[Herman] Crusader MKI CS

Zo weer een update op dit projectje.
Gebleven bij stap 4 van de bouwtekening.
Hierbij de front fenders uitgehold, scrappen en vijlen.
Verder de achterste kisten horen niet op de MK I ook aan de binnenkant van de wielen horen afdekplaten te zitten...

Aanpassing bij Stap 5
De beugels 39c en de bijbehorende bevestiging punten verwijderen.

Aanpassing bij Stap 6 & 7
De MK I had geen reserve tank dus 56a en 55a en de tank verdwijnen in de spare box.
De uitlaten hebben een andere plaatsing deze liggen naar voren zie beneden foto's dus hebben een extra bewerking nodig.

Aanpassing bij Stap 8
De kist achter op de koepel was er niet dus ook in de spare box. Maar wel de uitlijn markeringen verwijderen en opnieuw wat klinknagels
Ben niet goed in het bijhouden met foto's dus je zien ook wat latere aanpassingen :huil:


Tevens de eerste versie hadden ook een uitstulping op de toeren. Waar dit voor dient? Misschien iemand een idee?


Aanpassing bij Stap 9
Wel gelukkig heeft iemand deze aanpassing voor mij uitgerekend

"http://panzerserra.blogspot.com/search/label/Crusader%20Mk%20I%20CS%20-%20A15%20cruiser%20tank"

Aanpassing bij Stap 10
Geen aanpassing (waar ik normaal wel een Besa loop had vervangen maar dat mag niet...)

Aanpassing bij Stap 11 & 12
Antennen stap 11 was geplaats aan de linker kant maar voegen we pas toe als ik alle weathering stappen gedaan heb.
De track covers plaats ik als ik de onder kant heb voorzien van modder etc. Dan kan je ook de aanhechting nog bijwerken met putty en een simple respray en je ziet er niets van...

Oh, De brandblussers komen uit de spare box...



Ok alles stappen gedaan en een Flimsy bezine rack gemaakt. Dus alles in de grondverf.
Voor mij al jaren de Action primer voldoet prima en droog ook goed op, bij komend voordeel goedkoop... :p
Note: blijkbaar maar x plaatjes per post dus nog maar 1...
 

Bijlagen

  • fase 3 koepel.jpg
    fase 3 koepel.jpg
    38,5 KB · Weergaven: 594
  • fase 3 koepeltop.jpg
    fase 3 koepeltop.jpg
    44,4 KB · Weergaven: 594
  • Gun Modificatie.jpg
    Gun Modificatie.jpg
    23,9 KB · Weergaven: 595
  • Fase3 bottom.jpg
    Fase3 bottom.jpg
    37,7 KB · Weergaven: 595
  • fase 3 picutre.jpg
    fase 3 picutre.jpg
    28,6 KB · Weergaven: 595
  • Fase3 top.jpg
    Fase3 top.jpg
    30,4 KB · Weergaven: 595
En de foto's van de grondverf en 1e verf ronde...



Dus nu de fase Modder en tracks...

Groetjes,

Herman
 

Bijlagen

  • fase 4 paint.jpg
    fase 4 paint.jpg
    55,1 KB · Weergaven: 592
  • fase 4 grondverf.jpg
    fase 4 grondverf.jpg
    62,6 KB · Weergaven: 592
Ha Herman,

Je kunt er misschien wel 2 doen in deze Foc, je gaat hard..
Het ziet er goed uit en Panzerserra biedt veel informatie. Ik kijk regelmatig op zijn site. Hij zou zo met ons mee kunnen doen.

Voor een Crusader zijn klinknagels onmisbaar, je hebt ze er netjes op zitten.

Succes met het vervolg.
 
Herman,
Voor mij al jaren de Action primer voldoet prima en droog ook goed op

Mooie progressie! Heb je nooit problemen gehad met de Action primer dat jij loskomt van de ondergrond? Ontvet je het plastic eerst nog?
Tevens de eerste versie hadden ook een uitstulping op de toeren. Waar dit voor dient? Misschien iemand een idee?

Wilde gok.....steun voor een zonne compas?

Alex
 
Hi Allen,

Ondertussen weer wat verder met de crusader...

Voordat ik de modder aanbreng voorzie ik de kit eerst met een 'modderlaag' van olieverf.
Indit geval Darkmud en lightmud. Die breng ik aan met stipjes waarbij Dark op schaduw plaatsen wordt geplaatst.
Hierna met een kwast met white spirit in verticale strepen wordt gestrken over de rest van het voertuig onderkant.


Na een tijdke (2dagen) wordt de modder aangebracht


Vervolgens na de droogtijd van de modder de dropvetter aanbrengen.

Volgende fase is een oude techniek highlights aanbrengen.

Zie volgende update...
 

Bijlagen

  • ModderI.jpg
    ModderI.jpg
    52,2 KB · Weergaven: 139
  • Premud.jpg
    Premud.jpg
    49,9 KB · Weergaven: 138
  • PremudI.jpg
    PremudI.jpg
    53,5 KB · Weergaven: 138
  • ModderII.jpg
    ModderII.jpg
    55,4 KB · Weergaven: 138
  • tracksI.jpg
    tracksI.jpg
    100,3 KB · Weergaven: 140
  • Highlights.jpg
    Highlights.jpg
    63 KB · Weergaven: 140
Ha Herman,

Je nadert de finish. Duidelijk, zoals je de modder in twee fasen aanbrengt. En met alle klinknagels kun je een mooie pinwash aanbrengen.

Heb je de rupsen al in de verf en/of verweerd?

Groeten, Jan
 
De laaste sprint tot het einde (volgende week al 😁)
Hierbij de stand na een aantal washes en weatheringCrusader prelast (1).jpgCrusader prelast (2).jpg
Ben nog niet tevreden over de harde roest kleur tevens mis ik nog wat 'Dirt'.

Herman
 
Beste Herman,

Leuk dat hij bijna klaar is zo op de valreep. Zoals je zelf al aangeeft is de roest erg hard, en zie ik groene vlekken op je model. Misschien is het mogelijk deze wat te blenden en zachter te maken. Ook denk ik dat het model zich wel leent voor een hier en daar wat aangezette pinwash met de klinknagels. ook zou je wat modder/ stof langs de spatborden op kunnen laten komen.

het klinkt als veel commentaar maar ik bedoel het goed, ik vind het een leuk model.
groet stijn
 
Herman,

Het wordt wel een leuk ding zo. Ik denk inderdaad dat je de roest wat meer kunt afzwakken en misschien ook de groene vlekjes wat meer kunt wegwerken.
Breng je hem mee naar Overloon?
 
Als ik die foto zie, dan moet ik denken aan een opmerking van Bert Lindeboom hier ooit op het forum, over hoe het palletje waarmee dat luik vastzit, Brits fabrikaat is :)
 
Beste Herman,

Mooi dat je zo ver bent gekomen.

Ik sluit me bij de anderen aan. probeer roest e.d. echt subtiel aan te brengen, net als voor beschadigingen geldt: less is more. Stijn noemde de boeken van Mike Rinaldi. Hij brengt gebruikssporen per gedeelte van het voertuig aan: welk soort gebruik, wat zie je dan. En met kleine beetjes, fijn penseel.

Groeten, Jan
 
Terug
Bovenaan