Herman Haverhals
Lid van de TWENOT
- Interesses
- WWII
Zo weer een update op dit projectje.
Gebleven bij stap 4 van de bouwtekening.
Hierbij de front fenders uitgehold, scrappen en vijlen.
Verder de achterste kisten horen niet op de MK I ook aan de binnenkant van de wielen horen afdekplaten te zitten...
Aanpassing bij Stap 5
De beugels 39c en de bijbehorende bevestiging punten verwijderen.
Aanpassing bij Stap 6 & 7
De MK I had geen reserve tank dus 56a en 55a en de tank verdwijnen in de spare box.
De uitlaten hebben een andere plaatsing deze liggen naar voren zie beneden foto's dus hebben een extra bewerking nodig.
Aanpassing bij Stap 8
De kist achter op de koepel was er niet dus ook in de spare box. Maar wel de uitlijn markeringen verwijderen en opnieuw wat klinknagels
Ben niet goed in het bijhouden met foto's dus je zien ook wat latere aanpassingen
Tevens de eerste versie hadden ook een uitstulping op de toeren. Waar dit voor dient? Misschien iemand een idee?
Aanpassing bij Stap 9
Wel gelukkig heeft iemand deze aanpassing voor mij uitgerekend
"http://panzerserra.blogspot.com/search/label/Crusader%20Mk%20I%20CS%20-%20A15%20cruiser%20tank"
Aanpassing bij Stap 10
Geen aanpassing (waar ik normaal wel een Besa loop had vervangen maar dat mag niet...)
Aanpassing bij Stap 11 & 12
Antennen stap 11 was geplaats aan de linker kant maar voegen we pas toe als ik alle weathering stappen gedaan heb.
De track covers plaats ik als ik de onder kant heb voorzien van modder etc. Dan kan je ook de aanhechting nog bijwerken met putty en een simple respray en je ziet er niets van...
Oh, De brandblussers komen uit de spare box...
Ok alles stappen gedaan en een Flimsy bezine rack gemaakt. Dus alles in de grondverf.
Voor mij al jaren de Action primer voldoet prima en droog ook goed op, bij komend voordeel goedkoop...
Note: blijkbaar maar x plaatjes per post dus nog maar 1...
Gebleven bij stap 4 van de bouwtekening.
Hierbij de front fenders uitgehold, scrappen en vijlen.
Verder de achterste kisten horen niet op de MK I ook aan de binnenkant van de wielen horen afdekplaten te zitten...
Aanpassing bij Stap 5
De beugels 39c en de bijbehorende bevestiging punten verwijderen.
Aanpassing bij Stap 6 & 7
De MK I had geen reserve tank dus 56a en 55a en de tank verdwijnen in de spare box.
De uitlaten hebben een andere plaatsing deze liggen naar voren zie beneden foto's dus hebben een extra bewerking nodig.
Aanpassing bij Stap 8
De kist achter op de koepel was er niet dus ook in de spare box. Maar wel de uitlijn markeringen verwijderen en opnieuw wat klinknagels
Ben niet goed in het bijhouden met foto's dus je zien ook wat latere aanpassingen
Tevens de eerste versie hadden ook een uitstulping op de toeren. Waar dit voor dient? Misschien iemand een idee?
Aanpassing bij Stap 9
Wel gelukkig heeft iemand deze aanpassing voor mij uitgerekend
"http://panzerserra.blogspot.com/search/label/Crusader%20Mk%20I%20CS%20-%20A15%20cruiser%20tank"
Aanpassing bij Stap 10
Geen aanpassing (waar ik normaal wel een Besa loop had vervangen maar dat mag niet...)
Aanpassing bij Stap 11 & 12
Antennen stap 11 was geplaats aan de linker kant maar voegen we pas toe als ik alle weathering stappen gedaan heb.
De track covers plaats ik als ik de onder kant heb voorzien van modder etc. Dan kan je ook de aanhechting nog bijwerken met putty en een simple respray en je ziet er niets van...
Oh, De brandblussers komen uit de spare box...
Ok alles stappen gedaan en een Flimsy bezine rack gemaakt. Dus alles in de grondverf.
Voor mij al jaren de Action primer voldoet prima en droog ook goed op, bij komend voordeel goedkoop...
Note: blijkbaar maar x plaatjes per post dus nog maar 1...