Humber scout car klaar

Hier wat fotos´s van mijn humber scout car. Behalve de antennes weet ik niet zo goed wat ik er nog aan moet toevoegen. (hoe lang en dik moeten de antennes eigelijk zijn 😕: )

Een laag witte Tamiya verf uit de luchtkwast, de vloer is met de handkwast en humbrol gedaan.
IMG_1804-1-1.jpg

Het interieur: details geschilderd en geweathered
IMG_2281-1.jpg

nogmaals het interieur
IMG_2282.jpg

het model op een (erg) rood plankje 😀
IMG_2728-1.jpg

blauwe achtergrond
IMG_2767.jpg

bruine achtergrond
IMG_2863.jpg

Ieder commentaar of sugesties is/zijn welkom.
groeten,

Gert-Jan

Mooi zeg! Reden ze met deze camo ook in Europa, of meer in de woestijn?
Is deze van Bronco trouwens?
En dat prachtige interieurtje, zit dat er al bij, of is dat een apart (pe) setje?
Misschien een figuurtje erbij?
Owja, misschien nog ff checken of het gereedschap echt mettalic met blank hout is en niet meer groen.

Groetjes, Anne

Hoi Gerd jan

Zeer mooi karretje geworden!!
mag ik vragen hoe je de stoffige buiten kant hebt gedaan??
ik ga binnen kort mijn humbertje in deze zelfde kleuren spuiten (iets ander patroon) en jouw stof ziet er erg goed uit.

Groeten

Leon

Gert-jan,

ziet er zeer strak uit, ik zou er zeker een figuur bij plaatsen, dit laat nog duidelijker zien hoe klein deze scout car eigenlijk is.
De antennes zijn volgens mij vrij lang en erg dun (juiste lengte weet ik niet), even googlen dus (moet op het net toch wel te vinden zijn).

Willem

hallo,

bedankt voor jullie reacties
@Dom, bedankt 😛

@Bas, dit is eigelijk het eerste model waarvan ik foto´s genomen heb. Ik ben wel van plan verslag te doen van mijn volgend project in het fotoalbum.

@Anne, de kit is inderdaad van Bronco en RUDD gebouwd incl. interieur. Het kleurenschema is overgenomen uit de instructies en stelt een voertuig in Italie 1944 voor. De kleur van het gereedschap is puur op esthetische gronden gekozen.

@Leon,Jacco, het stof is aangebracht d.m.v. washes en filters van Vallejo buff met grijs (wit+zwart), middeltjes voor glazes en verdund met (demi)water.
IMG_2876.jpg

@willem, er zit een mooi figuur bij de kit, alleen past hij niet meer goed in het luik, ik heb de stoel waar hij op moet staan vastgelijmd zonder te passen. Ik zou het poppetje kunnen aanpassen, maar dan is het niet meer "recht-uit-de-doos", wat eigenlijk mijn bedoeling is.
groeten,

Gert-Jan

Mooie Scout Car, Gert-Jan! Is dat Light Mud, die basiskleur?
De antennes verschilden nogal in lengte. De antenne rechts vooraan (de 'B-aerial') was een heel korte, namelijk 20,5 inch lang, bijna precies 1,5 cm in 1:35. De 'A-aerial' achterop bestond uit segmenten die je in elkaar kon schroeven van elk 4 voet lang. De meeste bestonden uit 2 of 3 segmenten, wat in 1:35 neerkomt op ongeveer 7 of 10,5 cm lang.
Beide antennes waren gewoon dun, zeg maar.

Hoi Eelke,

Bedankt voor de complimenten en de ,zeer nuttige, info over de antennes 😀
De basiskleur is idd (mijn versie van) Light Mud, gemaakt van Vallejo Khaki, Light Flesh en klein beetje zwart voor een wat grijzige tint.

Prettig weekend,

Gert-jan

Terug
Bovenaan