Henschel 33 D1 met flak (en enkele halftracks)

EricReist

Lid van de TWENOT
Dankzij de recente FOC zowaar een voertuig afgebouwd en geschilderd, en dat laatste was uniek (de eerste in 5 jaar...). En ja, met dan ruim 60 voertuigen gebouwd en al in de vitrinekast is nu het hek van de dam (hopelijk). Een lichtpuntje in de blijf-vooral-thuis-situatie!

De Henschel 33 D1 was alweer wat jaartjes geleden gebouwd met een flak 30 achterop, de oude ESCI bemanning, een aanhanger en wat kleinere details zoals een huif en de motor-rooster geopend. En nu dan de airbrush, acrylverf, olieverf en een pigmentje erover. En hier moet ook maar een simpel ondergrondje bij. Nog genoeg stappen ter verbetering... maar ook nog genoeg modellen en elke keer weer wat stapjes verder 😉

Ook en passant de binnenzijde van de SdKfz 251/6 (Guderian 1940) meegenomen, een SdKfz 250/7 met de gouwe ouwe Tamiya mortier set, en een SdKfz 250 met Solothurn. Dan kunnen straks de twee helften gelijmd worden en dan door naar de buitenzijde, stuk-voor-stuk.

Suggesties ende commentaar natuurlijk welkom!

modhenschel01.jpg

modhenschel02.jpg

modhenschel03.jpg

modhenschel04.jpg

modhenschel05.jpg

modhenschel06.jpg

modhenschel07.jpg

modhenschel08.jpg

modhenschel10.jpg

modhenschel09.jpg

groeten,
Eric

Hi Eric,

Je zit niet stil, bezige bij! Ik vind het verder allemaal fraai, ook knap wat je met de wat oudere figuren hebt gedaan qua schilderen.

Mvg,

Vincent

Owja, hoi, dit brengt de herinneringen naar boven van veel scratchen-voor-PE-tijdperk, waardoor ik weer weet waarom ik ooit overgestapt ben vanaf de vliegtuigen...
Zondere verdere grappen, gewoon heel netjes, veel aandacht voor detail en uitstraling (van de figuren) en een realistische verwering.

Met vriendelijke groet,
Anne

Dank en leuk te horen! En die oude figuren zijn vaak nog prima, wel soms het hoofdje vervangen en eventueel de handen (of bijwerken). Ooit figuren op maat kunnen sculpten zou mooi zijn maar dat pakken we in 2025 wel op!

Terug
Bovenaan