Huế, Vietnam 1968

Tijd voor maar weer eens een figuren projectje...
Lichtelijk gebaseerd op de vele plaatjes van de desbetreffende slag en mede wat te doen met onnodige liggende figuurtje die toch alleen maar ergens 'rond liggen'...
Alles WIP natuurlijk, we zijn er nog niet!

Grtz
Erik

Bijlagen

• IMG_20210114_185429.jpg
    IMG_20210114_185429.jpg
    198,4 KB · Weergaven: 120
  • IMG_20210114_182436.jpg
    IMG_20210114_182436.jpg
    95,4 KB · Weergaven: 120
  • IMG_20210114_182511.jpg
    IMG_20210114_182511.jpg
    112,4 KB · Weergaven: 119

Jan van Harn

Lid van de TWENOT
Interesses
Britse Gemenebest WW2
Schalen
  1. 1:35
Nu bezig met
Fordson WOT 6 GS, AEC MkI, Scammell Pioneer Recovery
Geen Shelf queen, maar drawer queen: leuk project wat veel uitstraling kan krijgen.

Vandaag van GasPatch de .30 cal ammo belt binnengekregen, meteen enkele Marines van munitie voorzien!
Prachtig spul dit, flexibel resin (of zoiets...) tot op zekere hoogte zeer buigzaam en niet te evenaren met PE qua detail (=is plat, niet 3D) of een ander plastic merk. Vond de bandjes van ICM wel goed, maar dit is beter, veel beter!!! 't Is maar een weetje voor de figuren makers....
(Nee, geen connecties...)

E

Bijlagen

• IMG_20210122_012747.jpg
    IMG_20210122_012747.jpg
    181,6 KB · Weergaven: 46

Alex van de Wetering

FOC-begeleider
Lid van de TWENOT
Kijk die zolen! Gaaf....dat soort dingen kan ik erg waarderen!
Mooie project Erik.

Een kleine huishoudelijke vraag...gebruik jij de "afbeelding invoegen" optie of "Voeg bestand toe"? De foto worden bij mij als thumbnails getoond en ik moet ze eerst aanklikken om ze echt te bekijken. Als het goed is, heb je dit niet als je de optie "afbeelding invoegen" gebruikt.

Jakko Westerbeke

Forumbeheerder
Lid van de TWENOT
Interesses
Pantservoertuigen, vnl. WOII t/m Golfoorlog
Schalen
  2. 1:72
Nu bezig met
1:35 Grant CDL, JPK 120 en M32B1 Tank Recovery Vehicle
Hij heeft de foto’s bijgevoegd als bijlages, maar niet ín z’n bericht geplaatst.

Thx Heren!

@Alex van de Wetering; Hier nog ff een plaatje van de zolen (en de toch wel errug coole munitie bandjes!) met de primer erop...
IMG_20210207_195327.jpg
Misschien zo beter met het plaatje dan!...
Doe dit via m'n mobieltje met 'Voeg bestand toe', nu met 'Volledige afbeelding',dus...

@Roger Hurkmans; Yup, heb een 'paar' figuurtjes te doen zeg maar (met de andere projekten samen zo'n goeie 23...) Houd je van de straat, is zowieso guur buiten (Tenminste hier wel, wel (nog!) wat minder wit als bij jullie...)
Muurtjes idd 'I love Bleu foam'!!!

Grtz
E

Laatst bewerkt:

Jakko Westerbeke

Forumbeheerder
Lid van de TWENOT
Interesses
Pantservoertuigen, vnl. WOII t/m Golfoorlog
Schalen
  2. 1:72
Nu bezig met
1:35 Grant CDL, JPK 120 en M32B1 Tank Recovery Vehicle
Misschien zo beter met het plaatje dan!...
Doe dit via m'n mobieltje met 'Voeg bestand toe', nu met 'Volledige afbeelding',dus...
Door een bestand toe te voegen hang je het alleen aan je bericht, zodat het eronder komt te staan wanneer je het bericht plaatst. Wil je het in de tekst laten zien, dan moet je het ook nog invoegen, zoals je hierboven gedaan hebt :)

(Je kunt naast afbeeldingen ook nog sommige andere soorten bestanden bij een bericht voegen, die je niet in de tekst kunt plaatsen: PDF’s bijvoorbeeld.)

Mooi werk Erik! Zag op FB dat de soldaat rechtsonder een flink dikke hak heeft, misschien nog even aanpassen? Of is het gezichtsbedrog?
Begroeiing van het dio wordt vast een uitdaging! 😉

Thx Rob,

Ik heb uiteraard ff nagekeken en op de foto ziet het er anders uit als in echie. Vraag me niet waarom...
Ze hebben overigens allemaal hetzelfde schoeisel aan...
Idd geen jungle, over het algemeen geassocieerd met Vietnam, maar in de ruïnes van de Hue Citadel!
Hoop dat ik dit ook zo omzetten kan zoals ik het in m'n hoofd heb....

Gr
Er

Jan Coen Wijnstok

Lid van de TWENOT
Hoi Erik,

Mooie klus. Veel plezier met schilderen. Ik zag op de laatste foto dat je de verkeerde bajonetten hebt. Die kunnen wel voor de M14. De bajonet voor de M16 is een door ontwikkeling van de bajonet voor de karabijn M1.

Succes,

Jan Coen

M16bajonet.jpg

Bovenaan