Herdenkingsmunt Slag om de Schelde … WTF?! Nee, echt, WTF?!

Jakko Westerbeke

Forumbeheerder
Lid van de TWENOT
Interesses
Pantservoertuigen, vnl. WOII t/m Golfoorlog
Schalen
  1. 1:35
  2. 1:72
Nu bezig met
1:35 Israëlische M247 DIVADS en MIM-14 Nike Hercules
Er wordt een herdenkingsmunt uitgegeven voor de Slag om de Schelde, lees ik net in de krant.


En hoe ziet dat ding eruit, dan? Nou, zo …

945335F4-AB9A-4240-A46D-A65BF5331C73.jpeg

De vliegdingessen lijken me B-25 Mitchells met vier in plaats van twee motoren correctie: het zijn Handley Page Halifaxen, het voertuig linksonder is denk ik iets moderns dat ik niet herken (of een science-fictionvoertuig) en de tanks zijn Duitse Panzer IV’s … En wat doet die pijl daar richting Schouwen? En waarom een Amerikaanse vlag?

Goed gedaan, jongens …
 
Laatst bewerkt:
Als ik het voertuig linksonder bekijk denk ik dat de russen zijn bijgesprongen. Lijkt wel een BMP-1..... Geen wonder dat die gratis is🤪
 
P.s. een keer eerder wat besteld bij munt on-line maar je komt niet meer van ze af.... retour afzender, haal ons uit je mailinlist enz. enz. Pas na een niet al te aardig telefoontje van mij persoonlijk is het rustiger geworden.
 
Deze knapen zijn ordinaire oplichters, hun advertenties wekken de indruk dat het hier min of meer officiële munten betreft, gesanctioneerd door de overheid . Opvallend in de advertenties is het veelvuldig gebruik van "nationale" en ook "ministeries van financiën". Mooi vind ik de zinsnede :

" Het langverwachte ontwerp van de Nationale Slag om de Schelde uitgifte ter ere van 75 jaar Vrede en Vrijheid in Nederland is eindelijk vrij gegeven. "

Jazeker, daar zaten we echt lang op te wachten op dit ontwerp ........

In welke krant stond deze advertentie Jakko ? Als het de PZC was moesten ze zich schamen hoewel ze wel vaker meegaan in het domme Calimero denken dat ook zo kenmerkend is voor Omroep Zeeland.

Groet,

Arjan
 
Het was geen advertentie maar een kort artikeltje in de regionale katern van de PZC van vandaag.
 
Ach, eigenlijk is dit natuurlijk gewoon reclamemateriaal..... Hoewel officiële herdenkingsmunten (van echt edelmetaal) zelden gratis zullen worden aangeboden.
 
Inderdaad, maar de manier waarop het gepresenteerd wordt is erg misleidend. Zeker als de krant er dan ook nog eens intrapt.
 
Als een commercieel bedrijf iets "gratis" aanbiedt moeten eigenlijk altijd de alarmbellen gaan rinkelen. Het blijkt dan altijd dat het om een sigaar uit eigen doos gaat of dat men een min of meer onfatsoenlijk verdienmodel hanteert. In dit geval moet je verzendkosten betalen waar het muntbedrijf waarschijnlijk net een kleine winst marge uitsleept verder zal men ongetwijfeld het verkregen adressenbestand verkopen.

De opzet doet me sterk denken aan "gratis" busreisjes naar Duitsland waarbij men ook nog eens gratis koffie aangeboden kreeg. Wat er niet bij vermeld werd is dat je dan letterlijk opgesloten werd in een ruimte (de deur ging echt op slot) waarin dan verkoop demonstraties plaatsvonden. Het betrof hier dan potten en pannen en allerlei andere dingen waar je dan veel meer voor moest betalen dan in reguliere winkels. Ik heb vroeger eens zo'n vent gesproken die dit soort verkoop demonstraties leidde, hij had er enorme lol in om goedgelovige bejaarden geld uit de zak te kloppen.... Met de komst van internet zullen dit soort reisjes wellicht tot het verleden behoren en zoeken dit soort oplichters nu hun heil online.

Arjan
 
Mijn oma was vroeger dol op dat soort reisjes, en ook die telefoonverkopers die je vroeger had, ze kon verkopers eindeloos laten praten, daar genoot ze echt van..... :)
 
Dat lijkt me wel een prima manier om met dit soort knapen om te gaan :). Ik ben jarenlang lastig gevallen door telefoontjes van Engels sprekende figuren die zich voordeden als medewerkers van Micro Soft en dan behulpzaam wilden zijn bij het oplossen van een computerprobleem ..... Uitschelden van die figuren hielp niet, de aanpak van jouw oma was wellicht effectiever geweest ;).

Groet,

Arjan
 
Terug
Bovenaan