Ik ga op vakantie naar Oekraïne en ik neem mee...

In Kherson is maar weer eens een T-62 buitgemaakt door de Oekraieners;

FhbeMhGWQAEIgiO.jpeg

Onder die moderne imperiaal zit dus een T-62.... en nee, het is niet een latere opgewaardeerde/gemoderniseerde T-62M of T-62MV....het is echt een originele T-62.....de Koude Oorlog is weer terug van weggeweest.......wie weet verschijnt zo meteen ook nog de eerste T-55..
 
In Kherson is maar weer eens een T-62 buitgemaakt door de Oekraieners;

Bekijk bijlage 21260

Onder die moderne imperiaal zit dus een T-62.... en nee, het is niet een latere opgewaardeerde/gemoderniseerde T-62M of T-62MV....het is echt een originele T-62.....de Koude Oorlog is weer terug van weggeweest.......wie weet verschijnt zo meteen ook nog de eerste T-55..
Kun je dus nagaan wat wellicht nog meer in hun MOB complexen staat…. materieel uit opa’s tijd !
 
Ja!
Hij staat op ORYX

1668466265621.png
Nog 15 tanks uitschakelen trouwens, en dan het is weer tijd voor taart in Oekraïne.

(Waarom sturen wij eigenlijk nog pantservoertuigen die kant op? Ik zie dat ze 515 tanks in beslag hebben kunnen nemen.)
 
Laatst bewerkt:
T-62 nummer twee is inmiddels ook al weggesleept door de Oekraieners;

t-62 nr 2.jpg

Deze is zo puur T-62 dat hij zo een museum in kan want er zit zelfs geen modieuze imperiaal op.
 
Arme Oryx:oei:


Dit is een Russische reparatiebasis in de buurt van Belgorod, een paar kilometer van de Oekraiense grens. De Oryx-lijst wordt gezien als de benedengrens voor de Russische materieels verliezen....dat die verliezen in werkelijkheid veel hoger zijn, mag uit de beelden blijken...
 
Vroeger hadden we in DE TANK soms de wedstrijd pantserherkenning.

Vandaag had ik er 648 goed en 15 fout
 
Laatst bewerkt:
Mark Felton is iemand wiens filmpjes op youtube ik altijd oversla. Nu viel mijn oog echter op iets dat ik toch wel apart genoeg vind om ernaar te kijken:

 
Laatst bewerkt:
Waar al taart besteld werd toen de Oryx-lijst de 1500 verloren Russische tanks bereikte....

25nov.jpeg

...zijn de Oekraieners zelf al op bijna 3000 Russische tanks aangekomen.......zullen we in dat geval dan maar 2 taarten bestellen voor het Twenot-cafe?
 
Laatst bewerkt:
Waar al taart besteld werd toen de Oryx-lijst de 1500 verloren Russische tanks bereikte....

Bekijk bijlage 21476

...zijn de Oekraieners zelf al op bijna 3000 Russische tanks aangekomen.......zullen we dan maar 2 taarten bestellen voor het Twenot-cafe?
Tja, wat is waar…..Dit zijn echt enorme cijfers!
 
Tja, wat is waar

Na de terugtrekking rond Kiev werden de Oryx cijfers voor T-80 verliezen vergeleken met de officiele verliescijfers van het met die specifieke tanks uitgeruste 1st Guards tankleger. Uit die vergelijking bleek dat Oryx zo'n 80% van die werkelijke verliescijfers genoteerd had. En dit was dan nog een situatie dat er na de terugtrekking al het achtergelaten materieel gezien en geteld kon worden. Alleen zegt dat helaas niet hoeveel materieel er door de Russen geborgen is voor die terugtrekking.

Als je dat percentage toepast op alle tank types dan moet je bij het huidige aantal op de Oryx-lijst al bijna 400 tanks optellen. Een onwaarschijnlijk aantal? De Russen hebben al kapot geschoten materieel op de trein naar huis gezet. Dat doen ze in dichte bakken, vanaf de grond zie je dan alleen een metalen bak maar van boven zijn die bakken open. In diverse filmpjes die gemaakt zijn van bovenaf, zie je dat die bakken gevuld zijn met uitgebrand materieel.

Het depot bij Belgorod uit het filmpje hierboven, is niet het enigste depot waar materieel verzameld wordt. Ook op de Krim is er zo'n depot dat ook vol ligt met puin.

Wat in ieder geval zeker is bij deze aantallen...is dat de Russen al bijna 100 keer meer tanks verloren hebben dan het Nederlandse leger in de strijd kan werpen.
 
Het Chinese Trumpeter krijgt het maar druk met het uitbrengen van al deze T-72B3 varianten. ......................
Mijn creditcard heeft de strijd in ieder geval al opgegeven.....:huil:
 
Terug
Bovenaan