Goof - Ambulance Jeep

Goof Muilwijk

Lid van de TWENOT
Ik zal er ook maar weer eens aan geloven 🙂 Onder tijdsdruk is niet mijn ding, uitgebreide bouwverslagen ook niet. En tja afmaken is overrated 😉

Maar.... Op 19 november bestaat de bouwgroep Zuid-Holland Zuid 10 jaar. We vieren dat met een 12 uurs bouwmarathon 🙂
Dat betekent dus een niet te ingewikkeld kitje uitzoeken om die dag te bouwen, verven en verweren. En laat mijn keuze nu een jeep zijn. 4 wielen, hoog cabrio gehalte dus een mooie kandidaat voor de FOC. De 12 uurs bouw zou moeten zorgen dat de eindstreep gehaald wordt.... Toch?

De kandidaat:
ambujeep1.jpg

Het figuurtje is van Swash Design. Die heb ik in elkaar geplakt, voorzien van een "primer"laagje en het gezichtje in de basiskleur gezet.
ambujeep3.jpg

Gisterenmorgen ben ik vroeg afgereisd naar Schiedam. De 12-uurs bouw werd gestart om 10:00 uur. Het eerste uur heb ik niet veel gedaan, behalve foto's nemen van het slachtoffer die dag, en veel gesprekken met lotgenoten voeren. De rest van de dag eigenlijk ook 🙄
ambujeep4.jpg

En dan is het ineens 5 uur 's-middags en staat er een jeep, klaar om gespoten te worden:
ambujeep5.jpg

De bouw ging vrij makkelijk. Voorbereiding is het halve werk. Dan plak je tenminste niet de verkeerde achterplaat erop. Die met het reservewiel aan de rechterkant. Want daar komt natuurlijk een brancard te liggen en dat ligt zo ongemakkelijk met een wiel in je nek. Dus het andere achterplaatje erop met het reservewiel links en net doen alsof het niet gebeurd is 😉
Over de pinmarks heb ik me niet te druk gemaakt. Die zitten vooral aan de binnenkant en daar komt toch de nodige rommel op te liggen. Motortje er deze keer ook maar uitgelaten. Het valt me iedere keer op dat je die toch niet ziet als de jeep staat. Die zie je alleen als je hem optilt, en dat doen we natuurlijk nooit want het is geen speelgoed... En tja, het voorframe was krom. Met wat lichte dwang paste het toch aardig. Misschien de volgende keer gewoon buigen uit ijzerdraad. Kan ook gelijk wat mooie aanrijdschade gemaakt worden misschien. Maar goed, rudd is toch wel overwegend rudd en niet te veel scratch en upgrades.

Omdat ik mezelf ken ben ik 's-avonds niet gaan airbrushen. Ik spuit meestal toch meer naast dan op het model en dat is dan zo zonde van de tafelkleden. In plaats van de jeep te spuiten ben ik gezellig de andere bouwers van het werk gaan houden 😈

De dag erna is dit het resultaat. Een aardig jeepie!
ambujeep6.jpg

ambujeep7.jpg

ambujeep8.jpg

Nu nog een aanhangertje er achter en we kunnen met de verf beginnen!!

Ziet er goed uit, dat kromme frame? Same here 🙁 koste best wat moeite om het goed te krijgen.

Door onvoorziene complicaties na de bevalling van onze zoon Tim, schiet het modelbouwer er bij in. De jeep is geverfd, decals zitten erop, laklaag ook. Dus klaar voor een lichte weathering. De accessoires zijn klaar om geverfd te worden. Maar zoals het er nu uitziet gaat het niet lukken. Ik haak dus ook (weer) af. Jammer, want ik het had er best zin in, en het leek ook goed haalbaar.

De overige overgebleven deelnemers veel succes!!

Hanks Goof.

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleine man. Gaat een hoop tijd in zitten, weet er alles van.
Jammer dat je afhaakt maar zeker begrijpelijk.
Hoop dat je vrouw snel opknapt.
Heel veel plezier en gezondheid met de kleine man en we zien je jeep t.z.t. wel een keer langs komen.

Groeten, Peter.

Dank je Peter. Het gaat inmiddels goed met moeder, met de kleine man blijft het alleen maar beter gaan 🙂 Maar tijd om even in alle rust op zolder met olieverfjes en de airbrush te spelen is er nog niet geweest. Maar dat komt vanzelf weer!

Bij deze de stand van zaken van de jeep:
ambujeep10.jpg

ambujeep11.jpg

ambujeep12.jpg

Ha die Goof,

Ziet er ook strak uit, echt een stijl op zich 😀 . Wat mij betreft kan jij je onder de bouwers scharen die de eindstreep gehaald hebben. Plankje/dio vind ik persoonlijk niet een vereiste bij de(ze) FOC, maar dat laat ik graag aan de moderator over 😈 ...

Mag je trots op zijn, zeker met de troubles die meespeelden in het achterhoofd.

groeten, Richard.

Dank je Richard 🙂
Maar.... de oplettende kijker ziet dat alle accessoires nog geen verf gezien hebben, de brancards ook niet helemaal dekkend zijn, de voorruit ontbreekt en enige vorm van weathering afwezig is. Op de foto zie je dat inderdaad veel minder. Deze zou ik dus echt niet als "bijna af" willen bestempelen, laat staan als "klaar genoeg" 😉

Zit wat in Goof, maar mee laten doen kan altijd.
Hij ziet er in ieder geval goed uit zo.
En anders rustig verder gaan als de tijd er is.

Groeten, Peter.

Terug
Bovenaan