IDF M-51 Super Sherman

Benieuwd naar je Merkava, welke gaat het worden? Er is veel te vinden over die brute dingen, laat je niks wijs maken door de fabrikanten over de kleur. Mocht je vragen hebben over de kleur heb ik wel een aantal combinaties voor je om tot een redelijk goeie kleur te komen.

zit te denken aan de merkava 3d.. echt een mooi apparaat!

zag op youtube wel een mooie tutorial van Meng zelf.. die leek me wel oke om te volgen..

maar jou merkava's zien er echt geweldig uit!! kom vast nog wel bij je op het net voor tips 😉

bedankt voor de aangeboden hulp.

groeten jelmer

Heico is absoluut de Merkavo-fiel, bij hem kun je zeker terecht voor goeie tips over merkava's 🙂

Ik vind hem goed geslaagd, je wash laat veel delen goed tot hun recht komen en de tank ziet er lekker zanderig uit. De verroeste track op de turret is mooi gelukt, hoewel sommige delen daarvan niet horen roesten omdat ze van rubber zijn.

greetz

ja heb je ook gelijk in! maar ben nogal veel aan het experimenteren en uitproberen.. dus vandaar de roest 😉
de 21 decal op de toren hoort er eigenlijk ook niet thuis..

maar bedankt voor de complimenten 😀

Het blijft toch altijd een imposant voertuig en je hebt het model zeker tot zijn recht laten komen.
Je zegt zelf dat je nog veel aan het experimenteren en uitproberen bent, dus vooral lekker zo doorgaan.

Ben benieuwd naar je volgende projecten, maar dat beloofd wel wat goeds gezien dit project.

Gr. Eelco

Heico van der Heide zei:
Benieuwd naar je Merkava, welke gaat het worden? Er is veel te vinden over die brute dingen, laat je niks wijs maken door de fabrikanten over de kleur. Mocht je vragen hebben over de kleur heb ik wel een aantal combinaties voor je om tot een redelijk goeie kleur te komen.

Dan ben ik wel even nieuwsgierig wat voor Vallejo kleur er op een Merkava IV moet?
zij bieden een primer aan: http://www.vallejo.nl/vallejoprimers/val73614.html
is dit een goede basis??

groet, Peter.

Pelle Couwenhoven zei:
Heico is absoluut de Merkavo-fiel

Hehe, thanks.. Dat valt wel wat mee hoor. Vergeleken bij sommige jongens op het IDF forum ben ik nog maar een beginner 😛
Peter van Hout zei:
Dan ben ik wel even nieuwsgierig wat voor Vallejo kleur er op een Merkava IV moet?
zij bieden een primer aan: http://www.vallejo.nl/vallejoprimers/val73614.html
is dit een goede basis??

groet, Peter.

Ik heb zelf de Vallejo nog niet gebruikt, al wil ik die nog wel eens gaan proberen. Maar ik denk dat het best een goeie basis zal zijn. Waarom?

file.php

Dit plaatje even geleend van het IDF forum. De persoon van wie de foto is heeft z'n naam er bij gezet (Michael Mass) dus alle credits ook voor hem hiervoor.

Maar als je ziet hoeveel de 3 van elkaar verschillen in kleur terwijl het in de basis allemaal (ongeveer) dezelfde kleur is. Door verwering verschilt het nu zoveel van elkaar.

Ik heb tot dusver de Lifecolor geprobeerd en een paar diverse Tamiya-mixen waarvan een paar met grote tevredenheid.

Maar goed, ik wil Jelmer z'n topic hier nu niet verder 'vervuilen' maar als iemand meer wil weten is het uiteraard geen probleem om dit via pb te doen 😉 .

Terug
Bovenaan