Op mijn plankje staat Horch 1a, 1980 Tamiya. Een van de laatsten die op de wand in Historama Wereld komt. Eentje die ik minstens 40 jaar geleden heb gebouwd. Netjes gebouwd, met een beetje schade maar een beetje achterhaald. Al die oude dingen zijn door mijn vingers geweest.. Hé! staat er maar één op de muur? Ja dus. Maar ik moet er nog veel meer hebben. Dus nog maar eens in de voorraad gedoken.
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=--=-=-=-=--=-=-=-=--=-=--=-

Een braaf gebouwd antiek model even zijn jasje uitgetrokken, en een scherp mes gezocht.

Hoe doe je dat? nou gewoon. Voorzichtig, want de plaat is een milimeter dig, maar wat er in it is veel dunner en kwetsbaarder. Vorzichtig op punten waar krachten op komen de hoeken eruit knippen. Inritsen met een scherp mes en je hebt meer plaatmateriaal over dan dat er onderdelen zijn.

Om te voorkomen dat je een kilo schuurwerk hebt, kort aan de rand inritsen, maar waar je niet duidelijk kunt zien waar het verder gaat: gewoon eraan laten zitten.

Gaatje boren in de hoekjes en een kruisje tussen die gaatjes ritsen

Hier kun je in de bovenhoek van het achter raam zien waar die gaatjes vooe dienen.

Van binnenuit de kruisjes "breken, en voorzichtig die driehoekjes naar binnen drukken.

Kozijnen, buitenrand en binnenkant vlakschuren, en de masllking tape zoeken.

Doosje is klaar om te passen op het chassis.
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=--=-=-=-=--=-=-=-=--=-=--=-

Een braaf gebouwd antiek model even zijn jasje uitgetrokken, en een scherp mes gezocht.

Hoe doe je dat? nou gewoon. Voorzichtig, want de plaat is een milimeter dig, maar wat er in it is veel dunner en kwetsbaarder. Vorzichtig op punten waar krachten op komen de hoeken eruit knippen. Inritsen met een scherp mes en je hebt meer plaatmateriaal over dan dat er onderdelen zijn.

Om te voorkomen dat je een kilo schuurwerk hebt, kort aan de rand inritsen, maar waar je niet duidelijk kunt zien waar het verder gaat: gewoon eraan laten zitten.

Gaatje boren in de hoekjes en een kruisje tussen die gaatjes ritsen

Hier kun je in de bovenhoek van het achter raam zien waar die gaatjes vooe dienen.

Van binnenuit de kruisjes "breken, en voorzichtig die driehoekjes naar binnen drukken.

Kozijnen, buitenrand en binnenkant vlakschuren, en de masllking tape zoeken.

Doosje is klaar om te passen op het chassis.
Laatst bewerkt: