Goedkoop is duurkoop gaat niet altijd op!

Rob Plas

Lid van de TWENOT
Interesses
WW II, Vietnam, Falklands KL
Voertuigen en bustes
Schalen
  1. 1:9
  2. 1:16
  3. 1:35
  4. 120 mm
Nu bezig met
1/35 Diorama's Oosterbeek '44 en Duitsland '45, 1/16 M113 ACAV in Vietnam
Bij het knippen van een gewoon stukje
gietraam brak zojuist de punt van mijn erg prijzige en nog maar een paar weken oude DSPIAE kniptang af, hier ben ik netjes gezegd niet zo erg blij mee!
Ter vergelijking, het andere tangetje, €3,70 bij de TEMU doet het al bijna 2 jaar perfect en knipt alle hobbymaterialen perfect af.
Daar ben ik dus wel blij mee! En als die het ooit toch eens begeeft ligt er al een reserve klaar....
20251104_202658.webp20251104_202722.webp20251104_202754.webp20251104_202713.webp

Oh dat is wel knudde zeg. Ik heb er ook sinds enige weken 1 (SMC) en wilde net mijn tevredenheid toevoegen aan het topic waar de kniptang de hemel werd in geprezen. (waardoor ik er 1 heb gekocht). Je hebt er misschien niet veel aan, maar die van mij knipt als een zonnetje Rob

Dat deed deze ook, maar een zacht stukje sprue us kennelijk toch te pittig. Ik heb iig een klacht naar de maker gestuurd

Dat is balen Rob!

Afhankelijk van waar je hem hebt aangeschaft zou ik om garantie vragen. Op aankopen via hun eigen website geven ze sowieso garantie.

Niets is onfeilbaar helaas 🙄 ik ben benieuwd hoe soepel en vlot je geholpen wordt, zo'n stuk gereedschap mag het niet zo snel begeven.

That's life Rob, gisteren stond mijn voorband gedraaid, dus mooie kans m'n profiel eens aan een inspectie te onderwerpen. Dat had ik beter niet kunnen doen, net €465,- lichter...
En heb 'm in april gekocht😫!
20251103_130331.webp
Maar morgen wel weer nieuw rubber, moet er niet aan denken dat ik zaterdag met 4 gupkes achterin naar de hockey in Kaatsheuvel rij en ik krijg 'n klapband op de snelweg. Dus alles is relatief Rob.

Ik heb wel eens ergens gelezen dat Dspiae zegt dat je er geen gietraam mee moet knippen, alleen de smalle stukjes waar onderdelen vastzitten. Maar dat kan ik zo gauw niet terugvinden.

gelezen dat Dspiae zegt dat je er geen gietraam mee moet knippen,
Op Dspiaestore is te lezen dat ze afraden heldere sprues te knippen. En die waarschuwing komt ook terug voor ABS Resin en plastic plaat.
Het geldt voor hardere soorten kunststof. Het algemeen advies is dat je er optimaal 3mm dik plastic mee kan knippen.

Dit was dus een gewone sprue, in dit geval nog best zacht ook, want Bronco...zie ook de foto.
Als dit zwakke punt algemeen bekend zou zijn, hadden ze dit wel wat expliciter mogen vermelden bijvoorbeeld met een waarschuwing op een kaartje in het doosje.
Ik hou jullie op de hoogte van een eventuele reactie

Ik vermoed een exemplarisch falen van de knippert. In menig review van deze tool werd in dikker plastic geknipt zonder probleem.

Duimen voor een bevredigende afloop 🤞

Dit was dus een gewone sprue, in dit geval nog best zacht ook, want Bronco...zie ook de foto.
Als dit zwakke punt algemeen bekend zou zijn, hadden ze dit wel wat expliciter mogen vermelden bijvoorbeeld met een waarschuwing op een kaartje in het doosje.
De instructie bij de tang vermeld de maximale dikte en het niet knippen van transparante kunststoffen en resin. Hey is een stukje precie gereedschap.

Volgens mij stond het ook op het doosje vermeld.
Ook moet je haaks op het te knippen deel knippen. Al met al best veel beperkingen voor zo'n dure tang.

Ik hou het wel op de flushcutter van knipex, 2 tientjes en vrij onverwoestbaar, 40 euro of meer voor een kniptang is mij een te grote hap uit mn budget

Terug
Bovenaan