DSC01597.jpg

DSC01598.jpg

groet,
Robert Jan

Hoi,

Dom, Cedric, Lars, bedankt.
Nu de Kommandowagen afgebouwd is is het weer tijd voor de Horch.
Ik ben bezig geweest om de laadbak te vullen. Het meeste ligt er nu in, ketting, touw, jerrycans. De doppen van de jerrycans zijn wat te donker zie ik nu. Er moeten nog een paar kleine dingetjes bij (etensgerei, pioniersschop), maar die komen er hopelijk morgen of vrijdag in. (twee hééle dagen vrij 😀 )
Comments en suggesties zijn altijd welkom.

DSC01628.jpg

groet,
Robert Jan

Hoi,

De laadbak en de rest van de wagen zijn met de nodige items gevuld.
Hij is voor mij nu dan ook volledig af. Als er verder geen goede suggesties zijn vanuit het forum, of misschien krijg ik later nog wel een ideetje.

DSC01643.jpg

DSC01640.jpg

DSC01639.jpg

DSC01636.jpg

DSC01632.jpg

Het is nog even wachten op de bestelde hoofdjes en dan kan ik aan de slag met de bijbehorende figuren.
De Horch komt dan in een dio met oa enkele van deze figuren

DR6213.jpg

Inspiratie kreeg ik onder meer door onderstaande foto
Het dio zal de titel "The Devil's virtuosos" krijgen, naar het gelijknamige boek over duitse generaals uit WOII.

generals.jpg

Comments en suggesties zijn altijd welkom.

groet,
Robert Jan

Hoi Robert-Jan

Leuk wagentje en de details maken het completer. Ik vind het van binnen wel wat schoon, want volgens mij is wordt een open wagen viezer van binnen.

Ga je op de figuren andere hoofden zetten? Hoe is de kwaliteit van de huidige hoofden die er nu op zitten? Ben ik wel benieuwd naar 🙂

Succes

Gr, Johanna

Hoi Johanna,

Bedankt.
Misschien dat ik hem binnen op de vloer nog wat viezer maak, daar ben ik nog niet over uit. Dat kan altijd nog.
De hoofdjes vervang ik door deze set.

Hornet-HGH11.jpg

Deze zijn lichtjaren beter dan de meegeleverde hoofdjes. Het is nog een "oude" set van dragon, dus geen Gen2 waar de hoofdjes/gezichtsuitdrukkingen wel beter zijn.

groet,
Robert Jan

Hoi Robert Jan

Ze zien er inderdaad een stuk sprekender uit. Apart dat er toch zoveel verschil is. Ik ben benieuwd naar je vorderingen en blijf het zeker volgen, succes!

Gr, Johanna

Terug
Bovenaan