Hummel en fallschirmjager

EricReist

Lid van de TWENOT
De bouw van een Nashorn (volgende week de foto's) was meteen een goede reden een ooit gebouwde oude Hummel een beetje op te kuisen en te voorzien van mannetjes. Ammo loading maar dan voor de inwendige mensch. Geschoten konijn, stoofpeertjes, en er komt nog meer voedsel. Onderdelen zitten los. Uiteindelijk een whitewash erover...

modhummel00.jpg

modhummel02.jpg

modhummel03.jpg

modhummel04.jpg

En voor het eerst een poging gedaan mannetjes te schilderen met camo. De basis zit erop, nu wat zachter maken, washes, details, en ook de gezichten bijwerken. Maar commentaar en suggesties zijn zeer welkom, dit vind ik knap lastig!

modjagdp10a.jpg

modjagdp10b.jpg

modjagdp10c.jpg

Eric

Eric,

netjes. Succes met washen en filteren en highlighten!
Dat er maar veel variatie in mag komen.

mag ik de suggestie aandragen de figuren in een aparte topic te zetten?
ga zelf binnenkort aan de splinter, ben benieuwd naar je progressie straks.

René

Hoi Eric,
Leuk dat je toch zo'n ouder model ter hand genomen hebt. Ik heb ook nog twee van deze oude Hummels (de volgende opmerkingen zijn slechts suggesties). Ik heb de sleepogen aan de voorzijde vervangen door grotere (met een nieuwer model als voorbeeld) en ook de foutieve afgeronde uitstekende stukken van de zijpanelen hieronder (bij gebrek aan een betere omschrijving) vervangen door rechte. Ook vond ik het lonend om de bullet-splash guards op het voordek te vervangen door betere. Persoonlijk vond ik dit de meest in het oog springende tekortkomingen van dit model (er zijn natuurlijk nog een berg andere dingen te bedenken 😉 ). Ben vol lof over je figuurtjes, vind zelf splintercamo het moeilijkst om realistisch te laten uitzien.In dit laatste ben je goed geslaagd. Je jagerfiguur zou ik geloof ik maar vervangen door een betere. Hij heeft het geweer op een vreemde plek in de hand (niet bij het zwaartepunt) en het dode konijn lijkt meer op een knuppel (of het moet een stijfbevroren exemplaar zijn).

Groet,

Arjan

Heren, dank voor het commentaar!

Arjan: zoals altijd nuttige opmerkingen op het model, ik ga die sleepogen eens aanpassen. Wat bedoel je met de uitstekende delen op de zijwand? De oogjes bovenaan?

De jager... het konijn moet im Schwung zijn afgebeeld, de jager zwaait met zijn arm. Misschien maar recht naar beneden laten hangen. Maar het geweer? Ik ben geen kermisklant of jager, maar het lijkt mij logisch je geweer in die holte vande kolf te pakken, zeker als ervoor de telescoop zit?

Eric

EricReits zei:
maar het lijkt mij logisch je geweer in die holte vande kolf te pakken, zeker als ervoor de telescoop zit?
Ik denk dat het geweer nu arbotechnisch gezien niet helemaal correct is. Bovendien is de kans nu groter dat het zou vallen, en dat wil je niet met je dure Ferngucker erop. Ik zou zeggen, over de schouder of aan de schouderband.

Groet, MD

Valt mee hoor dat geweer. Hij moet wel sterk zijn om dat geweer zo lang recht te kunnen houden, maar het zou kunnen (tis toch een Arier, he 😛 ).
En dat konijn zou je inderdaad een beetje bevroren kunnen laten lijken. Om meer dat koude wintergevoel te bereiken zeg maar. Als ie tenminste in een strik gezeten heeft. Als je een haas met een 7.92 jachtgeweer schiet, blijft er weinig van 'em over, ben ik bang. Maar goed, dat zijn details.
Respect voor de zimmerit op je Jagdpanther, heb je dit zelf gemaakt met iets?

Veel succes verder,

Anne

Hoi Eric,
In sommige gevallen zijn plaatjes begrijpelijker dan een ellenlange omschrijving. Aan de vergeling van het plastic is te zien dat dit projektje al een aantal jaren op voltooiing wacht (jaar of 11 schat ik 😉 ). Misschien dat ik nu eindelijk ook eens tot afronding kom, wat dat betreft vind ik de modellen van bouwgroep Amsterdam altijd erg inspirerend 🙂 .

Groet,

Arjan

Terug
Bovenaan