Ik heb toch ook nog maar een Stug aangeschaft, heb altijd een zwak gehad voor die dingen en het is een handzaam formaat voor een rc tank (je kun em met één hand oppakken). Ik heb een versie gekocht met stalen tandwielen. Tot mijn teleurstelling blijkt dat bij de goedkopere versies van de HL Stug III de luiken van de lader niet open kunnen. Ik krijg het idee dat alleen bij de "profi" versie (metalen tracks etc.) deze luiken open kunnen maar ik weet het niet zeker. Hoe dan ook, ik wil ook een lader in geopende luiken kunnen zetten dus ik heb de luiken losgesneden en de luiken scharnierend gemaakt.
Het moge duidelijk zijn waar HL zijn Stug op heeft gebaseerd , ter illustratie mijn oude Tamiya Stugje van vele jaren geleden :
Ik ga nog de HL koplamp op de fender verwijderen want dat ding hoort daar niet te zitten. Daarna kan ie Panzergelb gespoten worden.
De mondingsrem van de Stug loop was overigens niet goed uitgelijnd en natuurlijk was ie weer muurvast verlijmd. De loop is van metaal dus ik heb geprobeerd of ik de loop vlak bij de mondingsrem kon verhitten met een soldeerbout. Dit werkte perfect, na korte verhitting van de loop met een zware soldeerbout kon ik de mondingsrem in de juiste positie draaien zonder dat dit tot enige schade leidde. Ik zag op internet dat niet goed gepositioneerde mondingsremmen vaker voorkomen bij HL Panzertjes maar het advies van doorzagen leek mij geen goed plan. Voor zover ik weet zijn de lopen altijd van metaal dus ik denk dat mijn strategie van verhitting een redelijk pijnloze oplossing is.
edit: Ik zou de grendel op het achterste laders luik nog willen toevoegen maar heb geen geschikte closeup kunnen vinden . Misschien heeft iemand een goede referentie foto ?
Arjan
Het moge duidelijk zijn waar HL zijn Stug op heeft gebaseerd , ter illustratie mijn oude Tamiya Stugje van vele jaren geleden :
Ik ga nog de HL koplamp op de fender verwijderen want dat ding hoort daar niet te zitten. Daarna kan ie Panzergelb gespoten worden.
De mondingsrem van de Stug loop was overigens niet goed uitgelijnd en natuurlijk was ie weer muurvast verlijmd. De loop is van metaal dus ik heb geprobeerd of ik de loop vlak bij de mondingsrem kon verhitten met een soldeerbout. Dit werkte perfect, na korte verhitting van de loop met een zware soldeerbout kon ik de mondingsrem in de juiste positie draaien zonder dat dit tot enige schade leidde. Ik zag op internet dat niet goed gepositioneerde mondingsremmen vaker voorkomen bij HL Panzertjes maar het advies van doorzagen leek mij geen goed plan. Voor zover ik weet zijn de lopen altijd van metaal dus ik denk dat mijn strategie van verhitting een redelijk pijnloze oplossing is.
edit: Ik zou de grendel op het achterste laders luik nog willen toevoegen maar heb geen geschikte closeup kunnen vinden . Misschien heeft iemand een goede referentie foto ?
Arjan
Laatst bewerkt: