info-aanbod Brits /US

Bert Lindeboom

Lid van de TWENOT
vanwege het zeer grote aanbod aan mogelijkheden van deze FOC en de vragen die het genereert wil ik wel helpen met aanvullende info oid als iemand eenmaal een idee heeft wat te gaan bouwen,wel voor het geallieerde gedeelte voor de duidelijkheid,Duits heb ik niet zo veel mee ook al waren die er ook in de buurt,stuur maar een PB met een specifieke vraag dan krijg je antwoord,
groeten,bert

Gert ten Brink

Lid van de TWENOT
Ik denk er over om mee te doen, met een Mortar Carrier. Van Tamiya heb ik een Bren Carrier. En van Resiecast een ombouwset om er een Mortar Carrier van te maken.
Maar ik heb maar heel weinig kaas gegeten van markeringen en camoflage als het om Britse voertuigen gaat.
Mijn vragen zijn, welke kleur moet het voertuig hebben? Bronze green en welke kleur van Humbrol komt hier het dichste van in de buurt?
Moet er nu ook zwarte camo op? En zo ja, is het dan hard edge of zachte gespoten?
Welke decals kan ik gebruiken? Die met de zwarte stier?
Wie kan me antwoorden geven?

Bijvoorbaad dank,
Gert.

Bert Lindeboom

Lid van de TWENOT
Ha Gert,
direct bij overloon zijn 3 britse divisies betrokken,11th armoured (met de zwarte stier)3rd infantry en 15th(scottish)infantry,allen hadden mortarcarriers in de standaard uitrusting ,deze bevonden zich in de supportcompagnies,mar5keringsmogelikheden zijn dan ook legio,campufleren kan,shade 15 ,dat is de britse kleur die neigt naar olive drab met zwarte delen,evt mickey mouse maar grillige zwarte vegen van onder uit en van de bovenzijde uit met een od baan ertussen is ook vrij normaal ik pb wel wat AoS -divisie combi's,
groeten,bert

Ditmar Tabben

Lid van de TWENOT
Hallo Bert,

ik wilde aan de wedstrijd meedoen met een churchill.

Weet jij of ik ergens aan de juiste decals kan komen voor de desbetreffende divisies?

In mijn kit ontbraken helaas de decals. Krijg van iemand deze decals, maar weet niet of dat de juiste markeringen zijn?

Dank je!

Groeten Ditmar

Bert Lindeboom

Lid van de TWENOT
ha Ditmar,
6th Guards tankbrigade is actief geweest bij Overloon,deze hadden ook Churchill MkVII's ,Tamiya heeft twee bouwdozen van de Churchill,de crocodile en de standaard mkVII ,bij die laatste zaten de goede decals ,ik kan even kijken of ik nog iets heb,zal ook kijken voor meer info ,die krijg je per PB,
groeten,bert

Bert Lindeboom

Lid van de TWENOT
deze tread over de churchill geeft je een aantal antwoorden en handige info;
http://www.twenot-forums.nl/viewtopic.php?f=2&t=27980&p=260502#p260502
groeten,bert

Ditmar Tabben

Lid van de TWENOT
Hoi Bert,

bedankt voor die handige link! Schept toch wat meer duidelijkheid. Dat ze er ook Sherman links op lasten is ook een mooie tip!

Dus de decals in de Tamiya doos kloppen voor Overloon? Maakt dus verder ook niet uit welke divisie ik pak?

Ik krijg de decals gelukkig ook al van iemand anders, maar als jij ze ook nog hebt, heb ik iig backup....

Thanx!!

Ditmar

Bert Lindeboom

Lid van de TWENOT
ha Ditmar,
de churchill zaten in een onafhankelijke brigade,geen divisie,en bij tamiya vind je decals voor 1 tank die van die brigade deel uitmaakte die bij overloon vocht,je kunt dus niet zomaar alles gebruiken,ik stuur je deze week nog een pb met aanvullende info.Lees in ieder geval even rustig de tread door van de link,en vooral de reaktie van sam alderlieste,dan wordt al veel duidelijlk,
groeten,bert

Bovenaan