HobbyBoss 1/35 T-26 Mod 1933 - DONE!

All,

De afgelopen maanden heb ik me bezig gehouden met het bouwen van een Hobbyboss 1/35 T-26. Een leuke, goed te bouwen kit met zelfs een beetje PE. De tracklinks passen vrij goed, hoewel ik de paspinnen en de pasmal niet gebruikt heb (dit werkt voor geen meter). De tank is, behoudens de bepakking, OOTB gebouwd.

Primer is Vallejo's Grey Primer welke ik met de airbrush aangebracht heb. Verder gewerkt met Vallejo Model Air verf. Ik heb voor het eerst gebruik gemaakt van de hairspray techniek (MIG/AMMO Scratches Effects heb ik hiervoor gebruikt). Ook mapping uitgevoerd conform het FAQ#1 boek over de witte sneeuwcamo, interessante techniek. Chips aangebracht met donkerbruine Vallejo Model Color verf. Filters aangebracht met Van Gogh en 502 Abteilung (lichtgrijs over de gehele tank en op bepaalde plekken okergeel en blauw). Metalen onderdelen bewerkt met MIG Gun Metal poeder, zeer aan te bevelen. Textuur van de modder aangebracht met Reality In Scale 'Mud in a Pot', zeer tevreden over. Vervolgens op kleur gebracht met MIG pigmenten. Rainmarks spul gebruikt voor het aanbrengen van de natte gedeelten in de modder. Bepakking is een opnieuw een mix van Reality in Scale producten, het doek is een eigen fabrikaat van Milliput. Bepakking is met droog pigment verweerd. Als laatste met de airbrush / penseel-met-pigment techniek nog modderspatters aangebracht.

Base is van een onbekend merk (gekocht tijdens SMC 2014), naamplaatje van Name It

Vond het een leuk projectje, op naar de volgende 🤣 ! Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

Gr,

Jurrie

Nice, leuke kleurstelling ook.

gr Bas

Thanks voor alle reacties!

@bas,
Is een standaard schema bij de kit. Desondanks zie je hem niet vaak zo voorbij komen (vaak russisch groen of bijv. gehele wintercamo, maar zie ze weinig zo (camo met deels wintercamo).

Gr,

Jurrie

Terug
Bovenaan