Humber scout car [bronco]

Martin Visser

Lid van de TWENOT
Interesses
Shermans, Bustes
Schalen
  1. 1:9
  2. 1:35
  3. 120 mm
Hierbij mijn humber scout car als losse topic (bedankt Peter)

De kit is van bronco en is mooi gedetailleerd, helaas zijn sommige details een beetje zacht en is de pasvorm niet geweldig.
Maargoed tanden op elkaar en door zetten.

De kit zelf is verder gedetailleerd met 3D setjes van Eelke, waarvoor dank.
Vooral de MG, en de jerrycan houders achterop zijn geweldig.
De wielen zijn van het juiste formaat tov die van bronco en zijn ook weer gedetailleerder

Tevens zelf lasnaadjes gemaakt

JT7A1672.webpJT7A1681.webp
Primer en daarna de vergeten items toegevoegd

1B9682A3-4AC0-4FCF-82D1-680CDC72F08D.webp
Basis verf, Tamiya khaki drab met een groen en flesh voor de juiste tint en highlights

IMG_6433.webp
Decals
IMG_6435.webp
Met haarlak in gespoten vervolgens met dunne Tamiya deck tan/buff en flat earth stof aan te brengen.

Dit wordt vervolgens bijna overal weer verwijderd om zo een mooie basis te krijgen voor toekomstige stof /modder
IMG_6438.webp
Met AK dust en earth depostist en earth en mud effect de uiteindelijke modder aangebracht
Veel in laagjes werken en niet bang zijn om ongewenste effecten weer helemaal weg te halen

JT7A1911.webp
JT7A1910.webpJT7A1913.webp
JT7A1912.webp
Groet Martin

Bedankt voor het smakelijk en samenhangend topic Martin 😃👍

Eén van m'n favoriete voertuigen deze Humber (heb er twee van maar die moeten nog even wachten..)

Jouw manier van haarlak/stof effect aanbrengen kende ik nog niet. Ziet er goed uit en ga ik zeker ook proberen !

Bedankt allemaal, ik zal de uitleg een andere keer doen met foto’s. Voor wie tijdschriften/modelbouw boeken hebben. Het is de techniek die mede door Lester Plaskitt gebruikt wordt en is beschreven in diverse recente artikelen in AFV modeller (bijv zijn muddy Sherman)

Maar ik zal als ik achter een pc zit ook een poging doen

Ondertussen wel weer verder gegaan. Die Wielen zitten erop en met olie verf is verdere stof aangebracht die meer subtiel aangebracht moest worden.

JT7A1918.webp
JT7A1917.webp

JT7A1914.webp

JT7A1916.webpJT7A1915.webp

Groet Martin

Nog plannen voor een klein ondergrondje?

Bedankt mannen.

Het Camonet is een oude van Verlinden voorzien van strookjes papier en tape.
Dit in een bakje met water, houtlijm en groene verf leggen en over het model draperen. (Ik heb dit voor de basis laag uitgevoerd en alles ook mee gespoten met de kleur van het voertuig)
Vervolgens in verschillende tinten groen verfen en de strookjes ik diverse groen en bruin tinten.

Niet heel moeilijk

Terug
Bovenaan