Insigne (decals)Glasgow Highlanders

Roger Hurkmans

Lid van de TWENOT
Ben voor een toekomstig project het een en ander aan informatie aan het verzamelen.
Het wordt een diorama tijdens de bevrijding van Moergestel.
De brug over rivier de Reusel was door de Duitsers tot ontploffing gebracht ,daarom moesten de bevrijders gebruik maken van een scissor bridge.
Het idee van mijn dio is dat er er een bren carrier over de scissor bridge rijdt .
De Bren carrier is van de Glasgow Highlanders.
Nu mijn vraag,welke insignes horen er op dit voertuig?

Heb wel een afbeelding maar deze is van slechte kwaliteit!
IMG_3877.jpeg
Groet,

Roger

Laatst bewerkt:
Als ik het goed heb waren dit 2nd Battalion Glasgow Highlanders, onderdeel van de tweede infanterie brigade van de 15th Scottish Infantry Division.
Serial number 61 op groen aan de linkerzijde, in rijrichting gezien. Zowel voor als achter. Idem het divisie embleem aan de rechterzijde.

De lichte ring op de frontplaat is waarschijnlijk van de brug classificatie: gele ring met daarin het getal 4 of 5.

Al deze decals zitten in de Riich kit Universal Carrier mk II, RV35027.1000010983.webp

1000010982.webp1000010978.webp

Overigens is de Riich een goed gedetailleerde universal Carrier.

Succes!

Groeten, Jan

Ik heb de betreffende kit en ga voor je kijken of ik de decals kan missen. Laat ik je vandaag nog weten.

Jan

Roger,

Ik heb ze voor je. Komen van een Bison decals en Accurate Armour setje. Inclusief een brugclassificatie 5 (ton) met een gele ring.

Bij akkoord stuur ik ze naar je toe. Je adres heb ik nog in pb.

Groeten, Jan

Ik verheug me nu al op dit diorama!

Ik ook Walter!😊

Er komt ook nog een geïmproviseerde voetbrug bij waar enkele soldaten overheen lopen
IMG_3884.webp
IMG_6214.webp
Dit diorama in wording heeft op meerdere vlakken een speciale betekenis voor mij!
Deze lokatie is om de hoek van waar ik nu woon,
Mijn opa heeft meerdere foto’s gemaakt van deze gebeurtenis,.
Mijn oom heeft een bronzen beeld gemaakt van generaal Barber die bij de brug is geplaatst en mischien nog wel het belangrijkste mijn vader was van plan om hiervan een maquette te maken (1/72) maar door zijn overlijden heeft dit helaas nooit plaatsgevonden! Hij heeft meerdere maquettes gemaakt van Moergestel die nog altijd te bewonderen zijn in het ontmoetingscentrum en gallerie Den boogaert.

Maar eerst nog even mijn Ardennen dio afwerken alvorens ik hier aan ga beginnen!😉

Groet,

Roger

Laatst bewerkt:
Mooi beeld. Die golfplaat achter op de carrier is mooi detail!

Ik vindt de naam ook een mooi detail, en kijk eens naar hoe strak de rups staat, en, last but not least, t is vermoedelijk een 3 inch mortier carrier, de voetplaat hangt aan de verre zijkant, en de golfplaat bedekt de oorspronkelijke plek van de mortier, maar wat ziet ie er goed uit he

Klopt Eric,huis staat er nog!
Kom er elke dag langs als ik de hond uitlaat!!😊
Ik heb de keuze uit meerdere carriers die op foto’s en filmmateriaal zichtbaar zijn!
Wat ik mij nog afvraag,zijn dit soort figuren ook in 1/35 ook verkrijgbaar?
Volgens mij is het een motorrijder!

IMG_3960.webp

Die van wee friends is witmetaal, valt niet mee om aan te passen. Handschoenen behoren wit achtig te zijn, t is tenslotte een MP verkeersregelaar.

Terug
Bovenaan