In Memoriam Remco Agterberg

Vanochtend, na een lange, slopende ziekte maar toch nog onverwacht is Remco Agterberg overleden.
Remco was voor de mensen die hem kenden een zeer gewaardeerd mens en ook een begenadigd modelbouwer

Remco's ouders hebben mij verzocht dit hier op de website bekend te maken zodat zijn vrienden binnen de vereniging snel kennis kunnen nemen van dit ontstellende bericht.
Ik zal eerlijk zeggen dat ik persoonlijk ooit slechts 1 dag met Remco ben opgetrokken, en wel op de Nationals, nu al weer bijna 1 jaar terug.
Remco heeft toen een diepe indruk op mij gemaakt, we hebben samen diverse wedstrijdklassen gejureerd en zijn eerlijkheid en expertise kunnen een voorbeeld zijn voor een ieder.
Het was toen nog geen week later dat het bericht van zijn ziekte bekend werd.
Sindsdien werd het stil rond Remco maar hij heeft de TWENOT altijd een warm hart toegedragen en veel van zijn beste vrienden kende hij via de vereniging.

Ik ben niet goed in dit soort teksten dus ik wil maar eindigen met namens mijzelf en de TWENOT zijn ouders, verdere familie en zijn vrienden veel sterkte toe te wensen de komende zware weken.
Mocht iemand een condoleance kaart willen sturen naar zijn ouders dan kunnen zij mij mailen voor de adresgegevens.
Verder staat het natuurlijk iedereen vrij om zijn of haar gedachten hier neer te schrijven. Het is misschien een kleine steun voor zijn dierbaren.

Remco, 't ga je goed!

Rob

Harry van der Vlag

Lid van de TWENOT
Remco....

Remco....

Dit doet zeer......

Woorden schieten echt te kort....

Ik wens je ouders,familie en vrienden alle sterkte toe die ze de komende tijd zeker nodig zullen hebben met dit verlies...

Rust zacht ........

A

Anonymous

Remco,

Nog geen paar minuten geleden werd ik gebeld door Harry met dit verschrikkelijke bericht. Zoals Harry al schreef dit doet heel erg zeer!

Voor een kleine 4 jaar terug hebben wij elkaar, samen met Ernst, Harry en ik zelf mogen ontmoeten in Delft. Vanaf dat moment is vriendschap ontstaan. Hoe vaak hebben we niet aan de telefoon gezeten in de auto en hebben we zitten praten over onze passie modelbouw!

Hoe vaak hebben we niet met elkaar lopen praten over weer een modelbouw idee, hoe vaak niet over boeken, hoe vaak niet over dagelijkse dingen van het leven.

Hoe vaak niet over je ziekte die je naar scheen helemaal te boven was op een bepaald moment voor een paar jaar terug. Zaten we toen niet beiden in de auto opweg naar het Museum in Munster om weer eens echte modellen te aanschouwen.

Hoe gezellig was het niet met de trip van 8 naar de Ardennen en hoe top was het niet in Beltring vorig jaar!

Ik weet nog de vrijdag voor de Nationals dat we elkaar belden en jij mij zei dat je niet fit was. Nog geen 2 dagen later was de ziekte die je dacht te boven te zijn weer opgedoken. Hoe moedig en opgewekt was je niet toen je voor de jaarwisseling even thuis was.... "Jan Willem ik wil leven ik wil niet dood en ik ga ook nog niet dood.....

En dan toch vandaag heeft de dood je wel ingehaald. Wat ik mij afvraag waarom jij, waarom zo jong, waarom zo vroeg? Je bent voor mij een van de meest fantastische en eerlijke personen die ik ken. Je hebt veel meegemaakt maar nooit enig wanklank of geklaag. Altijd vol moed en opgewekt.

We begonnen of eindigden onze gesprekken altijd met de woorden..."He Grote Vriend". Remco Grote Vriend het ga je goed en ik zal je nooit vergeten!

Veel sterkte naar je ouders en verdere familie.

Jan Willem

A

Anonymous

Remco

Ik kende je alleen van de Twenot bijeenkomsten en de Nationals, maar altijd begroette je me alsof je me al jaren kende en altijd was het prettig je te spreken. Vreselijk dat jij er niet meer bij bent.

Ik wil de familie en vrienden alle sterkte wensen in dit grote verlies.

Bert Takken

Lid van de TWENOT
Ik heb je 1 maal ontmoet bij een meeting en een hele tijd met je zitten babbelen over de voor en tegens van een club zoals de Twenot (ik was een newbie en wist niet beter) en je had een zeer verhelderend en opjectieve kijk op het geheel, althans zo ervaarde ik dat.
Ik wil dus hierbij je familie veel sterkte de komende tijd toewensen en hoop dat je nu rust en vredigheid heb gevonden in het hiernamaals. Ik ben niet gelovig maar geloof wel in een soort andere wereld.
Bert

Het leven is als een treinreis, alleen deze trein heeft nooit vertraging soms gaat hij te snel en zijn mensen bij hun eindstation voordat hun medepassagiers de kans te hebben gehad om nog zoveel te zeggen en te horen. Remco, jij bent bij jouw station gearriveerd voor jouw achterblijvers dendert de trein verder met een lege plaats in de coupe. Familie en vrienden sterkte in deze zware tijd. Remco ik hoop dat je je vrede hebt gevonden, rust zacht. Arno

....

Remco

Rust zacht jongen,Het was altijd leuk om je te zien
en te spreken.

Ik wens de familie,vrienden van Remco veel sterkte toe.

Michel Ruiter

A

Anonymous

Remco,

Het is niet rechtvaardig dat een mens met zo'n positive en levenslustige instelling zo jong van ons wordt weggerukt.

Ik zal je blijven herinneren.

Rust zacht .

Eric Sikkema.

A

Anonymous

Remco en ik hebben het afgelopen jaar moeten vechten tegen verschrikkelijke, mensonterende ziektes, in deze tijd hebben we zover als het toeliet wel 's contact gehad en elkaar steun gegeven in verschillende stadia van behandeling, ik heb het gehaald, hij jammer genoeg niet.

Remco is en was een gevoelige intelligente jongen die ondanks zijn eigen ellende veel oog had voor de mensen om hem heen, en dat siert hem enorm, ik kan mij niet eens beginnen voor te stellen hoe dit pijn moet doen bij zijn familie en vriendenkring.

Het zou mooi zijn als we bij een volgende meeting er even een minuutje stil bij staan dat we hem kwijt zijn.

"Een ding moet je weten, dood ben ik pas echt als je mij bent vergeten"

Dag Remco, rust zacht, Rick

Condoleance register

In samenspraak met de woordvoerder van Remco's familie, en op nadrukkelijk verzoek van een aantal van jullie is er besloten tot het volgende:

Deze serie berichten ter nagedachtenis aan Remco zal vanaf nu beschouwd worden als een condoleance register en over enige tijd netjes uitgeprint worden aangeboden aan Remco's familie.
Dus als je de familie een steunbetuiging wilt sturen kan dit via deze site.
En bij deze wil ik de mensen die dat al gedaan hebben bedanken.

Woensdag a.s. zal Remco worden begraven en voor de mensen die daar bij willen zijn, iets wat zeer gewaardeerd zal worden door de familie omdat de Twenot een belangrijk deel van Remco's leven uitmaakte, is er een verzameladres vlakbij:
Ernst Westerhof coordineert dat en hij is bereikbaar via hetzer@tiscali.nl.
Helaas zal ik er zelf niet bij kunnen zijn, de zelfde hobby die ons bijeen bracht brengt mij nu met een vriend uit de USA naar de Ardennen.

Nogmaals iedereen veel sterkte,
Rob

A

Anonymous

Remco,

Helaas heb ik dit droevige nieuws gisterochtend op weg naar Euro Militaire mogen vernemen.
Een evenement waar je ook heel graag bij zou willen zijn.....

In de korte periode dat ik je heb mogen kennen heb ik je ervaren als een strijdlustige levensgenieter, desondanks de nodige tegenslagen die je tot dan toe hebt moeten ondergaan.

Zoals al eerder gemeld door anderen; was je er altijd voor anderen en dan ook een echte aanwinst voor de verenigingen TWENOT en IMPS.

Niets rest mij dan je familie, naasten en vrienden sterkte wensen in de komende periode.

Rust zacht....

Jan-Willem de Boer

A

Anonymous

Rust zacht

Remco,

Nadat ik je een jaar of 4 geleden heb ontmoet, heb ik je leren kennen als een goede kennis die altijd interesse in de wereld om hem heen toonde zowel op persoonlijk vlak als hobby gerelateerd.
Zeker na de trip die we "met de groep van 8" naar de Ardennen hebben gedaan, ben ik je nog meer gaan waarderen.
Helaas is het kontakt wat verwaterd de laatste jaren, maar je bent nooit uit het hart geweest!!!!!!!

Woorden schieten eigenlijk te kort om dit enorme verlies te beschrijven...
alle familie, vrienden en kennissen erg veel sterkte gewenst met dit enorme verlies!!!!

Erwin

Bert Lindeboom

Lid van de TWENOT
remco,
wij hebben elkaar slechts een paar keer ontmoet maar deze herinneringen doen mij beseffen wat een leegte jij achter moet laten bij de mensen die jou kenden.
familie en vrienden ,veel sterkte gewenst,
bert

Eind vorig jaar heeft de regio Noordoost op initiatief van Marcel Heijkop op de bijeenkomst in Ureterp een kaart gestuurd aan Remco. Alle aanwezigen hebben deze kaart getekend. Slechts enkelen kenden Remco persoonlijk maar allen hebben via die kaart aan Remco laten weten dat zij met hem meeleefden.
Wij hopen dat Remco steun heeft gevonden in deze kaart, het was een teken dat modelbouwers er voor elkaar zijn, al kennen ze elkaar niet. Ook in heel moeilijke tijden kunnen wij elkaar steunen, al is het maar met een kaartje.
Wij condoleren Remco's naasten met dit grote verlies en wensen hen sterkte voor de toekomst.
Zijn stoel blijft leeg, maar zijn naam zal blijven voortleven in onze herinnering.

Twenot regio Noordoost
Wim Oldekamp
regio coördinator

Ik weet niet of het al besproken is met het Bestuur, maar wellicht is er een mogelijkheid om dit bericht van het overlijden van Remco ook in het Twenot blad te plaatsen. Zodat ook alle leden die geen beschikking hebben over internet hiervan op de hoogte worden gesteld.

Verder wil ik de familie van Remco alle sterkte toewensen in deze moeilijke tijd.

Raymond

Ernst Westerhoff

Lid van de TWENOT
Mijn bouwmaatje is er niet meer

Lieve ouders, familie en vrienden van Remco,

Mijn bouwmaatje is er niet meer.

Ik vergeet nooit hoe we elkaar hebben leren kennen. Ik woonde net in Maarssen-broek, en was bezig met het verbouwen van ons huis. Remco belde, sprak me aan met mijnheer, en vroeg of hij niet een keer met mij mee kon rijden naar een bijeenkomst. En voor een ieder die Remco heeft gekend, onze vriendschap was al snel geboren. Sinds die tijd zo’n 5 jaar geleden bouwden we geregeld een avond samen aan militaire voertuigen. Meestal een avond in de week. Hij bouwde dan militaire voertuigen in schaal 1 op 35 en ik in schaal 1 op 72. Ik probeerde Remco over te halen ook mijn schaal te proberen, en hij deed altijd precies hetzelfde bij mij.

Zo’n avond zag er praktisch altijd hetzelfde uit. Hij kwam bij ons dronk koffie met Chantal en mij, rookte een sigaretje met Chantal en we babbelden over van alles nog wat.

Vervolgens op de zolder de spullen gepakt gingen we aan de slag, ook daar praten we over alles wat in ons opkwam en zeker niet alleen modelbouw. Hij vertelde me over zijn werk, zijn plannen voor de toekomst, over politiek, auto’s, muziek en over nog vele dagelijkse dingen van het leven. En uitaard maakten we plannen, om musea te bezoeken, hoe we naar de clubmeetings en beurzen zouden gaan en planden we uitjes naar de Ardennen, Beltring noem maar op.

Rode draad in onze gesprekken was altijd de passie, de passie in onze gezamenlijke hobby, de modelbouw.

Toen kwam op 1 november 2003, de Nationals in Nieuwegein, een jaarlijks modelbouw evenement. We gingen daar uiteraard weer met z’n tweeën heen. Maar Remco bleef wat langer want hij ging jureren. Logisch, als je tot de top behoort kun je ook goed jureren. Ook hier was de passie weer aanwezig. En de volgende dag, werd je opgenomen in het ziekenhuis. Leukemie. Het was weer terug…

Je hebt vervolgens gevochten en het leek allemaal weer goed te komen. Gelukkig hebben we je daarna nog een paar keer gezien, en hebben we een foto van jou met onze klein meid Kirsten. Je wilde het zelf doen, met de hulp van je ouders, je zussen, Mirjam en je familie. Gelukkig hebben we je nog velen malen een kaartje of tijdschriften kunnen sturen, zodat je wist dat we er voor je waren.

Ik heb wel eens tegen je gezegd tijdens zo’n modelbouw avondje, dat je de meest sociale persoon was die ik kende. Je stond altijd voor iedereen klaar, was tegen iedereen beleefd, je vergat nooit een verjaardag en iedereen die je een keer sprak zag dat ook. Iedereen kende Remco, was het niet van een beurs dan wel van het forum. Nooit sprak hij negatief over iemand, hij zag altijd het goede in iemand. Ze kenden hem allemaal en mochten hem allemaal.

We noemden elkaar altijd prutser, want ja dat deden we nou eenmaal. Nou, jij prutste heel wat prijzen bij elkaar.

Remco, ik zal je missen, bouwmaatje, maar nooit vergeten.

Ernst Westerhoff

Als laatste eer aan deze bijzondere jongeman vind ik het gepast om vanmiddag tussen 14:00 en 16:00 het forum tijdelijk af te sluiten.
Voor iedereen die er vanmiddag bij kan en wil zijn: Heel veel sterkte.
Juist diezelfde hobby die ons samenbracht brengt mij nu naar de Ardennen, met een gast uit de USA.
Ik zal in gedachten bij jullie zijn, en mijn gast uitgebreid vertellen over die fantastische jongeman die ons zo vroeg moest verlaten.

Rob

Marcel van Heijkop

Lid van de TWENOT
Hoewel allebei Twenotters, leerde ik Remco kennen tijdens de IPMS Nationals waar we meededen in de categorie 1/35 tanks. Met al het Belgische geweld (en het geringe aantal deelnemers IHA) ging het al snel om de 3e plaats tussen mijn Jagdpanther en een zeer goed geweatherde US Army truck. Uiteindelijk won de truck en toch benieuwd naar de gebruikte technieken stapte ik na afloop op de bouwer af: Remco Agterberg. Hij reageerde eerst wat verrast, maar ging vervolgens helemaal uit z'n dak om mij te uit te leggen hoe ie z'n weathering voor elkaar had gekregen. Dit bleek achteraf een typische Remco-reactie te zijn.

Tijdens de Regio Noord middagen in Ureterp heb ik Remco leren kennen als een zeer begaafde modelbouwer (Kingtiger, Marder..) en een fijn mens. Met Rob ben ik van mening dat op voertuiggebied bij de IPMS Nationals zelden zo goed gejureerd is als toen.

Remco, ik zal je missen in Ureterp: Altijd pratend en rokend, enthousiast en positief, oprecht geinteresseerd in je medemodelbouwmens en z'n creaties, grappenmakend met Ernst.

Rust zacht en plakze daarboven.

Marcel

Ik hoop dat de ceremonie een mooie is geweest, ik zal van de week deze hele serie berichten uitprinten en opsturen naar de familie.
Groet
Rob

Bovenaan